Λάμπρος Ζολώτας: Με το Nokia 8 μπαίνουμε στα high-end smartphones

1225

Θέλουμε με το Nokia brand να φέρουμε innovation και καινοτομίες στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας, είναι το μήνυμα του Country Manager της HMD Global για την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ στο MobileNews.gr.

Ο κ. Λάμπρος Ζολώτας, στη συνέντευξη που μας παραχώρησε, ταπεινά και συγκροτημένα, όπως και στην πρώτη παρουσίαση της εταιρείας στην Ελλάδα πριν από λίγους μήνες, περιγράφει το όραμα της HMD Global για το Nokia brand, δηλώνει αισιόδοξος για την ελληνική αγορά παρά τον υψηλό ανταγωνισμό και την υπερπληθώρα συσκευών, και τονίζει τα σημεία αιχμής του Nokia 8, που αποτελεί το πρώτο statement της εταιρείας στα high-end smartphones.

Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Ζολώτα στο MobileNews.gr:

Κύριε Ζολώτα, κατ’ αρχάς, θα ήθελα να μου περιγράψετε τη «στρατηγική συνεργασία» που έχει αναπτύξει η HMD Global με τεχνολογικούς παίκτες όπως η Google.

Είναι τρεις οι εταιρείες με τις οποίες έχουμε αναπτύξει στρατηγική συνεργασία. Πρώτη είναι η Nokia, με την οποία ουσιαστικά έχουμε κάνει license το brand για τα επόμενα δέκα χρόνια, αποκλειστικά για κινητά τηλέφωνα, αξεσουάρ και άλλες κατηγορίες. Η δεύτερη αφορά την Google, και από τη στιγμή που είμαστε ο μοναδικός παίκτης που ασπάζεται το Pure Android υπάρχει μεταξύ μας ουσιαστικά πολύ μεγάλη ανταλλαγή απόψεων αναφορικά με το πώς αυτό το Pure Android μπορεί να εξελιχθεί, τι σημαίνει η ανάπτυξη με τις κάμερες, πώς μπορούμε να αναβαθμίσουμε κάποια applications. Και η τρίτη συνεργασία είναι με τη Foxconn, με την οποία έχουμε ένα joint κομμάτι και στο production και στο R&D (Έρευνα & Ανάπτυξη), και είναι και ο κατασκευαστής των τηλεφώνων.

Nokia 6.

Ποιο είναι το όραμα της εταιρείας για το Nokia brand;

Πρακτικά το όραμα της Nokia είναι ένα όραμα που συνεχίζεται και σε εμάς. Από την πλευρά μας, της HMD Global, το όραμά μας είναι αφενός πώς να θέσουμε νέα standard στο design των τηλεφώνων, κάτι για το οποίο ήταν πολύ γνωστή η Nokia, οπότε θέλουμε να κάνουμε innovation μαζί με τους συνεργάτες μας και να προχωρήσουμε σε κάποιες καινοτομίες τις οποίες θα δούμε σύντομα. Αφετέρου, φέρνουμε πρώτοι κάποια πράγματα στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας, όπως είναι η συνεργασία με τη Zeiss, αλλά και το Nokia OZO Audio, το οποίο πρώτη φορά έρχεται σε κινητό, με τρία μικρόφωνα για να διαλέγει ο χρήστης ποιος συνδυασμός μικροφώνων θέλει να λειτουργεί. Αυτές είναι κάποιες καινοτομίες, οι οποίες δείχνουν το όραμά μας, δηλαδή να διαφοροποιηθούμε πάρα πολύ στο κομμάτι του design, να φέρουμε καινοτομίες και μαζί με τους συνεργάτες μας να πάρουμε το Pure Android στο επόμενο επίπεδο.

