Στα χαμηλότερα επίπεδα της πενταετίας οι πωλήσεις smartphones

1646

Σε «ελεύθερη πτώση» εξακολουθεί να βρίσκεται η παγκόσμια αγορά smartphones, με τις πωλήσεις να κυμαίνονται στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας πενταετίας.

Ειδικότερα και σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Strategic Analytics, το 1ο τρίμηνο του 2019, οι πωλήσεις των «έξυπνων» κινητών διεθνώς μειώθηκαν κατά 4% και διαμορφώθηκαν 330 εκατ. τεμάχια από 345,4 εκατ. τεμάχια που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Η επίδοση αυτή βρίσκεται πολύ κοντά στα αντίστοιχα επίπεδα του 2014.

Παρά την απαισιόδοξη για την ώρα εικόνα η έρευνα εκτιμά ότι η αγορά θα ισορροπήσει στη διάρκεια των επόμενων τριμήμων, με τις προοπτικές για το σύνολο του έτους να βελτιώνονται. Οι πωλήσεις smartphone αναμένεται να ανακάμψουν, κυρίως, λόγω της σχετικά βελτιωμένης ζήτησης από μεγάλες αγορές, όπως αυτή της Κίνας.

Οι πέντε κορυφαίοι κατασκευαστές

Σε επίπεδο κατασκευαστών, για το 1ο τρίμηνο του 2019 η Samsung παρέμεινε ο «Νο1» κατασκευαστής smartphone παγκοσμίως, δεχόμενη ωστόσο κλιμακούμενες πιέσεις από την Huawei. Αναλυτικότερα, H Samsung διατηρήθηκε στην πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς με μερίδιο 22%, και διαθέτοντας συνολικά 71,8 εκατ. smartphones. Ωστόσο ο αριθμός αυτός είναι μειωμένος κατά 8% σε ετήσια βάση από τα 78,2 εκατ. συσκευές του 1ου τριμήνου του 2018.

Την δεύτερη θέση αλλά με βελτιωμένο μερίδιο αγοράς κράτησε η Huawei. H κινεζική εταιρεία κατάφερε να βελτιώσει τις πωλήσεις της κατά 50% το εξεταζόμενο διάστημα, φτάνοντας να πουλήσει 59,1 εκατ. smartphones παγκοσμίως, από 39,3 εκατ. τεμάχια που πούλησε το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018. Το μερίδιο αγοράς της Huawei στην παγκόσμια αγορά smartphone διαμορφώθηκε σε 18%, με την εταιρεία να πετυχαίνει πολύ καλές επιδόσεις σε Κίνα, Δυτική Ευρώπη και Αφρική.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Apple, η οποία διέθεσε διεθνώς 43,1 εκατ. smartphone, συγκεντρώνοντας μερίδιο 13% της παγκόσμιας αγοράς «έξυπνων» κινητών από 15% που ήταν πριν ένα χρόνο. Η Apple, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές, έχασε έδαφος στην Κίνα στη διάρκεια του τριμήνου και αγωνίζεται να βελτιώσει τη θέση της στην εξαιρετικά σημαντική αγορά της Ινδίας.

Την τέταρτη και πέμπτη θέση κατέλαβαν η Xiaomi και η Oppo. Στην περίπτωση της Xiaomi το μερίδιο αγοράς της έφτασε το 8% παγκοσμίως, κινούμενο στα ίδια περίπου επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά.

Τέλος, η OPPO βρέθηκε στην πέμπτη θέση με μερίδιο αγοράς επίσης 8% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, αυξημένο από το 7% του προηγούμενου έτους. Η OPPO, σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, επεκτείνεται δυναμικά αυτήν την περίοδο στη Δυτική Ευρώπη, με νέα μοντέλα, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι αυτό θα βελτιώσει σημαντικά την παρουσία της στη διεθνή αγορά τους ερχόμενους μήνες.