Blair Witch

387

Επιστρέφει πιο τρομακτικό από ποτέ

Το Blair Witch έκανε την πρώτη του εμφάνιση πίσω στο 2000 με την κυκλοφορία τριών volumes. Παρά το γεγονός ότι πριν από 19 χρόνια τα παιχνίδια επιβίωσης και τρόμου δεν ήταν τόσο δημοφιλή, το Blair Witch κατάφερε να μετατραπεί σε ένα από τα διασημότερα horror games δίνοντας, παράλληλα, έμπνευση σε άλλα παιχνίδια που ακολούθησαν αργότερα. (Για Xbox One/PC)

Φτάνοντας όμως στις 30 Αυγούστου του 2019, οι προγραμματιστές και εκδότες της Bloober Team θέτουν σε κυκλοφορία το ολοκαίνουριο Blair Witch, το οποίο από την πρώτη κιόλας ματιά φάνηκε να υπόσχεται πολλές τρομαχτικές στιγμές.

Το storyline  είναι χωρισμένο σε 17 chapters, εκ των οποίων το καθένα είναι αρκετά σύντομο σε διάρκεια. Σαν εισαγωγή στο παιχνίδι, γνωρίζουμε τον πρωταγωνιστή μας, Ellis, ο οποίος μαζί με τον σκύλο του, Bullet, καταφθάνουν σ’ ένα δάσος όπου έχει οργανωθεί μια ομάδα αναζήτησης. Η ομάδα αυτή, καθοδηγούμενη από την αστυνομία, έχει αναλάβεινα διαλευκάνει την εξαφάνιση ενός νεαρού παιδιού, ωστόσο, όταν ο ήρωάς μας καταφθάνει στην περιοχή συνειδητοποιεί ότι η ομάδα έχει ξεκινήσει την έρευνα χωρίς εκείνον. Έχοντας μαζί του μονάχα τον αγαπημένο του σκύλο, ο Ellis ξεκινά με τη σειρά του την αναζήτηση του παιδιού επικοινωνώντας μέσω walkie talkie με την ομάδα αναζήτησης. Τα πράγματα, ωστόσο, θα λάβουν σύντομα μια τροπή προς το χειρότερο. Πρόκειται για ένα αρκετά ενδιαφέρον storyline μυστηρίου το οποίο δεν βιάζεται να μας εισαγάγει στη δράση, αλλά, αντίθετα, ξετυλίγει με έξυπνο τρόπο τα γεγονότα της ιστορίας καθώς και το προφίλ του πρωταγωνιστή.

Το κομμάτι της σκηνοθεσίας και του design είναι εκείνο που απογειώνει αυτό το horror game. Το παιχνίδι εισάγει τον παίκτη με αργό ρυθμό στην ιστορία και του επιτρέπει να σχηματίσει μια πρώτη εικόνα για τον πρωταγωνιστή χωρίς να τον βυθίζει βιαστικά στη δράση της ιστορίας. Όσο ο παίκτης προχωρά στο παιχνίδι τόσο πιο καλά μαθαίνει τον χαρακτήρα που ελέγχει και το παρελθόν του, ενώ παράλληλα, η δράση δεν παύει να αυξάνεται. Παράλληλα, αξιοσημείωτη είναι η πρωτοτυπία των δημιουργών να δώσουν μεγάλη σημασία στον ρόλο του σκύλου του πρωταγωνιστή, αφού το interaction μαζί του είναι απαραίτητο κατά τη διάρκεια σχεδόν όλου του gameplay.

Στο Blair Witch έχουμε μια χειροκίνητη κάμερα, την οποία χρησιμοποιούμε για να δούμε κασέτες που βρίσκουμε πεταμένες στο δάσος. Με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται -και επιτυγχάνεται- η μετάδοση του «found footage» ύφους, και γίνεται μια σύνδεση με την ταινία, κατά κάποιον τρόπο (καθώς και με πολλά fan theories). Η κάμερα μας δίνει τη δυνατότητα να παρέμβουμε στον χώρο, με «μαγικό» τρόπο. Αν, για παράδειγμα, ένας πεσμένος κορμός μάς εμποδίζει και δεν μπορούμε να περάσουμε, μπορούμε να βρούμε την κασέτα που δείχνει το δέντρο να πέφτει, να κάνουμε παύση πριν γίνει αυτό, και να δούμε το δέντρο όρθιο και τον δρόμο ανοιχτό. Είναι μια εύστοχη ιδέα, που υλοποιείται ικανοποιητικά (πολύ πετυχημένες οι αλλαγές στον χώρο που βλέπουμε σε πραγματικό χρόνο, στο πλάι της οθόνης, ενώ ταυτόχρονα παρακολουθούμε το περιεχόμενο της κασέτας), αλλά μπορούσε να δώσει περισσότερα και έμεινε ελαφρώς ανεκμετάλλευτη.

Φυσικά, καθώς μιλάμε για Blair Witch σύμπαν, η χειραγώγηση του χρόνου δεν στέκεται μόνο εκεί. Εκτός από τη μαγική αυτή ιδιότητα, η κάμερα έχει και πιο συμβατικές, όπως τη νυχτερινή λήψη. Αυτή δεν μένει ανεκμετάλλευτη. Σε κάποιες στιγμές, δεν βλέπουμε απολύτως τίποτα, εκτός αν κοιτάμε στην μικρή οθόνη της κάμερας, που πιάνει ένα μικρό μέρος της οθόνης της τηλεόρασής μας. Φυσικά, στην οθόνη της κάμερας, βλέπουμε τα πολύ βασικά. Έτσι, αγκαλιάζουμε τους τοίχους, κινούμαστε περιμετρικά, αγχωνόμαστε συνεχώς, και, αναμφίβολα, χανόμαστε μερικές ακόμα φορές.

Το Blair Witch επιστρέφει δυναμικά στην κατηγορία του survival horror, καταφέρνοντας να συνδυάσει δράση, τρόμο και μυστήριο. Αυτό που μένει είναι να το δοκιμάσετε…