Σε άνοδο οι πωλήσεις smartphone για Apple, Huawei, Xiaomi

33
Έντονη κινητικότητα επικρατεί στη διεθνή αγορά των smartphones, με τα εδραιωμένα brands να δίνουν μάχη, προκειμένου να αντεπεξέλθουν, κυρίως, στον – εκ Κίνας ορμώμενο – ανταγωνισμό. Ενδεικτική της κινητικότητας στην παγκόσμια αγορά των “έξυπνων” κινητών είναι η πορεία του 2ου τριμήνου της τρέχουσας χρήσης, στη διάρκεια του οποίου η Samsung μέτρησε σημαντικές απώλειες, με την αμερικανική Apple, αλλά και τις κινεζικές Huawei και Xiaomi, να κερδίζουν έδαφος.

Σε μια αγορά, που δεν παραπέμπει στις δόξες παλαιότερων ετών, αφού οι ρυθμοί διεύρυνσης επιβραδύνονται, οι κατασκευαστές δίνουν το δικό τους αγώνα, προκειμένου να διαφυλάξουν τα μερίδια αγοράς τους έναντι του ανταγωνισμού. Αν και τα smartphones παραμένουν η “ατμομηχανή” του κλάδου των συσκευών, οι πωλήσεις κατά το 2ο τρίμηνο της χρήσης, σύμφωνα με τη Strategy Analytics, είναι δηλωτικές της γενικότερης τάσης για επιβράδυνση της ανάπτυξης τους.

Ο ρυθμός αύξησης κατά 15% το 2ο τρίμηνο, που ανέβασε την αγορά στα 340 εκατ. τεμάχια από 295 εκατ. συσκευές ένα χρόνο νωρίτερα είναι – σύμφωνα με τους αναλυτές – η χειρότερη επίδοση της αγοράς τα τελευταία έξι χρόνια και παραπέμπει στα επίπεδα πωλήσεων του 3ου τριμήνου του 2009.

Με αυτά τα δεδομένα, οι κατασκευαστές επιδίδονται σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις απώλειες που φέρνει η αυξανόμενη “ωριμότητα” βασικών αγορών, όπως οι ΗΠΑ, η Ευρώπη, αλλά και η Κίνα. Οι αναλυτές συμφωνούν ότι η αγορά των smartphones χρειάζεται ένα σοβαρό “σχεδιαστικό μετασχηματισμό”, προκειμένου να ξαναβρεί το ζωηρό βηματισμό του παρελθόντος.

Ανακατατάξεις

 

Σε επίπεδο καταστευαστών, η Samsung διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 71,9 εκατ. smartphones το 2ο τρίμηνο του 2015, από 74,5 εκατ. την ίδια περίοδο του 2014, με το μερίδιο της να περιορίζεται στο 21% από 25% ένα χρόνο νωρίτερα. Η Samsung, σύμφωνα με τους αναλυτές αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό των κινεζικών brands στη low-end κατηγορία της αγοράς, έχοντας υπερεκτιμήσει τη δημοτικότητα της “ναυαρχίδας” της, του S6 edge, στη high-end κατηγορία των συσκευών.

Από την πλευρά της, η Apple κατάφερε να ενισχύσει τις δυνάμεις της, με τις πωλήσεις του τριμήνου να ανέρχονται σε 47,5 εκατ. και το μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται το 2ο τρίμηνο σε 14% από 12% την αντίστοιχη περίοδο του 2014. Η Apple και οι δημοφιλείς συσκευές iPhone 6 και 6 Plus παρέμειναν ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών τόσο στην Κίνα, όσο και διεθνώς.

Πραγματικό ρεκόρ ανόδου, ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της  Strategy Analytics, έκανε η κινεζική Huawei, η οποία αναρριχήθηκε στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, με το μερίδιο αγοράς της εκτοξεύεται στο 9% από 6,8% ένα χρόνο νωρίτερα.

Οι αναλυτές σχολιάζουν ότι η Huawei επεκτείνεται ταχύτατα στις αγορές της Ασίας, της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, ασκώντας πιέσεις, κυρίως, στα μερίδια των Samsung, Xiaomi, Lenovo, LG, Sony και Alcatel.

Η, επίσης, κινεζική Xiaomi επανακατέκτησε το 2ο τρίμηνο την τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, με μερίδιο αγοράς 5,8% από 5,1% ένα χρόνο νωρίτερα, με τις Lenovo-Motorola να περιορίζονται στην πέμπτη θέση, συγκεντρώνοντας μερίδιο 4,8% από 8,1% την αντίστοιχη περίοδο του 2014.