Το Μέλλον του Εμπορίου

67

Ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές πραγματοποιούν τις αγορές τους έχει αλλάξει δραματικά σε λιγότερο από μία γενιά. Όντας συνδεδεμένοι 24/7, περιμένουν πλέον να έχουν εξατομικευμένες εμπειρίες καθώς και τη δυνατότητα να αγοράσουν οτιδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή, από οπουδήποτε. Το εμπόριο μεταβάλλεται καθώς οι συμπεριφορές των ατόμων εξελίσσονται μέσα από νέα κανάλια επικοινωνίας, νέες τεχνολογίες πληρωμών και νέες αγοραστικές επιλογές.

Το μέλλον του εμπορίου και το μέλλον των πληρωμών είναι πλέον αλληλένδετα.  Εμείς στη Visa στηρίζουμε την αλλαγή του εμπορίου παρέχοντας τα συστήματα και τις υποδομές πληρωμών ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του σημερινού καταναλωτή. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει τις ανέπαφες συναλλαγές μέσω καρτών, έξυπνων κινητών ή wearable συσκευών και εμείς παρέχουμε τα συστήματα που υποστηρίζουν αυτές τις συναλλαγές.  Στην Ευρώπη υπάρχουν περισσότερες από 131 εκ. κάρτες ανέπαφων συναλλαγών και πάνω από 2,9 εκ.  τερματικά που τις υποστηρίζουν. Μέχρι το 2020 όλα τα τερματικά της Visaστην Ευρώπη θα δέχονται ανέπαφες συναλλαγές.

Τα έξυπνα κινητά έχουν ήδη γίνει αναπόσπαστο κομμάτι των αγορών. Σύμφωνα με τη Statista, η διείσδυση έξυπνων κινητών θα ξεπεράσει το 54% στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους, φτάνοντας στο 70% εως το 2020.  Έρευνα της VisaEurope έδειξε πως πάνω από το 35% των Ευρωπαίων αγόρασαν ένα προϊόν χρησιμοποιώντας φορητή συσκευή, αφού το είδαν πρώτα στο κατάστημα. Επιπλέον, τρεις στους πέντε (59%) χρησιμοποίησαν κινητό τηλέφωνο για να κάνουν έρευνα αγοράς πριν αγοράσουν το προϊόν στο κατάστημα.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επικρατούν στη σημερινή εποχή και είναι γεμάτα με αξιολογήσεις προϊόντων και προτάσεις αγορών. Σύμφωνα με έρευνα του PlanetRetail (2014) 66% των millennials συμβουλεύονται τους φίλους τους πριν την αγορά ενός προϊόντος, ενώ 39% αναζητούν πληροφορίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν από κάποια αγορά.

Η πρόσφατη έρευνα “FutureofRetail” που διεξήγαμε με την εταιρεία έρευνας Stylusτον Οκτώβριο του 2015, εξετάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Εντοπίσαμε τις τάσεις που αλλάζουν το εμπόριο και διαμορφώσαμε τον Δείκτη Ετοιμότητας της Αγοράς για το Μέλλον του Εμπορίου ο οποίος εξετάζει τέσσερις παράγοντες: ηλικία (10%), χρήση smartphone (40%), χρήση ανέπαφων συναλλαγών (25%) και χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης (25%).    

Αυτό που παρατηρούμε είναι πώς οι έμποροι αρχίζουν να αναγνωρίζουν το ρόλο των smartphones στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της online εμπειρίας και αυτής του καταστήματος.  Οι τεχνολογίες beacon και bluetooth μπορούν να βοηθήσουν τους εμπόρους να παρέχουν την εξατομικευμένη εμπειρία που  περιμένουν οι καταναλωτές, αναγνωρίζοντας τους πιστούς πελάτες και ειδοποιώντας τους για προσφορές σε προϊόντα που προτιμούν.

