X. Μπρουμίδης: Είμαστε σε καλό δρόμο για τη Forthnet

883

Για να προχωρήσει η διαδικασία με την κοινή πρόταση που έχουν καταθέσει οι Vodafone Hellas και Wind Hellas για τη Forthnet, πρέπει «να γίνουν δύο πράγματα, να αναλυθούν σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια τα σημεία της πρότασής μας και να έχουμε πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία και τις πληροφορίες που χρειάζονται, έτσι ώστε προχωρήσουμε στην τελική έκβαση», υποστήριξε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της πρώτης Χάρης Μπρουμίδης.

Ο κ. Μπρουμίδης είπε πως οι δύο εταιρείες τηλεπικοινωνιών είναι σε περίοδο αποκλειστικών  διαπραγματεύσεων με τις πιστώτριες τράπεζες, η οποία λήγει στις 31 Ιανουαρίου. Τη Δευτέρα, όπως εξήγησε, «είχαμε μία πολύ καλή συνάντηση με τις τράπεζες» και θεωρεί πως «είμαστε σε καλό δρόμο».

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Vodafone Hellas, «για να γίνει μια συμφωνία, θα πρέπει να υπάρχει ένας πρόθυμος πωλητής κι ένας πρόθυμος αγοραστής. Και καταλαβαίνω το ότι υπάρχει και πρόθυμος αγοραστής και πρόθυμος πωλητής -κάποιος που θέλει να κλείσει το θέμα με τον καλύτερο τρόπο, δηλαδή οι τράπεζες».

Πρόσθεσε πως «μένει να διευκρινιστεί η προσφορά και η πρόσβαση στα στοιχεία. Εμείς δεν μιλάμε για “κούρεμα”. Εμείς ορίζουμε μία αξία και λέμε, κάνει τόσο», κατέληξε.

Ο Χ. Μπρουμίδης είπε πως όταν «χαρακτηρίζεσαι προτιμητέος επενδυτής, αποκτάς πρόσβαση σε πιο αναλυτικές πληροφορίες, προκειμένου να γίνει ο επιβεβαιωτικός έλεγχος (confirmatory due diligence). Και αυτό διότι δεν μπορεί κάποιος να έχει πλήρη οικονομικά, εμπορικά και νομικά στοιχεία, εάν δεν καταθέσει προσφορά -ειδικά όταν πρόκειται για ανταγωνιστή. O νομικός και χρηματοοικονομικός έλεγχος που προηγήθηκε, αποτέλεσε και τη βάση της οικονομικής προσφοράς των Vodafone – Wind, η οποία τελεί υπό την αίρεση του confirmatory due diligence».

Οσο για την πρόσφατη εξαγορά που είχε πραγματοποιήσει η Vodafone Hellas, της Cyta Ελλάδος, ο επικεφαλής της εταιρείας εξήγησε πως «βρισκόμαστε σε διαδικασία ενσωμάτωσης. Η μετάβαση των συνδρομητών Cyta στη Vodafone θα ξεκινήσει την 1η Απριλίου και θα χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα. Στα καταστήματα βλέπουμε που υπάρχουν συνέργειες με ορίζοντα την 31η Μαρτίου».

Τρεις πυλώνες ανάπτυξης: Σταθερή, τηλεόραση και ΙοΤ

«Το 2018 ήταν μία έντονη χρονιά» τόνισε ο Χ. Μπρουμίδης. «Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, η Vodafone ήταν μόνο μία εταιρεία κινητής. Αποφασίσαμε να δραστηριοποιηθούμε και στη σταθερή, αλλά και στην τηλεόραση. Αυτό μας δίνει νέες δυνατότητες να αναπτυχθούμε σε καινούριους κλάδους, που έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης».

Στη σταθερή τηλεφωνία, «η ευκολότερη πώληση είναι αυτή που παίρνεις έναν πελάτη από το δίκτυο χαλκού και αναβαθμίζεις τη σύνδεσή του σε δίκτυο με μεγαλύτερες ταχύτητες. Αυτή θα είναι η μελλοντική ατμομηχανή της ανάπτυξης. Η πελατειακή μας βάση στη σταθερή είναι πια λίγο κάτω από 1 εκατ. πελάτες, με τη διείσδυση των υπηρεσιών νέας γενιάς (άνω των 24 Mbps) να κυμαίνεται περίπου στο 7%  της συνδρομητικής βάσης».

