Resident Evil 20 χρόνια τρόμος!

115

Εάν θα έπρεπε να επιλέξουμε ένα βιντεοπαιχνίδι που θα αντιπροσώπευε καλύτερα τα horror games αυτό δεν θα ήταν άλλο από το Resident Evil…

Ξεκίνησε την ιστορία του το 1996, και από τότε το Resident Evil μας έχει χαρίσει μια σειρά horror videogames που αγαπήθηκαν τόσο πολύ από το κοινό με αποτέλεσμα να εμπνεύσει και κινηματογραφικές παραγωγές.

Για όσους δεν γνωρίζουν, το Resident Evil επικεντρώνεται στο ξέσπασμα ενός ιού που μόλις προσβάλει κάποιον οργανισμό (άνθρωπο ή ζώο) τον μετατρέπει σε ζόμπι. Για αυτόν τον χαμό ευθύνεται μια φαρμακευτική εταιρεία που μελετά τον ιό για στρατιωτικούς λόγους, αλλά κάποια στιγμή ξεφεύγει (;) από τον έλεγχό της και όλοι… τρέχουν. Άλλοι για να σωθούν και άλλοι για να… τραφούν!

Η αρχή

Όλα ξεκίνησαν το 1996, όταν ανέλαβε υπεύθυνος για το Resident Evil ο Shinji Mikami, ο οποίος βασίστηκε σε επιρροές από διάφορες ταινίες όπως το Zombi 2 και το The Shining. To αποτέλεσμα ήταν το Resident Evil, ένα παιχνίδι αρκετά καινοτόμο και διαφορετικό σε σχέση με τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους. Επειδή η Capcom Αμερικής δεν ήταν σε θέση να εγγράψει ως εμπορικό σήμα το Biohazard, έπρεπε να αλλάξει για τη Δύση την ονομασία, ενώ παράλληλα έγιναν αλλαγές στη βία και στις σκηνές που ο Chris Redfield κάπνιζε.

Τα sequels

Μετά τη μεγάλη επιτυχία του πρώτου ResidentEvil, τόσο εμπορικά όσο και από κριτικές, η συνέχεια ήταν μία: sequels. Όμως δεν προέκυψε αυτό τόσο εύκολα. Το Resident Evil 2 είχε ολοκληρωθεί κατά 60% προτού το παιχνίδι είχε εγκαταλειφθεί για να γίνει και πάλι από την αρχή, καθώς ο Mikami το είχε βρει ως βαρετό. Όμως το τελικό παιχνίδι έγινε και πάλι πετυχημένο, με αποτέλεσμα να γίνουν πλάνα για δύο ακόμη sequels.

Παρά το γεγονός ότι το Resident Evil 3 δεν είχε σχέση με τα προηγούμενα, εντούτοις το Code: Veronica για το Sega Dreamcast ήταν αυτό που συνέχισε την πλοκή της σειράς περαιτέρω. Ήταν επίσης πολύ τεχνολογικά ανεπτυγμένο σε σχέση με τα παιχνίδια του PlayStation και είχε τρισδιάστατα backgrounds για πρώτη φορά, παρά φωτογραφημένα.

Το απόγειο

Στις αρχές τις δεκαετίας του 2000, η Capcom είχε συνειδητοποιήσει πως τα παιχνίδια survival horror έχαναν το ενδιαφέρον τους (έγινε δύσκολο να υπάρχουν ίδιες πωλήσεις σε τίτλους που ήταν το ίδιο τρομακτικοί και δύσκολοι). Η απάντησή της ήταν να ανακαλύψει εκ νέου το Resident Evil, με αποτέλεσμα το 2005 να έχουμε το Resident Evil 4. Εξακολουθεί να θεωρείται ως ένα από τα κορυφαία παιχνίδια, αφού συνδύαζε μαεστρικά third person δράση και τρόμο, έχοντας μεγάλη επιρροή στο Gears Of War. Πολλοί δεν το θεωρούν ως πραγματικά ένα survival horror παιχνίδι, όμως η ατέλειωτη ποικιλία στις φάσεις και η δράση δημιούργησαν ένα νέο πρότυπο για τα Resident Evil που ακολούθησαν.

Και η πτώση

Το Resident Evil 5 μπορεί να μην πλησιάζει σε ποιότητα τον προκάτοχό του, όμως δεν ήταν κακό και διατήρησε τους οπαδούς της σειράς. Μπορεί να πει κανείς η κατρακύλα ξεκίνησε το 2012, με την κυκλοφορία του Resident Evil 6. Το παιχνίδι, αν και δεν ήταν κακό, εντούτοις προκάλεσε διάφορες αντιδράσεις από πλευράς κριτικών. Διατέθηκαν 6,3 εκατομμύρια αντίτυπα, κάνοντάς το το δεύτερο καλύτερο σε κυκλοφορία τίτλο, μετά το Resident Evil 5. Το παιχνίδι αποτέλεσε σκιά της σειράς και από τότε δεν έχει λεχθεί τίποτα για sequel.

Το μέλλον;

Παραμένει θολό, δυστυχώς. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι η εταιρεία δουλεύει πάνω στην έβδομη συνέχεια του δημοφιλούς τίτλου, ενώ άλλοι εκτιμούν ως πιθανότερο σενάριο ένα ακόμη reboot. Το μόνο παιχνίδι που γνωρίζουμε σίγουρα πως βρίσκεται σε ανάπτυξη είναι το Umbrella Corps, ένα multiplayer shooter. Ό,τι και αν γίνει, πάντως, με τη συνέχεια του τίτλου, ένα είναι σίγουρο: το ResidentEvilείναι το μοναδικό horrorgameπου εξελίχθηκε τόσο πολύ από την αρχή του, συσπείρωσε τόσο πολλούς και ορκισμένους οπαδούς, αλλά και επηρέασε τόσο την αγορά των videogames.