ΓΕΡΜΑΝΟΣ: Οι προτεραιότητες του 2020 μετά την ισχυρή κερδοφορία του 2019 

647

Με αύξηση πωλήσεων και σημαντική ενίσχυση της κερδοφορίας ολοκλήρωσε την οικονομική χρήση 2019 η «ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΕΒΕ», επιδόσεις που σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας συνιστούν ιδιαίτερη επιτυχία, καθώς επιτεύχθηκαν σε μια περίοδο διεθνούς οικονομικής κρίσης, έντονου ανταγωνισμού και σημαντικών προκλήσεων στον κλάδο. 

Ο κύκλος εργασιών το 2019 διαμορφώθηκε στα 302,114 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος 297,7 εκατ.ευρώ). Τα λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων, αποσβέσεων και απομειώσεων ανήλθαν σε 20,189 εκατ. ευρώ. Ως περιθώριο επί του κύκλου εργασιών, αυξήθηκαν κατά 3,7 μονάδες το 2019 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 11,7 εκατ.ευρώ, έναντι 3,5 εκατ.ευρώ το 2018 και τα καθαρά κέρδη σε 6,3 εκατ.ευρώ. στο τέλος του 2019, η ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΑΕΒΕ εμφάνιζε ταμειακά διαθέσιμα 52 εκατ.ευρώ, μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις 27 εκατ.ευρώ, βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις 108 εκατ. (εκ των οποίων 90 εκατ. σε προμηθευτές) και σύνολο ιδίων κεφαλαίων 136 εκατ.ευρώ. 

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας, «ο συνδυασμός υψηλής τεχνογνωσίας στο λιανικό εμπόριο με τον μεγαλύτερο τηλεπικοινωνιακό όμιλο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΟΤΕ – Cosmote), κατάφερε και απέφερε ισχυρά αποτελέσματα, παρά τις αρνητικές συγκυρίες της διεθνούς και εγχώριας αγοράς». 

Το 2019,πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 18 εκατομμύρια συναλλαγές στα καταστήματα του δικτύου Γερμανός, ενώ η επισκεψιμότητα στο website germanos.gr αυξήθηκε κατά 16,62% σε σχέση με το 2018. Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση, η αλυσίδα διατήρησε την ηγετική θέση σε μερίδια αγοράς σε smartphones, σταθερά τηλέφωνα, αξεσουάρ και μπαταρίες, ενώ σημαντικά ενισχύθηκαν και οι πωλήσεις των τηλεοράσεων, χάρη στην ενδυνάμωση του portfolio με value for money προτάσεις και τις συνδυαστικές προσφορές με την Cosmote TV. Μεγάλη απήχηση είχαν τα προϊόντα gaming και τα laptops, όπου σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων και των μεριδίων αγοράς. Σημαντική άνοδος σημειώθηκε στην κατηγορία των wearables, όπου οι πωλήσεις της Γερμανός αυξήθηκαν σχεδόν κατά 78% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. 

Για το 2020, στόχος για τη μάρκα Γερμανός είναι να βελτιώσει την digital εμπειρία που προσφέρει στον πελάτη, να συνεχίσει να χτίζει στην εικόνα της ανανέωσης των καταστημάτων, να ενισχύσει την πελατοκεντρική φιλοσοφία, αλλά και τις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, παρέχοντας τη βέλτιστη εμπειρία εξυπηρέτησης. Σε ότι αφορά στις επιπτώσεις από τον κορονοϊό, στην οικονομική χρήση αναφέρεται πως η διοίκηση  παρακολουθεί  προσεκτικά  την  κατάσταση  και  τις  πιθανές  επιπτώσεις  της  στις  δραστηριότητες  της . Επιπλέον, εφαρμόζει  προληπτικά  στρατηγικές  κινδύνου  για  την αντιμετώπιση και άμβλυνση των ενδεχόμενων δυσμενών επιπτώσεων στην εταιρεία.