Για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης είπε πως «οι πωλήσεις δεν είναι τόσο εύκολες, παρόλο που το ενδιαφέρον υπάρχει. Πλέον ξεπεράσαμε τους 100.000 πελάτες Vodafone TV, υπηρεσία που πηγαίνει πολύ καλά». Ο τρίτος πυλώνας είναι το ΙοΤ (σ.σ. η διασύνδεση συσκευών), «το οποίο έχει σοβαρές προοπτικές ανάπτυξης, καθώς θα αναπτυχθεί και θα αναπτυχθεί ξαφνικά. Στο ΙοΤ θα γίνει έκρηξη και εμείς είμαστε καλά τοποθετημένοι στην αγορά μέσα από τη θυγατρική μας Vodafone Innovus».

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας τηλεπικοινωνιών, «το 2018 αποτέλεσε έτος-σταθμό για τη Vodafone στην Ελλάδα, καθώς συμπλήρωσε 25 χρόνια εμπορικής λειτουργίας, έχοντας φέρει πρώτη στην Ελλάδα την κινητή τηλεφωνία». Επίσης, ολοκλήρωσε την κατασκευή και διέθεσε εμπορικά το πρώτο μεγάλης κλίμακας δίκτυο FTTH στην Ελλάδα, στον Βύρωνα Αττικής, καλύπτοντας περισσότερα από 17.000 νοικοκυριά κι επιχειρήσεις με τις καλύτερες ψηφιακές τεχνολογίες. Επιπλέον, «η Vodafone ολοκλήρωσε την εξαγορά και ξεκίνησε την ενσωμάτωση της Cyta Hellas, διευρύνοντας το αποτύπωμά της και τα μεγέθη της στην αγορά, καθώς η πελατειακή της βάση στη σταθερή αυξήθηκε γεωμετρικά και ξεπερνά τις 930 χιλιάδες συνδρομητές».

Παράλληλα, στην κινητή τηλεφωνία η πελατειακή βάση κινείται σταθερά πάνω από 5,1 εκατ. συνδρομητές, με τη χρήση data να αυξάνεται εκθετικά και να διπλασιάζεται χρόνο με τον χρόνο.  Η εταιρεία «διέθεσε εμπορικά το νέο Vodafone TV, μία πλατφόρμα περιεχομένου που για πρώτη φορά στην Ελλάδα συνδυάζει απεριόριστο θέαμα και μοναδικές λειτουργίες, και διατίθεται σε όλους τους καταναλωτές ανεξαρτήτως δικτύων και τεχνολογιών, είτε μέσω σταθερής γραμμής είτε μέσω mobile δικτύων».

Στο 60% η πορεία των έργων NGA δικτύων

Η Vodafone, όπως τονίζει η διοίκηση της εταιρείας, επιταχύνει το επενδυτικό της πρόγραμμα, επεκτείνοντας το σταθερό της δίκτυο και διαθέτοντας στην αγορά καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία που βοηθούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ελληνικών επιχειρήσεων κι ενδυναμώνουν τους Ελληνες καταναλωτές.

Στόχος της Vodafone είναι να συμβάλλει με τις τεχνολογίες, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της στην ισότιμη συμμετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων στην 4η βιομηχανική επανάσταση και να βοηθήσει τη χώρα στην πορεία της προς την Κοινωνία των Gigabit.

Η Vodafone υλοποιεί το επενδυτικό της πρόγραμμα για την ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς (NGA) με ταχείς ρυθμούς, ώστε να παραδώσει έγκαιρα τα έργα οπτικών ινών στις περιοχές που έχει αναλάβει, στο πλαίσιο του κανονισμού Vectoring. Σήμερα το ποσοστό κατασκευής των έργων NGA δικτύων στη σταθερή ξεπερνά το 60% πανελλαδικά. Με την ολοκλήρωσή του το 2020, περισσότερα από 450.000 ελληνικά νοικοκυριά και επιχειρήσεις θα αποκτήσουν πρόσβαση σε δίκτυα FTTH και FTTC, καθώς και υπηρεσίες νέας γενιάς σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλο, Βέροια και Κοζάνη. Παράλληλα, η Vodafone διαθέτει πανελλαδικά υπηρεσίες νέας γενιάς και μέσα από τα δίκτυα των υπόλοιπων παρόχων, όπου αυτά αναπτύσσονται.

