Οι κατασκευαστές smartphones με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα

266

Την αρνητική πορεία των πωλήσεων διεθνώς ακολουθεί και στην Ελλάδα ο κλάδος των smartphones με την εξάπλωση του κορονοϊού να έχει αφήσει έντονα τα σημάδια της και στη συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών.

Σημαντική πτώση

Το πρώτο εξάμηνο του έτους στην ελληνική αγορά πουλήθηκαν 740 χιλιάδες smartphones, 18% λιγότερα σε σχέση με τις 900 χιλιάδες συσκευές που είχαν πουληθεί την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Μόνο τον Μάρτιο και τον Απρίλιο η πτώση έφτασε στο -36% και -50% αντίστοιχα, εξαιτίας της καραντίνας που επιβλήθηκε και του κλεισίματος των φυσικών καταστημάτων των λιανοπωλητών. Όσο για τους λοιπούς μήνες του εξαμήνου, η πτώση κινήθηκε σε υψηλά μονοψήφια ποσοστά.

Ωστόσο, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται πως στράφηκαν στις ακριβότερες συσκευές αυξάνοντας την μέση τιμή πώλησης smartphones της αγοράς.

Η πεντάδα των κατασκευαστών

Αν και η εικόνα, όσον αφορά τα μερίδια των κατασκευαστών, δεν παρουσίασε σημαντικές διαφορές σε σχέση με πέρυσι, τέσσερις εξ αυτών κατάφεραν να συγκεντρώσουν το 90% της ελληνικής αγοράς.

Αναλυτικά, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των πωληθέντων συσκευών, στην πρώτη θέση παρέμεινε η Samsung με το μερίδιο αγοράς της να αγγίζει το 32%, ενισχυμένο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με πέρυσι.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε πλέον η κινεζική Xiaomi, εκτοπίζοντας την Huawei, η οποία όμως αποδεικνύεται αρκετά ανθεκτική παρά τη μεγάλη πίεση που δέχεται λόγω της «απαγόρευσης» να χρησιμοποιεί στα νέα μοντέλα της τις υπηρεσίες Google.

Καλύτερη εικόνα παρουσίασε και η Apple, με το iPhone 11 να κάνει την διαφορά στις πωλήσεις αυξάνοντας το μερίδιό της στο 8,6% από 6% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Στην πέμπτη θέση βρέθηκε η Honor με το μερίδιό της να φτάνει στο 4% (από 4,6% που ήταν πέρυσι) και η MLS το μερίδιο της οποίας διαμορφώθηκε εξίσου στο 4% καταγράφοντας όμως μεγάλη πτώση (πέρυσι ήταν στο 7,7%).

Όπως αποδεικνύεται, αθροιστικά και οι τέσσερις κατασκευαστές έχουν ένα συνολικό μερίδιο που ξεπερνά το 85%. Η εικόνα της συγκέντρωσης της αγοράς γίνεται ακόμα πιο έντονη αν λάβει κανείς υπόψη του την αξία των συσκευών. Σε αυτή την περίπτωση το ποσοστό των τεσσάρων κατασκευαστών ξεπερνά το 93%.