”Καταστήματα” Facebook: Νέα υπηρεσία online εμπορίου

171

Την ενίσχυση του online εμπορίου μέσα από το κοινωνικό του δίκτυο προωθεί το Facebook, συστήνοντας στο ευρύ κοινό του τα «καταστήματα» σε  Facebook και Instagram (Facebook Stores).

«Αυτή τη στιγμή πολλές μικρές επιχειρήσεις βρισκονται σε δυσμενή φάση και με τα καταστήματα να κλείνουν, όλο και περισσότερες αναζητούν να φέρουν την επιχείρησή τους στο διαδίκτυο. Στόχος μας είναι να κάνουμε τις αγορές εύκολες και να επιτρέψουμε σε οποιονδήποτε, από έναν ιδιοκτήτη μικρής επιχείρησης έως μια παγκόσμια εταιρεία, να χρησιμοποιεί τις εφαρμογές μας για να συνδεθεί με τους πελάτες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ξεκινάμε τα Καταστήματα Facebook και επενδύουμε σε λειτουργίες στις εφαρμογές μας, που εμπνέουν τους ανθρώπους να κάνουν αγορές και  διευκολύνουν τις αγορές και τις πωλήσεις στο διαδίκτυο» αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του κοινωνικού δικτύου.

Τι είναι τα Καταστήματα Facebook;

Τα Καταστήματα Facebook διευκολύνουν τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ένα μόνο ηλεκτρονικό κατάστημα για πρόσβαση των πελατών τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram. Η δημιουργία ενός Καταστήματος Facebook είναι δωρεάν και απλή. Οι επιχειρήσεις μπορούν να επιλέξουν τα προϊόντα που θέλουν να εμφανιστούν από τον κατάλογό τους και, στη συνέχεια, να προσαρμόσουν την εμφάνιση και την αίσθηση του καταστήματος με μια εικόνα εξωφύλλου και ευδιάκριτα χρώματα που προβάλλουν την επωνυμία τους. Αυτό σημαίνει ότι οποιοσδήποτε πωλητής, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τον προϋπολογισμό του, μπορεί να φέρει την επιχείρησή του στο διαδίκτυο και να συνδέεται με τους πελάτες όπου και όποτε είναι βολικό για αυτούς.

Οι χρήστες μπορούν να βρουν τα  Καταστήματα  Facebook σε μια Σελίδα Facebook μιας επιχείρησης ή σε ένα προφίλ Instagram ή να τα ανακαλύψουν μέσω ιστοριών ή διαφημίσεων. Από εκεί, μπορείτε να περιηγηθείτε στην πλήρη συλλογή, να προσθέσετε προϊόντα στην τσάντα σας και να παραγγείλετε – είτε στον ιστότοπο της επιχείρησης είτε χωρίς έξοδο από την εφαρμογή, εάν η επιχείρηση έχει ενεργοποιήσει την ολοκλήρωση της αγοράς.

Και ακριβώς όπως όταν βρίσκεστε σε φυσικό κατάστημα και πρέπει να ζητήσετε βοήθεια από κάποιον, στα Facebook Καταστήματα, θα μπορείτε να στέλνετε μηνύματα σε μια επιχείρηση μέσω WhatsApp, Messenger ή απευθείας μήνυμα στο Instagram για να κάνετε ερωτήσεις, να λάβετε υποστήριξη, να παρακολουθείτε παραδόσεις και άλλα . Σύντομα, θα μπορείτε να δείτε ένα κατάστημα και να πραγματοποιήσετε αγορές απευθείας από μια συνομιλία μέσω Messenger, WhatsApp ή Instagram.

Παρότι η νέα λειτουργία παρουσιάστηκε επισήμως σήμερα, θα είναι ευρύτερα διαθέσιμα τους επόμενους μήνες αφού το κοινωνικό δίκτυο επενδύει σε λειτουργίες σε όλες τις εφαρμογές μας που θα ενσωματωθούν στα Facebook Καταστήματα με στόχο να βοηθήσει τους πελάτες να ανακαλύψουν τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και να διευκολύνουν τις αγορές.

