Συμφέρει την Lenovo ένας “γάμος” με την BlackBerry;

19

 

του Bruce Einhorn 

Τα στελέχη της Lenovo (992) δείχνουν να μην μπορούν να πάρουν τα μάτια τους από την BlackBerry (BBRY). Ο οικονομικός διευθυντής της κινεζικής κατασκευάστριας υπολογιστών, Wai Wong Ming, δήλωσε στο Bloomberg News τον Ιανουάριο ότι η εταιρεία «εξετάζει όλες τις δυνατότητες», συμπεριλαμβανομένης της καναδικής εταιρείας που προηγουμένως ήταν γνωστή ως Research in Motion. Τώρα η τιμή της μετοχής της BlackBerry αυξάνεται επειδή ο διευθύνων σύμβουλος της Lenovo, Yang Yuanqing πρότεινε η εταιρεία του να εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο εξαγοράς της. Ο Yang δήλωσε στη γαλλική οικονομική εφημερίδα Les Echos ότι μια συμφωνία με την BlackBerry «θα μπορούσε ενδεχομένως να έχει νόημα, αλλά θα πρέπει πρώτα να αναλύσουμε την αγορά και να κατανοήσουμε ποια ακριβώς είναι η σημασία αυτής της εταιρείας».

Εκπρόσωπος της Lenovo λέει ότι η εταιρεία του δεν έχει κάνει «καμία συγκεκριμένη αξιολόγηση ή ενέργεια» για μια συμφωνία με την BlackBerry. «Η Lenovo αξιολογεί όλες τις ευκαιρίες ανάπτυξης σε τακτική βάση», αναφέρει ο Brion Tingler σε δήλωσή του μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. «Εξακολουθούμε να εστιάζουμε στην ώθηση της οργανικής ανάπτυξης, ενώ την ίδια στιγμή, όπως έχουμε πει επανειλημμένως, θα εξετάζουμε πιθανές εξαγορές και συγχωνεύσεις όταν θα είναι ευθυγραμμισμένες με τη στρατηγική ΄Προστασία και Επίθεση΄ που ακολουθούμε».

Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί ο Yang ενδιαφέρεται για ένα ξένο εμπορικό σήμα όπως η BlackBerry. Σε αντίθεση με πολλές κινεζικές εταιρείες που κάνουν τώρα τα πρώτα τους βήματα έξω από την τοπική αγορά, η Lenovo θεωρείται ήδη παγκόσμιος παίκτης. Έχοντας κατοχυρώσει τον τίτλο του κυρίαρχου brand στην Κίνα, αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς στην Ευρώπη, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Κατά το τέταρτο τρίμηνο, η Lenovo ήταν η μόνη από τις πέντε κορυφαίες εταιρείες κατασκευής PC που πέτυχε κάποια ανάπτυξη σε αυτές τις αγορές, σύμφωνα με στοιχεία της Gartner.

Η Lenovo έχει επανειλημμένως δείξει ότι δεν φοβάται να εξαγοράζει δυτικά brands που διανύουν κακή περίοδο για να επεκταθεί. Αυτή είναι η τακτική που ακολούθησε η εταιρεία στον τομέα υπολογιστών το 2005, όταν αγόρασε το τμήμα PC της IBM (IBM). Η άτσαλη ενοποίηση που ακολούθησε ώθησε τον Yang να πάρει τα ηνία το 2009 από το πρώην CEO της Dell William Amelio. Ωστόσο στο τέλος η συμφωνία βοήθησε τη Lenovo να ανελιχθεί στα ανώτερα κλιμάκια των παγκόσμιων κατασκευαστών υπολογιστών: η εταιρεία μάχεται σώμα με σώμα με την Hewlett Packard (HPQ) για το δικαίωμα να καυχιέται ως η μεγαλύτερη εταιρεία PC στον κόσμο, έχοντας ξεπεράσει την HP στο τρίτο τρίμηνο προτού η αμερικανική εταιρεία πάρει πίσω την πρώτη θέση.

Ο Yang και άλλοι στη Lenovo γνωρίζουν ότι δεν τούς συμφέρει να παραμένουν αφοσιωμένοι στην κατασκευή υπολογιστών. Μπορεί η Lenovo να αναπτύσσεται ολοένα περισσότερο -οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8,2% κατά το τέταρτο τρίμηνο- ωστόσο η συνολική πίτα συρρικνώνεται γρήγορα: οι πωλήσεις PC υποχώρησαν σε ποσοστό σχεδόν 5% στο τρίμηνο. Γι ΄αυτό τα στελέχη της εταιρείας μιλούν για μια εποχή “PC +” για την εταιρεία. Και το πέτυχαν στην Κίνα, όπου η Lenovo εκτοξεύτηκε μέσα σε τρία έτη από το «πουθενά» στη θέση Νο 2 στην αγορά των smartphone, μπροστά από την Apple (AAPL) και πίσω από τη Samsung Electronics (005930).

Η επανάληψη της επιτυχίας αυτής έξω από την Κίνα θα είναι δύσκολο εγχείρημα. Στο εξωτερικό, η Lenovo δεν θα απολαμβάνει την ίδια ισχύ του εμπορικού της σήματος ή ένα μοναδικό δίκτυο διανομής. Η BlackBerry συνεχίζει να είναι αγαπητή μεταξύ των επιχειρήσεων-πελατών και μπορεί να είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται η Lenovo για να ξεπεράσει την αδυναμία της σε επίπεδο παγκόσμιας δραστηριότητας και να ανταγωνιστεί την Apple και τη Samsung. Η συνταγή αγοράς ενός «κουρασμένου» brand που διαθέτει όμως ισχυρούς δεσμούς με τον κόσμο των επιχειρήσεων, πέτυχε ήδη μια φορά για τη Lenovo. Ο Yang ίσως επιχειρήσει να το επαναλάβει.

 

Πηγή: CAPITAL