Βλέπω μια δυναμική πίσω από το όραμα που μόλις μου περιγράψατε. Πόσο αισιόδοξοι είστε πως το Nokia brand θα επανέλθει στις παλιές καλές εποχές;

Έχει αλλάξει πάρα πολύ το τοπίο, οπότε δεν έχουμε κανέναν σκοπό να πούμε πως θα ξαναγίνουμε αυτό που ήταν η Nokia παλιά. Νομίζω πλέον ότι καμιά εταιρεία δεν μπορεί να διεκδικήσει κάτι τέτοιο. Ο καταναλωτής έχει πάρα πολλές επιλογές. Εμείς από την πλευρά μας θέλουμε να μπορέσουμε μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια να αναρριχηθούμε στους τρεις μεγαλύτερους κατασκευαστές σε χώρες-κλειδιά παγκοσμίως. Δεν λέμε σε όλες τις χώρες γιατί παραμένουμε ακόμη ένα startup.

Συνεργάζεστε με όλα τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα;

Ναι, συνεργαζόμαστε με όλους. Ο κάθε operator βέβαια επιλέγει ποια τηλέφωνα θα λανσάρει στην κάθε αγορά. Στην Ελλάδα η Vodafone επέλεξε το Nokia 3, η Wind λάνσαρε όλα τα τηλέφωνά μας, όπως και η Cosmote-Γερμανός. Μπορεί όμως κάποια στιγμή ο όμιλος ΟΤΕ να μη λανσάρει ένα τηλέφωνο το οποίο θα κάνει κάποιος από τους άλλους δύο και αντίστοιχα. Πρακτικά, έχουμε συνεργασία με όλους, απλά ο κάθε operator επιλέγει ποια προϊόντα θα λανσάρει από τα καταστήματά του. Επίσης, συνεργαζόμαστε με όλους τους retailers σε όλη την γκάμα των τηλεφώνων μας.

Nokia 5.

Στην ελληνική αγορά ποιο είναι το νούμερο ένα Nokia κινητό σε πωλήσεις;

Αυτήν τη στιγμή το πρώτο Nokia κινητό σε πωλήσεις είναι το Nokia 105, το οποίο ανήκει σε μια τεράστια αγορά συσκευών, η οποία έχει μια μικρή πτωτική πορεία αλλά συνεχίζει να παραμένει μια πολύ μεγάλη αγορά στην οποία εμείς συνεχίζουμε να επενδύουμε. Επίσης, το τελευταίο τρίμηνο υπάρχει πολύ και συνεχόμενη ανταπόκριση και στα τρία smartphones (Nokia 3, 5, 6). Σίγουρα είμαστε σε μια αγορά που τα smartphones κάτω από 200 ευρώ έχουν πολύ μεγάλο όγκο πωλήσεων, άρα τα Nokia 3 και 5 έχουν μεγαλύτερο αριθμό, αλλά ο ενθουσιασμός που πήραμε για το Nokia 6 τόσο από τους απλούς καταναλωτές όσο και από τα δίκτυα είναι πολύ μεγάλος.

Nokia 3.

Σκέφτεστε να επεκταθείτε στο κομμάτι των high-end smartphones;

Σε αυτό το range τιμών και σε αυτή την κατηγορία ερχόμαστε με το Nokia 8, το πρώτο μας statement αναφορικά με το high-end. Πλέον όμως υπάρχει και το ultra high-end κομμάτι στην αγορά. Μέχρι πριν από κάποια χρόνια τα high-end smartphones κόστιζαν έως 800 ευρώ, πλέον οι τιμές αγγίζουν τα 1.300. Ακόμη, μέσα στο 2018 θα αναπτύξουμε τηλέφωνα σε όλες τις κατηγορίες, άρα είναι πολύ πιθανόν να δούμε και άλλα έξυπνα μοντέλα της high-end κατηγορίας.

Nokia 8.

