Οι φόροι επηρέασαν και τη συνδρομητική τηλεόραση

51

Κόπωση στο ρυθμό αύξησης των νέων συνδρομητών για τις δύο μεγαλύτερες πλατφόρμες pay tv στην Ελλάδα, Nova και OTETV, καταγράφουν τα τελευταία στοιχεία, όπως μεταδίδει το capital.gr.
 
Η προ μηνών εκτίμηση στελεχών της αγοράς περί παγώματος αυξητικής τάσης που καταγραφόταν επί σειρά μηνών στη συνδρομητική βάση των δύο εταιρειών, επιβεβαιώνεται και από τους αριθμούς. Το πακέτο μέτρων που συνόδευε το τρίτο μνημόνιο, μεταξύ των οποίων η “εφεύρεση” της επιβολής φόρου στη συνδρομητική τηλεόραση και το ίντερνετ, επέδρασε στο μοναδικό κομμάτι της τηλεπικοινωνιακής αγοράς που μέχρι τότε κινούνταν έντονα ανοδικά.
 
Η τάση αυτή είχε αρχίσει να καταγράφεται τον τελευταίο μήνα του 2015, συνεχίστηκε στο πρώτο τρίμηνο και εντάθηκε κατά το β’ τρίμηνο του 2016. Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν, ο ΟΤΕ από τους 446 χιλιάδες συνδρομητές στο τέλος του 2015, στο τέλος Μαρτίου 2016 είχε ανακοινώσει 458 χιλιάδες συνδρομητές της OTE TV και στο τέλος του περασμένου Ιουνίου, 459 χιλιάδες συνδρομητές. Σχολιάζοντας σχετικά, η διοίκηση του Οργανισμού ανέφερε κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του β’ τριμήνου πως “ο επιπλέον φόρος που επιβλήθηκε πρόσφατα στις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης, έχει επηρεάσει αρνητικά, όπως ήδη διαφαίνεται στο Β’ τρίμηνο, την προσέλκυση νέων πελατών στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης”.
 
Αντίστοιχα, η Nova είχε γνωστοποιήσει πως στο τέλος του 2015 η συνδρομητική της βάση ανερχόταν σε 495 χιλιάδες συνδρομητές. Κάνοντας χρήση των νέων χρηματιστηριακών διατάξεων που επιτρέπουν σε μια εταιρεία να μην ανακοινώνει οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου και εννεαμήνου (αλλά εξαμήνου και ετήσια), η Forthnet στα αποτελέσματα εξαμήνου, γνωστοποίησε πως η συνδρομητική βάση pay TV της Nova έκλεισε στο τέλος του περασμένου Ιουνίου στους 460,2 χιλιάδες συνδρομητές λόγω της “συντηρητικής προσέγγισης στην εμπορική μας πολιτική”.
 
Υπενθυμίζεται πως στους λογαριασμούς συνδρομητικής τηλεόρασης που εκδόθηκαν από την 1η Ιουνίου 2016 και μετά, περιλαμβάνουν το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης 10%, το οποίο επιβλήθηκε με τις διατάξεις του ν. 4389/2016. Το τέλος επιβάλλεται επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού κάθε σύνδεσης, συμπεριλαμβανομένου και του πάγιου τέλους που εισπράττεται υπέρ της επιχείρησης συνδρομητικής τηλεόρασης. Ακολουθώντας την παγκόσμια πρωτοτυπία στην κινητή τηλεφωνία, έτσι και στην συνδρομητική τηλεόραση η κυβέρνηση αποφάσισε επί του προσαυξημένου με το τέλος 10% συνολικού λογαριασμού να επιβάλλεται στη συνέχεια ο ΦΠΑ με συντελεστή 24%, κοινώς φόρος επί του φόρου που επέδρασε στην αγορά.
 
Στελέχη των δύο ομίλων ανέφεραν πάντως στο Capital.gr πως το επόμενο διάστημα θα πρέπει να αναμένεται φυσιολογικά μια αύξηση των συνδρομητών, μετά και την καλοκαιρινή περίοδο και την έναρξη λ.χ. των πρωταθλημάτων και διοργανώσεων σε δημοφιλή αθλήματα Γεγονός, πάντως, παραμένει πως οι δύο πλατφόρμες προχωρούν διαρκώς στον εμπλουτισμό του τηλεοπτικού τους περιεχομένου και στην βελτίωση των παροχών προς τους πελάτες τους. H Νοva συνέχισε να δίνει έμφαση στον εμπλουτισμό των νέων υπηρεσιών on demand, προχώρησε σε ανανέωση της μακροχρόνιας αποκλειστικής συνεργασίας της με το μεγάλο κινηματογραφικό studio Columbia, και ανανέωσε για ακόμα 2 έτη την αποκλειστική συνεργασία της με την Odeon, εταιρεία διανομής κινηματογραφικού προγράμματος στην Ελλάδα.
 
Αντίστοιχα, ο ΟΤΕ συνεχίζει τις κινήσεις ενίσχυσης της πλατφόρμα του, με τον επικεφαλής του Ομίλου Μιχάλη Τσαμάζ να τονίζει πως ο Οργανισμός βρίσκεται σε πορεία να καταστεί ο leader της αγοράς του paytv τους ερχόμενους μήνες. Ο ΟΤΕ επιθυμεί να κεφαλαιοποιήσει τις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποίησε σε αθλητικό περιεχόμενο, ενώ προχωρά διαρκώς και στη αναβάθμιση του OTE TV GO.