Όπως δήλωσε ο κ.Νίκος Καμπανόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Visa Europe για Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία:  “O τρόπος που ψωνίζουν οι καταναλωτές έχει αλλάξει. Πολλές αποφάσεις αγορών περνάνε πλέον μέσα από εφαρμογές όπως το  Pinterest ή το Instagram. Οι χρήστες όταν δουν κάτι που τους αρέσει, το ψάχνουν   στο διαδίκτυο και τις περισσότερες φορές το αγοράζουν είτε online είτε στο κατάστημα.  Οι έμποροι πρέπει να συμμετέχουν σε αυτό το ταξίδι, να εκμεταλλευθούν την  ευκαιρία του “omni-channel” ούτως ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις  και κατά συνέπεια την κερδοφορία  τους.”

Σχετικά με την Έρευνα « »

Η έρευνα για το Μέλλον του Εμπορίου ανατέθηκε στην εταιρία  Stylusτον Οκτώβριο του 2015. Εντοπίσαμε τις αναδυόμενες τάσεις και μελέτες που μας πρόσφεραν πληροφορίες για τις δυνάμεις που αλλάζουν τον κόσμο του εμπορίου  και τα νέα μοντέλα κυριαρχίας που αντιπαρατίθενται στο παραδοσιακό εμπόριο.

Ο Δείκτης Ετοιμότητας της Αγοράς για το Μέλλον του Εμπορίου λαμβάνει υπόψιν τέσσερις  διαφορετικούς παράγοντες που καθορίζουν πόσο έτοιμες για το μέλλον του εμπορίου είναι οι χώρες: ηλικία, χρήση smartphone, χρήση ανέπαφων συναλλαγών και χρήση μέσω κοινωνικής δικτύωσης. Για τον προσδιορισμό της βαθμολογίας του Δείκτη, η μεθοδολογία εφάρμοσε στάθμιση σε κάθε έναν από τους τέσσερις παράγοντες, σύμφωνα με τη σχετική σημασία του για την εικόνα του Μέλλοντος του Εμπορίου. Οι συντελεστές στάθμισης είναι: χρήση smartphone – 40%, χρήση ανέπαφων συναλλαγών – 25%, διείσδυση των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης – 25%, ηλικία – 10%. 

Σχετικά με τη Visa Europe

Η Visa Europe είναι εταιρεία τεχνολογίας πληρωμών που ανήκει και ελέγχεται από τράπεζες μέλη της και άλλους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών από 38 χώρες.

Η Visa Europe βρίσκεται στην καρδιά του οικοσυστήματος πληρωμών προσφέροντας υπηρεσίες και υποδομές που επιτρέπουν σε εκατομμύρια Ευρωπαίους καταναλωτές, επιχειρήσεις και κυβερνήσεις να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πληρωμές. Τα μέλη της έχουν την ευθύνη της έκδοσης καρτών, των συμβάσεων αποδοχής με τους εμπόρους και του καθορισμού των χρεώσεων προς καταναλωτές και εμπόρους. Η Visa Europe αποτελεί επίσης το μεγαλύτερο σύστημα επεξεργασίας συναλλαγών στην Ευρώπη με περισσότερες από 18 δισ. συναλλαγές ετησίως.

Στην Ευρώπη κυκλοφορούν περισσότερες από 500 εκατ. κάρτες Visa, ενώ €1 σε κάθε €6 δαπάνης στην Ευρώπη πραγματοποιείται με κάρτες Visa. Η συνολική δαπάνη με κάρτες Visa ξεπερνά τα €2 τρισ. ετησίως, με €1,5 τρισ. να δαπανώνται σε σημεία πώλησης.

Η Visa Europe είναι μία ανεξάρτητη επιχείρηση με αποκλειστική, αμετάκλητη και μόνιμη δικαιοδοσία να χρησιμοποιεί τη μάρκα Visa στην Ευρώπη. Η Visa Europe εργάζεται σε συνεργασία με τη Visa Inc. προκειμένου να είναι δυνατές οι πληρωμές με Visa σε παγκόσμιο επίπεδο, σε περισσότερες από 200 χώρες και επικράτειες.