Έχουμε δοκιμάσει τα Nokia 3, 5 και 6 αλλά και το ανανεωμένο 3310. Το Nokia 8 πού διαφοροποιείται σε σχέση με τα προηγούμενα αλλά και συγκριτικά με τον ανταγωνισμό; Σε τι τιμή θα κυκλοφορήσει;

Πρακτικά είναι τρία τα σημεία αιχμής του Nokia 8, που κοστίζει 599 ευρώ. Το ένα είναι η συνεργασία με τη Zeiss, στοιχείο που μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, το δεύτερο κομμάτι είναι το design και η υψηλής ποιότητας κατασκευή του κινητού, και το τρίτο κομμάτι είναι το Pure Android. Και αυτό το τελευταίο είναι μια καινοτομία που μας διαφοροποιεί στην αγορά. Κάνουμε πρώτοι τα security updates, κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικό πλέον για τον σύγχρονο χρήστη.

Πώς θα περιγράφατε την ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας;

Στην ελληνική αγορά εντατικοποιείται ο ανταγωνισμός, βλέπουμε και την είσοδο των Κινέζων κατασκευαστών, οι οποίοι έρχονται δυναμικά και θα επεκταθούν και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Για εμάς η ελληνική αγορά έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον επειδή το Nokia brand παραμένει πάρα πολύ αγαπητό, δηλαδή βάσει στοιχείων μας είναι πάρα πολύ ψηλά στο κομμάτι της αναγνωρισιμότητας. Είναι ένα brand το οποίο έχει μόνο θετικές αναμνήσεις και κανείς δεν μιλά ή σκέφτεται αρνητικά για το Nokia brand. Εμείς λοιπόν θέλουμε να χτίσουμε πάνω σε αυτό.

Επίσης, τα smartphones εξελίσσονται, μπαίνουν σε πιο μικρές και μεγάλες ηλικίες, άρα θα υπάρξει σύντομα μια αύξηση των πωλήσεων smartphones. Από κει και πέρα ο καταναλωτής σιγά σιγά θα αρχίσει να διαλέγει τηλέφωνα που θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και ως προς την αυτονομία και ως προς την ποιότητα της κατασκευής, software, hardware. Αυτός είναι και ο λόγος που συνεργαζόμαστε με το Pure Αndroid, επειδή θέλουμε ο χρήστης είτε πάρει το τηλέφωνο των 119 ευρώ είτε των 599 ευρώ, να νιώθει πως θα πάρει την επόμενη έκδοση του Android.

Αν η ελληνική αγορά κινητής μεγαλώσει δεδομένων των συνθηκών, δεν μπορώ να το πω, εμείς υπολογίζουμε πως δεν θα μεγαλώσει άμεσα, αλλά από κει και πέρα έχουμε το brand, και οι συνεργάτες μας πιστεύουν σε αυτό το brand.

Πόσο μακριά πιστεύετε ότι είναι το μέλλον της ενσωμάτωσης των virtual reality και augmented reality τεχνολογιών στα smartphones;

Από όσο ενημερώνομαι, εκτιμάται ότι το 2018 θα έχουμε μια μεγάλη ανάπτυξη σε αυτόν τον τομέα. Τώρα το ποια μορφή θα έχει αυτή η εξέλιξη, δεν μπορώ να το φανταστώ, αλλά μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι το παρακολουθούμε έντονα. Οπότε, ναι, έχουμε σχέδια για αυτόν τον τομέα, δεν μπορούμε να το αμελήσουμε. Υπάρχει ειδικά για αυτές τις τεχνολογίες ομάδα της HMD Global που τις παρακολουθεί στενά. Είναι ένας κλάδος που θα αναπτυχθεί πολύ, αλλά το αν θα αναπτυχθεί μέσω της πλατφόρμας των κινητών τηλεφώνων θα το κρίνουν οι καταναλωτές.

