Wind Ελλάς: Η πορεία του 2016 & η στρατηγική για το 2017

312

Την εικόνα της τηλεπικοινωνιακής αγοράς το 2016, αλλά και το στρατηγικό πλάνο της Wind Ελλάς για το 2017 παρουσίασε ο επικεφαλής της εταιρείας, Νάσος Ζαρκαλής, σε ενημερωτική συνάντηση.

Ο κ. Ζαρκαλής αρχικά αναφέρθηκε στην αγορά του 2016, που παρουσίασε σημάδια σταθεροποίησης, με την κινητή να σημειώνει μείωση του 1 με 2%, η δε σταθερή τηλεφωνία να παραμένει στα ίδια επίπεδα, ενώ η συνδρομητική τηλεόραση εμφάνισε μια αύξηση τζίρου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Wind, οι επιδόσεις του κλάδου για την περασμένη χρονιά διαμορφώνονται στα 4,1 δισ. ευρώ συνολικά έσοδα (με την κινητή να εμφανίζει έσοδα 1.8 δισ. ευρώ και τη σταθερή 2,1 δισ. ευρώ).

“Έτσι το περιμέναμε το 2016. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, η αγορά έχει δυναμική για τα επόμενα χρόνια να επιστρέψει σε θετικότερους ρυθμούς ανάπτυξης”, είπε ο κ. Ζαρκαλής.

Ειδικότερα για την εταιρεία, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της ανέφερε ότι για το 2016 τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 476 εκατ. ευρώ (461 εκατ. το 2015), από τα οποία το 65% αφορά την κινητή και το 35% τη σταθερή τηλεφωνία.

Επίσης, για την ίδια περίοδο, παρατηρήθηκε αύξηση τζίρου της σταθερής στα 171,4 εκατ. ευρώ από 154,3 εκατ. ευρώ το 2015.

“Παραμένουμε προσγειωμένοι”, ήταν το σχόλιο του κ. Ζαρκαλή, για να συμπληρώσει πως “κάναμε εξαιρετικό ξεκίνημα και συνεχίζουμε τη σκληρή δουλειά”.

Πώς ήρθαν αυτά τα νούμερα

Η πορεία που σημείωσε η Wind Ελλάς το 2016 οφείλεται στη συστηματική πρόοδο σε όλους τους τομείς. Μάλιστα ο επικεφαλής της εταιρείας έδωσε ως παραδείγματα την ανάπτυξη του δικτύου κινητής, και συγκεκριμένα του 4G δικτύου, το οποίο από τον Απρίλιο του 2015 έως τον Δεκέμβριο του 2016 αυξήθηκε τρεις φορές. Η δε πληθυσμιακή κάλυψη αγγίζει το 78%.

“Αναπτύσσουμε πλέον κεραίες μόνοι μας, και το δίκτυο έχει καλύψει μέχρι στιγμής το 75% της πληθυσμιακής κάλυψης. Πρόκειται για ένα έργο στο οποίο θα συνεχίσουμε να επενδύουμε και το 2018, για να ολοκληρωθεί το 2019”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ζαρκαλής.

Όσον αφορά τα data, αυτά διπλασιάστηκαν το 2016, φτάνοντας στα 5,2 δισ. MB, από 2,6 δισ. MB το 2015. Επίσης, οι χρήστες data με smartphones αγγίζουν τις 800.000.

Η Wind έδωσε ιδιαίτερη σημασία και στις υπηρεσίες φωνής, όπου παρατηρήθηκε υγιής ανάπτυξη: 7 δισ. λεπτά ομιλίας, 55% αύξηση σε πελάτες προγραμμάτων W, καθώς και αύξηση 5% ετήσια στα λεπτά ομιλίας.

Ένας ακόμη σημαντικός στόχος για την τηλεπικοινωνιακή εταιρεία είναι η εμπειρία του πελάτη, η οποία όμως είναι μια πολύπλοκη διαδικασία και δουλειά. Για τον κ. Ζαρκαλή το customer experience είναι βασική προτεραιότητα και αυτό αποδεικνύεται από τη μείωση των αποσυνδέσεων τόσο στην κινητή όσο και στη σταθερή τηλεφωνία.

Στη σταθερή τηλεφωνία, το μερίδιο της Wind αυξήθηκε. Αναλυτικότερα στις γραμμές LLU το 2016 το μερίδιο της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 26,8% από 25% το 2015.

Σχετικά δε με τα καταστήματα της εταιρείας, που είναι μια επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ, 175 νέα καταστήματα εντάχθηκαν στο δίκτυο της εταιρείας, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 46%, ενώ διεκπεραιώθηκαν 7,5 εκατ. συναλλαγές.

Οι εξελίξεις του 2016

Συγκεντρωτικά, οι σημαντικότερες εξελίξεις της Wind Ελλάς για το 2016 περιλαμβάνουν:

  • Την πετυχημένη έκδοση ομολογιακού δανείου 250 εκατ. ευρώ.
  • Την Αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου ύψους 25 εκατ. ευρώ.
  • Οι κύριοι μέτοχοι είναι πλέον τρεις με πάνω από 70%.
  • Λανσάρισμα συνδρομητικής τηλεόρασης το 2017.
  • Επενδύσεις 93 εκατ. ευρώ.
  • Προετοιμασία για ανάπτυξη δικτύων νέας γενιάς στη σταθερή (οπτικές ίνες).

Προτεραιότητες 2017

Όσον αφορά τις προτεραιότητες του 2017, αυτές περιλαμβάνουν:

  • Επενδύσεις 95-100 εκατ. ευρώ σε κινητή τηλεφωνία, οπτικές ίνες στη σταθερή, συνδρομητική τηλεόραση.
  • Λύσεις για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
  • Βελτίωση του Customer Experience.

Το 2017, η Wind Ελλάς, με τη στήριξη των μετόχων της, θα επενδύσει 100 εκατ. Ευρώ σε δίκτυα νέας γενιάς κινητής (4G) και δίκτυα νέας γενιάς σταθερής (VDSL, FTTx), μένοντας προσηλωμένη στη στρατηγική της να καταστεί πάροχος υποδομών, ώστε πάνω στα δίκτυα νέας γενιάς κινητής και σταθερής να δώσει νέες υπηρεσίες στους πελάτες της.

Σε αυτό το πλαίσιο, φέτος θα μπει και στην αγορά της τηλεόρασης. Μέχρι το τέλος του έτους, θα λανσάρει μια νέα υπηρεσία multiscreen βίντεο, δημιουργώντας μια ξεχωριστή τηλεοπτική εμπειρία για τους πελάτες της οι οποίοι θα έχουν πρόσβαση σε ζωντανές και catch-up τηλεοπτικές μεταδόσεις και σε ένα πλούσιο κατάλογο βίντεο On-Demand (VOD), από οποιαδήποτε συσκευή επιθυμούν ακόμη και tablet, smartphone ή υπολογιστή.