Κατάστημα Instagram: Μία Νέα Τοποθεσία για Προϊόντα και Μάρκες

Πέρα από το Facebook, ο τεχνολογικός κολοσσός προχωρά και στην προσθήκη της λειτουργίας των καταστημάτων και στο έτερο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυό του το Instagram. Ξεκινώντας από τις ΗΠΑ το φετινό καλοκαίρι το Instagram θα εμπλουτιστει με το Instagram Shop, μια λειτουργία στην Εξερεύνηση Instagram(Instagram Explore) για να ανακαλύπτουν και να αγοράζουν προϊόντα οι χρήστες. Μέσω των Instagram Shop οι χρήστες θα μπορούν να εμπνευστούν από συλλογές από το @κατάστημα, να περιηγηθούν σε επιλογές από τις αγαπημένες τους μάρκες και δημιουργούς, να φιλτράρουν κατά κατηγορίες όπως η ομορφιά και το σπίτι και να αγοράσουν ότι επιθυμούν μέσα από μια και μόνο τοποθεσία. Όπως μάλιστα διευκρινίστηκε αργότερα μέσα στο έτος θα προστεθεί και μια νέα καρτέλα καταστήματος στη γραμμή πλοήγησης, ώστε να μπορούν να μεταβούν στο Κατάστημα Instagram  με μία μόνο κίνηση.

Δυνατότητες Live Αγορών

Παράλληλα το κοινωνικό δίκτυο διευκολύνει ακι την αγορά προϊόντων σε πραγματικό χρόνο, αφού όπως διευκρίνισε σύντομα, οι πωλητές, οι εταιρείες και οι δημιουργοί θα μπορούν να προσθέτουν ετικέτες σε προϊόντα από το Κατάστημα Facebook ή τον κατάλογό τους πριν από κάθε ζωντανή μετάδοση που κάνουν για να τα παρουσιάσουν στους χρήστες τους.  Τα προϊόντα αυτάθα εμφανίζονται στο κάτω σημείο του βίντεο, ώστε οι χρήστες να μπορούν να πατήσουν εύκολα για να μάθουν περισσότερα και να αγοράσουν. Όπως διευκρινίστηκε η συγκεκριμένη δυνατότητα βρίσκεται υπό δοκιμή με επιχειρήσεις στο Facebook και το Instagram και θα αναπτυχθεί ευρύτερα τους επόμενους μήνες.

Σύνδεση Προγραμμάτων Εμπιστοσύνης Πελατών  στον λογαριασμό στο Facebook

Παράλληλα το κοινωνικό δίκτυο προχωρά και στην δυνατότητα σύνδεσης προγραμμάτων εμπιστοσύνης πελατών (loyalty programs)  στον λογαριασμό του Facebook για να διευκολύνει την απόκτηση ανταμοιβών από τις επιχειρήσεις που προτιμούν οι χρήστες. Οι χρήστες θα μπορούν να βλέπουν και να παρακολουθούν εύκολα τους πόντους και τις ανταμοιβές τους ενώ παράλληλα διερευνούνται τρόποι για να μπορέσουν οι μικρές επιχειρήσεις να δημιουργήσουν, να διαχειριστούν και να παρουσιάσουν ένα πρόγραμμα εμπιστοσύνης πελατών στα Καταστήματα Facebook.

Τέλος όπως ανακοίνωσε το κοινωνικό δίκτυο συνεργάζεται και με εταιρείες όπως το Shopify, το BigCommerce, το WooCommerce, το Channel Advisor, το CedCommerce, το Cafe24, το Tienda Nube και το Feedonomics για να προσφέρει στις μικρές επιχειρήσεις την υποστήριξη που χρειάζονται, μέσω των εργαλείων των παραπάνω οργανισμών που έχουν στόχο να βοηθήσουν τους επιχειρηματίες να ξεκινήσουν και να διευθύνουν τις επιχειρήσεις τους και να έχουν και παρουσία στο διαδίκτυο.

«Εδώ και χρόνια, οι χρήστες χρησιμοποίησαν τις εφαρμογές μας για να αγοράσουν και να πουλήσουν αντικείμενα -από τις πρώτες μέρες δημοσίευσης μιας φωτογραφίας ποδηλάτου με τη λεζάντα «προς πώληση» έως την πώληση του τραπεζιού σαλονιού σας στο Marketplace και τώρα τις τρέχουσες αγοραστικές τάσεις για προϊόντα μόδας  από τις αγαπημένες σας εταιρείες και τους influencers του Instagram. Ήταν τα άτομα που χρησιμοποίησαν τις εφαρμογές μας και οραματίστηκαν το εμπόριο μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Τους βοηθάμε να κάνουν αυτό το όραμα πραγματικότητα. Θέλουμε να παρέχουμε στους ανθρώπους ένα μέρος, όπου μπορούν να ζήσουν τη χαρά των αγορών έναντι της δουλειάς των αγορών. Και θέλουμε να βοηθήσουμε τις μικρές επιχειρήσεις να προσαρμοστούν και να διευκολύνουν τους ανθρώπους να ανακαλύψουν και να αγοράσουν τα πράγματα που αγαπούν» ανέφερε η ανακοίνωση του Facebook.