Έχετε κάποια σχέδια για την κατηγορία των wearables;

Υπάρχει αυτήν τη στιγμή το Nokia Health, το οποίο προέκυψε από την απόκτηση της Withings από τη Nokia. Η εταιρεία αυτή συνεχίζει μέσα από τη μεγάλη οικογένεια της Nokia και εμείς ως HMD Global δεν κοιτάμε το συγκεκριμένο κομμάτι διότι το έχει η εταιρεία με την οποία έχουμε άμεση συνεργασία. Άρα δεν θα πηγαίναμε σε κάποιον ευθύ ανταγωνισμό πάνω σε αυτό το κομμάτι. Οπότε συμβαδίζουμε παράλληλα γιατί κοινός μας στόχος είναι το όφελος του Nokia brand.

Ποια τα μελλοντικά σας σχέδια για την περιοχή μας;

Αναφορικά με την Ελλάδα, έχω θέσει πολύ υψηλούς στόχους γιατί η ανταπόκριση που παίρνω είναι πολύ ζεστή και για τα τηλέφωνά μας που κυκλοφορούν αλλά και για όσα θα κυκλοφορήσουν. Υπάρχει μια πολύ θετική ανταπόκριση, συνεχίζουμε να έχουμε πολύ καλό momentum στα mobile phones τα οποία μας κρατάνε στην ελληνική αγορά πολύ δυνατά, και από κει και πέρα αν σκεφτούμε ότι είμαστε μια εταιρεία δέκα μηνών παίρνουμε ένα μερίδιο αυτής της αγοράς ικανοποιητικό χωρίς να κάνουμε και μεγάλη φασαρία. Έχουμε έρθει χωρίς να φωνάξουμε πολύ, ταπεινά όπως έκανε η Nokia πάντα, και σιγά σιγά χτίζουμε αυτή την εταιρεία. Εγώ προσωπικά είμαι πολύ αισιόδοξος για την ελληνική αγορά.

Στενοχωριέμαι γιατί στην Κύπρο δεν έχω προλάβει ακόμα να δώσω μεγάλο focus καθώς η Ελλάδα και το Ισραήλ είναι οι δύο αγορές που κοιτάω πιο έντονα. Αυτήν την εβδομάδα λανσάρουμε στο Ισραήλ, με μεγάλη έμφαση στο Nokia 8 και στο Nokia 6.  Είναι μια πολύ μεγάλη και high-end αγορά. Δεν έχει καμία σχέση με την ελληνική, συγκρίνεται μόνο με την αμερικανική. Θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς θα κάνουμε positioning το brand εκεί πέρα. Και ειδικά το high-end κομμάτι μας. Το Nokia 3 δεν τους κάνει αίσθηση, σε αντίθεση με τα Nokia 6 και Nokia 8. Και αυτό γιατί οι χρήστες χρησιμοποιούν πάρα πολλά apps στην καθημερινότητά τους.

Το «connecting people», το μότο της Nokia, παραμένει ζωντανό;

Εννοείται πως παραμένει ζωντανό και πολύ σχετικό. Όπως είχαμε πει και στην πρώτη μας παρουσίαση στην Ελλάδα, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι η Nokia έχει κάνει connected τον κόσμο. Είτε από την πλευρά των δικτύων, είτε της τεχνολογίας, και γι’ αυτό φέρει τον μεγαλύτερο όγκο πατεντών παγκοσμίως πάνω στα δίκτυα και στις τεχνολογίες κινητής τηλεφωνίας. Εμείς, ως HMD Global, θέλουμε να περάσουμε και ένα άλλο μήνυμα, το #UniteFor. Αφενός κάνουμε connected τους ανθρώπους, αλλά πλέον το να είσαι διασυνδεδεμένος με κάποιον είναι πολύ εύκολο. Άρα πρακτικά το ζητούμενο είναι να είμαστε united. Θέλουμε να δούμε τι μπορεί να φέρει πιο κοντά τους ανθρώπους, όχι πώς ένα brand θα τους πάρει από την οθόνη, αλλά πώς θα τους ενώσει για κάτι καλό.