Το χειρότερο τρίμηνο για τις πωλήσεις smartphones στην Ευρώπη

273

Έντονα αρνητική ήταν η πορεία των smartphones στην Ευρώπη τους τρεις πρώτους μήνες του 2018, με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 6,3%, τη μεγαλύτερη πτώση που κατέγραψε μέσα σε ένα τρίμηνο η αγορά ιστορικά. Η κόπωση ήταν ιδιαίτερα σημαντική στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης, όπου οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 13,9% το 1ο τρίμηνο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, με την αγορά να διαμορφώνεται στο εξεταζόμενο διάστημα σε 30,1 εκατ. συσκευές. Σε αντίθετη πορεία κινήθηκε η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις smartphones – σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Canalys – αποδείχτηκαν ιδιαίτερα εύρωστες, με την αγορά να αποδεικνύεται εξαιρετικά δυναμική. Συγκεκριμένα, στην περιοχή διατέθηκαν 12,3% περισσότερα smartphones σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και διαμορφώθηκαν στα 15,9 εκατ. τεμάχια το 1ο τρίμηνο του 2018, με τη Ρωσία να καθοδηγεί το ανοδικό ρεύμα.

“Αυτή είναι μια νέα εποχή για τα smartphones στην Ευρώπη. Οι λίγες – ακόμη – αναπτυσσόμενες αγορές δεν αρκούν για να αντισταθμίσουν τις κορεσμένες. Περνάμε από μια εποχή ανάπτυξης σε μια κυκλική εποχή. Αυτό αποτελεί μια καινούρια πρόκληση για τους παίκτες που είναι εγκατεστημένοι στην περιοχή. Αναμένουμε ότι αρκετά μικρότερα εμπορικά σήματα θα εγκαταλείψουν την αγορά τα επόμενα χρόνια”,αναφέρει στην ανάλυσή της η Canalys.

Οι κατασκευαστές
Προσαρμοζόμενοι στη νέα δυναμική της αγοράς, οι τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές εμφάνισαν εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα το 1ο τρίμηνο του 2018. Συγκεκριμένα, η Samsung παρέμεινε στην κορυφή, με πωλήσεις ελαφρά υψηλότερες των 15 εκατ. smartphones, μειωμένες, ωστόσο, κατά 15% σε σύγκριση με πέρυσι. Η Apple, από την πλευρά της, πώλησε στην περιοχή πάνω από 10 εκατ. συσκευές, αριθμός μειωμένος κατά 5,4% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του περασμένου έτους.

Την τρίτη θέση της αγοράς κατέλαβε η Huawei, η οποία είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 38,6% το 1ο τρίμηνο, φθάνοντας τα 7,4 εκατ. συσκευές. Παρά τη μεγάλη αύξηση του όγκου πωλήσεων, η εταιρεία κατάφερε να ενισχύσει την αξία των αποστολών μόλις κατά 1,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Συνολικά, Samsung, Apple και Huawei διεύρυναν το συνολικό μερίδιο αγοράς τους από 61% το 1ο τρίμηνο του 2014 σε 71,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Οι μικρότεροι παίκτες της αγοράς, από την άλλη, όπως οι Alcatel, Sony και LG, όλες κατέγραψαν μείωση των πωλήσεων το εξεταζόμενο διάστημα.

Χαρακτηριστικά
Οι συσκευές με μεγαλύτερη οθόνη, τα smartphones με διπλή κάρτα SIM, αλλά και τα “έξυπνα” τηλέφωνα με δύο ή και τρεις κάμερες, ήταν τρεις από τις βασικές τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς smartphones και το 1ο τρίμηνο του 2018. Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των “έξυπνων” τηλεφώνων έχουν αρχίσει να γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά για τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις συσκευών με διπλή και τριπλή κάμερα αυξήθηκαν πάνω από 150% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι δε πωλήσεις smartphone με οθόνες μεγαλύτερες από 5,5 ίντσες ενισχύθηκαν κατά τουλάχιστον 50%.

Πηγή: ΣΕΠΕ