Εξαρτημένοι οι γονείς από τα παιδιά στην τεχνολογική υποστήριξη

830

Απόλυτα εξαρτημένοι από τα παιδιά τους είναι, σήμερα, όλο και περισσότεροι γονείς ανά τον κόσμο σε θέματα τεχνολογικής υποστήριξης. Η γενιά των millennials, όντας εξοικειωμένη με την ψηφιακή πραγματικότητα, είναι εκείνη που καλείται, κατά κύριο λόγο, να σηκώσει το βάρος της τεχνολογικής υποστήριξης των μεγαλύτερων ηλικιακά συγγενών. Μια νέα έρευνα της Kaspersky διαπίστωσε ότι πάνω από το ένα τρίτο (35%) των ατόμων ηλικίας άνω των 55 ετών δεν θα ήταν σε θέση να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές τεχνολογικές προκλήσεις χωρίς την υποστήριξη των παιδιών τους. Αυτομάτως στρέφονται προς τα νεότερα μέλη της οικογένειας για κάθε μορφή τεχνολογικής υποστήριξης. Με τους μισούς (52%) άνω των 55 ετών να παραδέχονται ότι δεν γνωρίζουν από τεχνολογία, τέσσερις στους δέκα (41%) τηλεφωνούν στα παιδιά τους ή σε άλλα νεότερα ηλικιακά μέλη της οικογένειας για απομακρυσμένη IT υποστήριξη. Περισσότεροι από τους μισούς millennials (55%) αισθάνονται υποχρεωμένοι να παρέχουν τεχνική υποστήριξη κατά παραγγελία σε μεγαλύτερους ηλικιακά συγγενείς.

Σε μια εποχή που οι νέοι άνθρωποι προσπαθούν να αγοράσουν σπίτια, να αποκτήσουν παιδιά και να εξελίξουν την καριέρα τους, οι απαιτήσεις από τα μη ενημερωμένα μέλη της οικογένειας για την παροχή δωρεάν τεχνικής υποστήριξης μπορεί να μοιάζουν “βουνό”. Έτσι, το ένα τέταρτο (25%) των ερωτηθέντων σχολίασε ότι αποφεύγει ενεργά τα μέλη της οικογένειας, που θεωρούν ότι θα ζητήσουν βοήθεια. Μάλιστα, σχεδόν ένας στους τρεις (30%) αποφεύγει να αγοράζει τεχνολογικά δώρα για μεγαλύτερους ηλικιακά συγγενείς, επειδή γνωρίζει ότι θα είναι ο ίδιος που θα πρέπει να το συναρμολογήσει.

Επί πληρωμή
Μάλιστα, το 18% των ατόμων ηλικίας 55 ετών και άνω, σύμφωνα με την έρευνα, δήλωσε ότι η τεχνολογική υποστήριξη των παιδιών τους, τους λείπει περισσότερο από την παρέα τους, όταν δεν βρίσκονται κάπου κοντά. Και εξαιτίας της τεράστιας επιθυμία τους να λάβουν βοήθεια από τα μέλη της οικογένειας, το 15% των άνω των 55 ετών έφτασε στο σημείο να τα δωροδοκήσει προκειμένου να τους βοηθήσουν.

“Δεν έχουν μεγαλώσει όλοι με την τεχνολογία – κι έτσι η παλαιότερη γενιά δεν μπορεί να αισθάνεται άνετα με τη χρήση της, όπως οι millennials, ή οι tech natives”, σημειώνει η Kaspersky. “Η δραματική άνοδος της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα, τα γραφεία και τα κοινωνικά περιβάλλοντα μας, έχει προκαλέσει όλες τις γενιές να ενημερώνονται διαρκώς πώς να μπορούν να επωφεληθούν από αυτές. Οι μεσήλικες ενδέχεται να θεωρήσουν τις αλλαγές συντριπτικές και συχνά φοβούνται ότι θα εξαπατηθούν, θα εκτεθούν ή θα στοχοποιηθούν μέσω αυτών – έτσι αρκετές φορές οι millennials είναι αυτοί που αναγκάζονται να αναλάβουν τη διάσωσή τους”, καταλήγει η μελέτη.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε online σε 11.000 καταναλωτές από 13 χώρες.