Νέο ισχυρό πόλο στο λιανεμπόριο δημιουργούν Public και Media Markt

275

Μια εταιρεία ο τζίρος της οποίας θα πλησιάζει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ πρόκειται να δημιουργηθεί μετά την ολοκλήρωση της ενοποίησης των δραστηριοτήτων της Public με τη Media Markt, η οποία αναμένεται εντός του 2020. Χθες έγινε ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή και δη η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, με ομόφωνη απόφασή της, της απόκτησης από τον όμιλο Olympia (συμφερόντων Π. Γερμανού) των δραστηριοτήτων της Media Markt στην Ελλάδα.

Το νέο εγχείρημα ξεκινά με μια «προίκα» 67 φυσικών καταστημάτων (55 Public και 12 Μedia Markt) σε Ελλάδα και Κύπρο και τεσσάρων ηλεκτρονικών καταστημάτων (www.public.gr, www.public-cyprus.co.cy, www.publicbusiness.gr, www.mediamarkt.gr), από τα οποία διατίθενται συνολικά πάνω από 1,5 εκατ. κωδικοί προϊόντων. Τα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα των δύο παραπάνω σημάτων δέχονται σε ετήσια βάση πάνω από 100 εκατομμύρια επισκέψεις. Υπενθυμίζεται ότι από την Public λειτουργεί και το Public Marketplace, που έκανε την είσοδό του στην ελληνική αγορά τον Μάιο του 2018 με στόχο να προσφέρει ακόμη περισσότερες επιλογές στον καταναλωτή και να δώσει τη δυνατότητα σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να αποκτήσουν το δικό τους shop in shop στο public.gr.

Ο συνολικός τζίρος των Public και Media Markt εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2019 πάνω από τα 450 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας έναν πολύ ισχυρό δεύτερο πόλο στην κατηγορία των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, μετά την εταιρεία που κρατά σήμερα την πρώτη θέση (πρόκειται για την «Κωτσόβολος»).

Στη νέα εταιρεία θα απασχολούνται 2.300 εργαζόμενοι και διευθύνων σύμβουλος θα είναι ο Χρήστος Καλογεράκης, ο οποίος σήμερα κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην Public. H Public με την κίνηση αυτή εισέρχεται πιο δυναμικά σε μια αγορά, αυτή των οικιακών – καταναλωτικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, με «όχημα» τη Media Markt. Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη η Public έχει διευρύνει τις κατηγορίες συσκευών που διαθέτει από τα καταστήματά της, με τελευταίες προσθήκες τις ηλεκτρικές σκούπες, τις συσκευές σιδερώματος, τα μαγειρικά σκεύη και τις μικροσυσκευές κουζίνας.

Η Media Markt, από την άλλη, παρά τα όποια προβλήματα παρουσίασε από την άποψη ότι παρέμεινε δεύτερη από πλευράς μεριδίων στην κατηγορία της, διαθέτει, έπειτα από περίπου 14 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, ένα ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο εμπορικό σήμα, το οποίο και θα διατηρηθεί, ενώ στα 12 καταστήματά της στην Ελλάδα πραγματοποιεί τζίρο της τάξεως των 190 εκατ. ευρώ. Η γερμανικών συμφερόντων αλυσίδα, από την πλευρά της, δεν αποχωρεί υπό την έννοια ότι θα κλείσει καταστήματα, με ό,τι αυτό θα μπορούσε να συνεπάγεται για τους εργαζομένους και τους προμηθευτές, διατηρώντας στη νέα κοινή εταιρεία ποσοστό 25%.

Στη στρατηγική του νέου εγχειρήματος περιλαμβάνεται η ενδυνάμωση της πελατοκεντρικής φιλοσοφίας των δύο αλυσίδων. Επιπλέον, η συμφωνία αναμένεται να φέρει διευρυμένες ευκαιρίες ανάπτυξης σε προμηθευτές και συνεργάτες που προσβλέπουν σε σημαντικά οφέλη.

Πηγή: kathimerini.gr