Χάνουν έδαφος τα tablets – επιστρέφουν τα πολύ λεπτά laptops

80

Υποχωρεί σταδιακά η προτίμηση για τα tablets, με τις πωλήσεις της κατηγορίας να παρουσιάζουν σταθερά καθοδική πορεία τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC, που παρατηρεί μία «επιστροφή» των χρηστών σε κινητά μεγάλης διαγωνίου και πολύ λεπτούς φορητούς υπολογιστές.

Συγκεκριμένα, την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου πωλήθηκαν παγκοσμίως «μόλις» 36,2 εκατομμύρια tablets, σημειώνοντας πτώση 10% (πηγή: Strategy Analytics). Πρόκειται για το δέκατο συνεχόμενο, καθοδικό τρίμηνο στην αγορά των tables ύστερα από την «ακμή» που γνώρισαν την περίοδο 2010-2013, μετά το λανσάρισμα του πρώτου iPad από τον ίδιο τον συνιδρυτή της Apple, Στιβ Τζομπς, στις 27 Ιανουαρίου του 2010.

Όπως εξηγεί ο αναλυτής της εταιρείας ερευνών IDC, πολλοί χρήστες φορητών συσκευών «διαπιστώνουν πλέον ότι μπορούν να ζήσουν και χωρίς τα tablet τους», εξυπηρετούμενοι εν κινήσει από τα smartphones του και τους νέους, πάρα πολύ λεπτούς φορητούς υπολογιστές, που έχουν πάντα ενσωματωμένο πληκτρολόγιο και μεγαλύτερη διάρκεια μπαταρίας.

Πρώτη στις πωλήσεις των tablets παραμένει η Apple με μερίδιο αγοράς 24,6% που είδε ωστόσο τα στατιστικά της να πέφτουν κατά 13%, ενώ ακολουθεί η Samsung με ποσοστό 16,5%. Η μόνη εταιρεία που είδε τις πωλήσεις των tablets της να ανεβαίνουν κατά 31,7% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο ήταν η κινεζική Huawei που βρίσκεται πλέον στην τρίτη θέση με συνολικό μερίδιο 7,4%. Ακολουθούν η Amazon (6%) και η Lenovo (5,7%).