Υλοποιώντας τη στρατηγική για ολοκληρωμένες υπηρεσίες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας

Η Vodafone διέθεσε εμπορικά στην αγορά το νέο Vodafone TV, μία πλατφόρμα περιεχομένου που για πρώτη φορά στην Ελλάδα συνδυάζει απεριόριστο θέαμα και μοναδικές λειτουργίες, ενώ προσφέρεται σε όλους τους καταναλωτές ανεξαρτήτως δικτύων και τεχνολογιών, είτε μέσω σταθερής γραμμής είτε μέσω mobile δικτύων.

Το Vodafone TV συνδυάζει αθλητικά κανάλια, πρεμιέρες, πάνω από 4.000 ταινίες καταλόγου, περισσότερα από 7.000 επεισόδια σειρών, πάνω από 4.000 επεισόδια παιδικών σειρών, ντοκιμαντέρ, πάνω από 60 θεματικά κανάλια, τα ελεύθερα ελληνικά, αλλά και εφαρμογές για εύκολη και γρήγορη  πρόσβαση σε μουσική, video, και πλούσιο online περιεχόμενο.

Η πελατειακή βάση του Vodafone TV έχει ξεπεράσει το ορόσημο των 100 χιλιάδων πελάτων και κινείται ανοδικά με σταθερότητα. Μάλιστα, τις επόμενες εβδομάδες, το Vodafone TV θα είναι διαθέσιμο και μέσω κινητού σε πελάτες δικτύων άλλων παρόχων, φέρνοντας μία νέα εποχή για την κατανάλωση περιεχομένου στην Ελλάδα.

Τεχνολογία made in Greece

Μέσω της θυγατρικής της Vodafone Innovus, η Vodafone αναπτύσσει καινοτόμες υπηρεσίες Internet of Things (ΙοΤ) οι οποίες διατίθενται από τον όμιλο Vodafone σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται.  Το ΙοΤ θα αποτελέσει μία τεχνολογία αιχμής της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, η οποία σε συνδυασμό με την τεχνητή νοημοσύνη και τα Big Data, θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι επιχειρήσεις διεθνώς.

Η Vodafone Innovus διαθέτει την τεχνολογία, αλλά και την τεχνογνωσία ώστε να προσφέρει λύσεις ΙοΤ για όλους τους κλάδους της οικονομίας, καλύπτοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε εταιρικού πελάτη, όσο απαιτητικές και εάν είναι αυτές. Μάλιστα, είναι ο μοναδικός πάροχος υπηρεσιών ΙοΤ στην αγορά που συνδυάζει δύο μοναδικά χαρακτηριστικά, εξασφαλίζοντας αδιάλειπτη και καθολική παροχή υπηρεσίας: Τη διαλειτουργικότητα με οποιαδήποτε συσκευή και το υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Το σχέδιο της Vodafone για το NB-IoT

H Vodafone ολοκληρώνει την ανάπτυξη δικτύου ΝΒ–ΙοΤ στη φασματική περιοχή των 800 Mhz, φέρνοντας μία νέα εποχή για το Internet of Things στην Ελλάδα. Το ΝΒ–ΙοΤ θεωρείται ιδεώδες για την από απόσταση διαχείριση πόρων, που βρίσκονται σε απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες περιοχές, και μπορεί να μειώσει το λειτουργικό κόστος μία επιχείρησης, αλλά ακόμη και να δημιουργήσει νέα επιχειρηματικά μοντέλα. Οι «έξυπνοι» μετρητές, οι «έξυπνοι» κάδοι, η παρακολούθηση της περιβαλλοντικής αποδοτικότητας και η γεωργία ακριβείας είναι λίγες μόνο από τις εφαρμογές του NB–IoT.

Το μεγάλο πλεονέκτημα του NB-IoT είναι ότι αποτελεί ουσιαστικά ένα «εικονικό» δίκτυο που αναπτύσσεται στις υφιστάμενες δικτυακές υποδομές κι έχει χαμηλό κόστος ενεργοποίησης, όπως και ελάχιστες φασματικές απαιτήσεις. Καταλύτης στην ανάπτυξη του ΝΒ-ΙοΤ θα είναι τα δίκτυα 5G, τα οποία με τις εξελιγμένες δυνατότητές τους θα μπορούν να υποστηρίξουν χιλιάδες συσκευές NB-IoT ανά σταθμό βάσης σε βάθος χρόνου.

Πηγή: euro2day.gr