Εντείνεται ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά smartphones – ανακατατάξεις σε μερίδια

1081

Αρκετές ανακατατάξεις είχαμε το 2017 στην ελληνική αγορά των smartphones όσον αφορά τα μερίδια των κατασκευαστών, καθώς νέοι «παίκτες» έκαναν πολύ δυναμική εμφάνιση, ενώ ταυτόχρονα η κατάταξη, ιδίως από την τρίτη θέση, άλλαξε αρκετά.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το 2017 πουλήθηκαν στην ελληνική αγορά περίπου 2,1 εκατ. smartphones, αριθμός λίγο χαμηλότερος σε σχέση με τα 2,24 εκατ. που ήταν τόσο το 2016 όσο και το 2015 με την πτώση να διαμορφώνεται στο -6%. Σε αξία πωλήσεων, η πτώση ήταν της τάξεως του 3,5% στα 501 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά την κατάταξη των κατασκευαστών, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στις δύο πρώτες θέσεις παρέμειναν Samsung και Huawei. Το μερίδιο της Samsung ήταν ελαφρώς μειωμένο στο 32,5% από 33,2%, ενώ η Huawei ανέβηκε από το 13% στο 17,3% για το σύνολο της χρονιάς. Όμως, η κινεζική εταιρεία έδειξε τα δόντια της το τελευταίο δίμηνο της περασμένης χρονιάς, όταν, ενδεχομένως και λόγω μίας ιδιαίτερα επιθετικής πολιτικής προσφορών, μείωσε πολύ τη διαφορά και έφθασε, μάλιστα, να ξεπεράσει τη Samsung τον Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο η Samsung ήταν στο 24,5% και η Huawei στο 23,2%, ενώ τον Δεκέμβριο τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 22,6% έναντι 24,5%.

Η μάχη όμως από την τρίτη θέση και κάτω έκρυβε πολλές εκπλήξεις, καθώς η ελληνική MLS αύξησε το μερίδιο της στο 9% από 6,3% που ήταν το 2016. Στην τέταρτη θέση της αγοράς, πάντα με βάση τον αριθμό συσκευών που διατίθενται, έπεσε η Apple με 7,4% (από 8,3%), ενώ την πεντάδα κλείνει ένας νέος «παίκτης» η Xiaomi, το μερίδιο της οποίας για το σύνολο της χρονιάς εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε στο 6,2%. Η τελευταία θεωρείται ο πλέον ανερχόμενος «παίκτης» στην αγορά των smartphones, τουλάχιστον όσον αφορά στην ελληνική αγορά.

Με πληροφορίες από το cnn.gr