BMW X1 xDrive 25 e: Πρεμιέρα στην Ελλάδα για το plug-in υβριδικό

101

Η BMW Χ1 αποκτά μία επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση με χαρακτηριστικά τετρακίνησης που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία και θερμικό βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 1,5 λίτρων σ’ ένα «πακέτο» με συνδυαστική ισχύ 220 ίππων.

Η βαυαρική εταιρεία έρχεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη γκάμα των υβριδικών SUV/SAV της παρουσιάζοντας και επίσημα σήμερα στη χώρα μας την X1 xDrive25e, ένα μοντέλο που έρχεται να εμπλουτίσει τη γκάμα των PHEV εκδόσεων της οικογένειας «Χ» της BMW, δίπλα στις X3 xDrive30e και X5 xDrive45e.

Το σύστημα κίνησης
Όπως είναι προφανές, σημείο αναφοράς στο νέο, plug-in υβριδικό «μικρό» SAV της BMW είναι το «μικτό» σύστημα κίνησης που φιλοξενείται κάτω από τα ήδη γνωστά μεταλλικά της μέρη. Βασικός πυλώνας εδώ είναι ο γνωστός, 3κύλινδρος TwinTurbo κινητήρας βενζίνης των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση μέγιστη ισχύ 125 ίππων και ροπή 220 Nm.

Το έτερο σκέλος της μονάδας κίνησης αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς (σ.σ.: ο θερμικός τροφοδοτεί κατ’ αντιστοιχία του εμπρός με την αρωγή ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων της οικογένειας Steptronic) αποδίδοντας 95 ίππους και 165 Nm ροπής σε αγαστή συνεργασία με σύστημα μετάδοσης μονής σχέσης.

Συνδυαστικά, το όλο πακέτο έχει ονομαστική απόδοση 220 ίππων, με τη ροπή να ανέρχεται στα 385 Nm. Σύμφωνα με τους Βαυαρούς, η νέα Χ1 xDrive25e είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,9 μόλις δευτερολέπτων, φτάνοντας σε τελική ταχύτητα τα 193 χλμ./ώρα (135 χλμ./ώρα αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας).

Το επαναφορτιζόμενο SAV της BMW ζυγίζει 1.745 κιλά και είναι εφοδιασμένο με μία μπαταρία ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς με εγγύηση 6 ετών/100.000 χλμ. και ωφέλιμη δυναμική 8,8 kWh (σ.σ.: η ονομαστική φτάνει τις 10 kWh), τιμή που εξασφαλίζει στη νέα BMW Χ1 xDrive25e ηλεκτρική αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση που ανέρχεται στα 52 χλμ., σύμφωνα με τις μετρήσεις του πρωτοκόλλου WLTP ή στα 57 χλμ. με βάση το πρότυπο NEDC.

Κατανάλωση
Σε ό,τι αφορά τις ενεργειακές απαιτήσεις, τα επισήμως δημοσιευμένα στοιχεία κάνουν λόγο για μέση κατανάλωση βενζίνης της τάξης των μόλις 1,7 ή 1,9 λίτρων για κάθε 100 χλμ./ώρα (μέση εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα: 39 ή 43 gr/χλμ. στο πρωτόκολλο WLTP και NEDC, αντίστοιχα). Σε κοινή οικιακή πρίζα, για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας απαιτούνται περί τις 5 ώρες (3,8 ώρες έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητας με ισχύ έως 2,3 KW), ενώ με τη χρήση επιτοίχιου φορτιστή i Wallbox με ισχύ 3,7 kW, 3,2 και 2,4 ώρες, αντίστοιχα.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου έχει στη διάθεση του το πρόγραμμα Auto eDrive, το οποίο διασφαλίζει τη βέλτιστη αλληλεπίδραση των διαφορετικών μονάδων κίνησης – μάλιστα, ενεργός είναι ο ρόλος εδώ του συστήματος πλοήγησης, το οποίο έρχεται να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία των δύο μονάδων ανάλογα με τις «διαγνωσθείσες» συνθήκες κίνησης. Το πρόγραμμα Max eDrive αξιοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις δυνατότητες του ηλεκτροκινητήρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, στα 135 χλμ./ώρα.

Έξυπνο σύστημα προειδοποίησης
Τέλος, το πρόγραμμα Save Battery παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα να διατηρεί την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση ή να την αυξάνει μέσω ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση. Με αυτό τον τρόπο η χωρητικότητα της μπαταρίας μπορεί να αποθηκευτεί για μεταγενέστερη χρήση – όπως για παράδειγμα στην πόλη σε περιβαλλοντικές ζώνες. Ο διακόπτης εμπειρίας οδήγησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεξάρτητα από τη λειτουργία οδήγησης. Επίσης, ο οδηγός της νέας Χ1 xDrive25e μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει τις λειτουργίες Comfort, Sport και Eco Pro για να διαμορφώσει ανάλογα τη λειτουργία τόσο των μονάδων κίνησης όσο και της ανάρτησης.

Η νέα Χ1 xDrive25e είναι εφοδιασμένη με ηχητικό σύστημα προειδοποίησης των υπολοίπων χρηστών του δρόμου, το οποίο επενεργεί όταν το αυτοκίνητο κινείται  αποκλειστικά με την αρωγή της ηλεκτρικής μονάδας με ταχύτητες έως και 30 χλμ./ώρα. Από εκεί και πέρα, στον εξοπλισμό της θα βρει κανείς μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 17 ίντσες και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ο οποίος μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω της σχετικής εφαρμογής κινητού τηλεφώνου.

Όπως ανακοινώθηκε από την BMW Hellas, η βασική έκδοση της νέας BMW X1 xDrive25e κοστίζει 46.300 ευρώ, με την κορυφαία σε επίπεδο εξοπλισμού έκδοση Business Advanced να τιμολογείται στα 55.610 ευρώ – αξίζει να σημειωθεί εδώ πως ακόμα και αυτή απαλλάσσεται από τον γνώριμο φόρο εταιρικής χρήσης, καθώς η τιμή της προ φόρων δεν υπερβαίνει τα 40.000 ευρώ. Τέλος, η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει στους ιδιώτες κατόχους της νέας X1 xDrive25e να φορτίζουν δωρεάν και για 24 πλέον μήνες στο δίκτυο δημόσιων σταθμών της εταιρείας Fortizo που βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα.

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή