Wind, Vodafone, PCCW Global – οι τρεις “μνηστήρες” για τη Cyta Ελλάδος

303

Στο επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώλησης της Cyta Ελλάδος, θυγατρικής της Αρχής Τηλεπικοινωνιών Κύπρου (ΑΤΗΚ – CYTA) θα περάσουν οι τρεις τελικά υποψήφιοι επενδυτές που κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά για την τηλεπικοινωνιακή εταιρεία.

Όπως μεταδίδει το capital.gr, εκτός από τις Wind και Vodafone που θεωρείτο βέβαιο πως θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, μη δεσμευτική προσφορά κατέθεσε και τρίτος υποψήφιος. Πρόκειται για τον διεθνή τηλεπικοινωνιακό όμιλο PCCW Global, βραχίονα διεθνών δραστηριοτήτων της Hong Kong Telecom (HKT), γνώστη της ελληνικής αγοράς και συνεργάτη σε ορισμένα project της ΑΤΗΚ, μητρικής της Cyta Ελλάδος.

Προ τριετίας η PCCW είχε κατέλθει μαζί με τη Cyta (και τη ΖΤΕ) στο προϋπολογισμού 161 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) έργο για την “Ανάπτυξη Ευρυζωνικών Υποδομών σε Αγροτικές “Λευκές” Περιοχές της Ελληνικής Επικράτειας και Υπηρεσίες Εκμετάλλευσης –Αξιοποίησης των Υποδομών”, πιο γνωστό ως Rural Broadband. Επίσης το 2014 είχε προχωρήσει στην εξαγορά της ελληνικής Crypteia Networks, παρόχου καινοτόμων λύσεων security-as-a-service, η οποία ιδρύθηκε από τον επιχειρηματία Γιάννη Γκιόκα.

Εφόσον οι μη δεσμευτικές προτάσεις που κατέθεσαν οι τρεις ενδιαφερόμενοι (σ.σ αργά χθες το βράδυ υπήρχε πληροφορία και για τέταρτο ενδιαφερόμενο, χωρίς όμως να επιβεβαιώνεται) αξιολογηθούν από τους συμβούλους (PwC Ελλάδας, η δικηγορική εταιρεία Μπερνίτσας και η Γεωργιάδης και Πειλίδης LLC Κύπρου) ότι πληρούν τους όρους του διαγωνισμού, θα μπορέσουν να σε προχωρήσουν σε due diligence οικονομικό και νομικό έλεγχο. Από την έκβαση του ελέγχου των περιουσιακών στοιχείων και της οικονομικής κατάστασης της Cyta Eλλάδος θα εξαρτηθεί εάν τελικώς θα προχωρήσουν και σε δεσμευτικές προσφορές, ποια μορφή και σε ποιo ύψος θα διαμορφωθούν.

Το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών για τη Cyta Ελλάδος πέρα από το πελατολόγιό των 306 χιλιάδων συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας που διαθέτει, επικεντρώνεται στο ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών νέας γενιάς 5.500 χλμ. που διαθέτει. Ιδιαίτερα η παρουσία της στην Κρήτη, από όπου ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική, κυρίως στο σκέλος των εταιρικών πελατών (μεγάλα ξενοδοχεία), αλλά και σε αυτό της ανάπτυξης συνεργιών με άλλα διεθνή τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Η εταιρεία ωστόσο βαρύνεται από συσσωρευμένες ζημιές 165 εκατ. ευρώ (έναντι 145,4 εκατ. στο τέλος του 2015).