Πόσο σημαντική είναι η Κίνα για την Apple;

32

Με τις πωλήσεις του iPhone στην Κίνα να ξεπερνούν για πρώτη φορά τις πωλήσεις στις ΗΠΑ στα τελευταία αποτελέσματα τριμήνου της Apple, οι αναλυτές έχουν αρχίσει να αξιολογούν πόσο σημαντικοί είναι οι Κινέζοι καταναλωτές για τον τεχνολογικό κολοσσό.

Η ίδια η Apple σίγουρα κατανοεί γιατί αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία.

«Η πρόοδος που έχουμε σημειώσει στην Κίνα υπήρξε αξιοσημείωτη και θα συνεχίσουμε να κάνουμε απίστευτες επενδύσεις εκεί», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Luca Maestri μετά την τελευταία ανακοίνωση αποτελεσμάτων της Apple. «Ο ρυθμός ανάπτυξης στην Κίνα είναι σημαντικά υψηλότερος από ό,τι στα περισσότερα μέρη του κόσμου. Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, δεν περιμένουμε η Κίνα να γίνει μεγαλύτερη αγορά από τις ΗΠΑ, αλλά σε μακροπρόθεσμη βάση μπορεί κανείς να βγάλει αυτό το συμπέρασμα».

Η UBS έστειλε χθες ένα σημείωμα με τις λεπτομέρειες μια έρευνας που πραγματοποίησε θέλοντας να ρίξει μια πιο βαθιά ματιά στην κινεζική αγορά. Ακολουθεί μια σύντομη περιγραφή των ευρημάτων της ομάδας των αναλυτών με επικεφαλής τον Steven Milunovich:

-Η Apple τα πηγαίνει καλύτερα με τους πλουσιότερους Κινέζους καταναλωτές, αλλά τα πηγαίνει καλά και με αυτούς που κερδίζουν ετησίως λιγότερα από 200.000 γουάν ($ 32.234).

-Η τιμή, ως κριτήριο αγοράς ενός προϊόντος, φαίνεται να παίζει λιγότερο σημαντικό ρόλο στην Κίνα από ό,τι στην πλειονότητα των άλλων χωρών.

-Πολλοί Κινέζοι καταναλωτές αναμένουν ότι θα δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για το επόμενο τηλέφωνό τους.

-Οι χρήστες της Apple στην Κίνα προχωρούν γρήγορα σε αναβάθμιση με  μέση συχνότητα τους 19 μήνες

-Η Apple έχει την υψηλότερη βαθμολογία ως προς το brand commitment μεταξύ των πωλητών.

Εδώ είναι το γράφημα ης UBS που δείχνει πόσο συχνά τα κινεζικά νοικοκυριά αναμένεται να αναβαθμίζουν τα τηλέφωνά τους σε σύγκριση με άλλες χώρες.

grafima

Επίσης, το μερίδιο αγοράς της Apple απογειώθηκε πρόσφατα με την έλευση του iPhone 6 και 6 Plus, αφήνοντας πίσω τη Samsung.

Φαίνεται επίσης πως οι χρήστες της Apple στην Κίνα δείχνουν τη μεγαλύτερη αφοσίωση στο brand, που σημαίνει πως αν η Apple καταφέρει να τους πείσει να μετακινηθούν από άλλες συσκευές, είναι πολύ πιθανό να παραμείνουν χρήστες της Apple.

grafima2

Και τέλος, οι περισσότεροι καταναλωτές αναμένουν να δαπανήσουν περισσότερα ή περίπου τα ίδια για το επόμενο smartphone τους, ανεξάρτητα από την εισοδηματική τους κατηγορία.