Ο Δ. Τσαμάκης νέος πρόεδρος της ΕΕΤΤ

42

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Θεσμών η πρόταση του υπουργού Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη για τον διορισμό του Δημήτρη Τσαμάκη στη θέση του προέδρου της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Ο νέος πρόεδρος της ΕΕΤΤ επισήμανε ότι η αγορά τηλεπικοινωνιών δεν είναι πολύ ώριμη ακόμα, χρειάζονται –είπε- μεγάλες επενδύσεις για να καταφέρουμε εναρμονιστούμε με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, και συμπλήρωσε ότι αυτό είναι ένα θέμα που θα μας απασχολήσει στο μέλλον.

Κληθείς να σχολιάσει την επιβολή ειδικού φόρου στο διαδίκτυο, ο κ. Τσαμάκης σημείωσε ότι ως μέτρο μπορεί να είναι σε αντίθετη κατεύθυνση με την προσπάθεια να αυξηθεί η ευρωζωνικότητα, ωστόσο, όπως είπε, μπορεί να γίνει αντιστάθμιση, όπως με την παροχή δωρεάν ίντερνετ σε φοιτητές ή αδύναμες κοινωνικές ομάδες, σημειώνοντας παράλληλα ότι σε ένα χρόνο θα μπορεί να ξέρουμε για το τι επιπτώσεις θα έχει.

Σε ερώτηση του πρώην προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελου Βενιζέλου, σχετικά με το πόσες τηλεοπτικές άδειες πανελλήνιας εμβέλειας μπορεί να αντέξει τεχνικά το σύστημα, ο κ. Τσαμάκης απάντησε ότι σε κάθε περίπτωση δεν θα μπορούσαν να είναι πάνω από 10.

“Έγινε μια μεγάλη συζήτηση, και εδώ στη Βουλή, σε σχέση και με την έκθεση του πανεπιστημίου της Φλωρεντίας, για το ζήτημα των τηλεοπτικών αδειών. Πόσους σταθμούς ανοικτής εκπομπής πανελλήνιας εμβέλειας αντέχει το σύστημα τεχνικά, πόσες χωράει βάσει και με τις εξελίξεις της τεχνολογίας; Ποια είναι η άποψη σας;” ρώτησε ο κ. Βενιζέλος.

“Δεν είναι όλα τα θέματα δικής μου αρμοδιότητας. Εκ των όσων γνωρίζω για το φάσμα ευρωζωνικότητας, τεχνικά θα μπορούσε κανείς να πάει και σε μεγαλύτερη κάλυψη. Υπάρχει τεχνικά η δυνατότητα, δεν μπορεί όμως να πάει κανείς και πάνω από 10 συχνότητες “, απάντησε ο κ. Τσαμάκης και προσέθεσε:

“Υπάρχουν προβλήματα γεωγραφικής κάλυψης σε Μακεδονία, Ήπειρο, και είναι σε εξέλιξη από το υπουργείο Μεταφορών που έχει την αρμοδιότητα η διαδικασία ώστε η κάλυψη να μεγιστοποιηθεί. Γιατί οι τηλεοπτικές συχνότητες είναι κοινωνικό αγαθό και όλοι πληρώνουν για να έχουν ένα σήμα”.

Εξάλλου, αντιπαράθεση μεταξύ του υπουργού Μεταφορών και βουλευτών της ΝΔ κα του ΠΑΣΟΚ, σημειώθηκε στην Επιτροπή, σε σχέση με τις αρμοδιότητες και τον ρόλο των ανεξάρτητων αρχών.

Τόσο ο Μάκης Βορίδης και ο Γιάννης Τραγάκης από τη ΝΔ, όσο και ο Ευάγγελος Βενιζέλος από τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, κατηγόρησαν μεταξύ άλλων την κυβέρνηση, για προσπάθεια να καταργήσει τις ανεξάρτητες αρχές και να υποβαθμίσει τον ρόλο της ΕΕΤΤ μεταφέροντας ουσιαστικές αρμοδιότητες τους στο υπουργείο Μεταφορών. Υποστήριξαν ακόμα ότι οι ενέργειες αυτές είναι αντίθετες με το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Ο κ. Σπίρτζης αντέτεινε ότι δεν μπορούν να μιλάνε αυτοί που με τις πολιτικές τους ξεπούλησαν δημόσιους οργανισμούς και οδήγησαν όλα τα βασικά δίκτυα τους στο να μην έχουν δεσπόζουσα θέση στην αγορά.

Ο υπουργός Μεταφορών μίλησε ακόμα για ευθύνες των προηγούμενων κυβερνήσεων, που πρέπει να διερευνηθούν, σε ό,τι αφορά τον τρόπο λειτουργίας της ΕΕΤΤ, η οποία όπως είπε, με τον τρόπο που λειτουργούσε μόνο ανεξάρτητη αρχή δεν ήταν.

“Αυτό το καλαμπούρι να δίνονται αρμοδιότητες του κράτους σε δήθεν ανεξάρτητες, αλλά που είναι στην ουσία πλήρως εξαρτημένες αρχές, πρέπει να σταματήσει. Όταν μεταβιβάζονται αρμοδιότητες στον υπουργό έχει και την ευθύνη ο υπουργός. Στην ΕΕΤΤ ποιος έχει την ευθύνη; Ο θεός: Στο υπουργείο αν θέλει να αγοράσει ένα μολύβι, υπάρχει ένας μηχανισμός για την έγκριση του, περνάει ακόμα και από το Ελεγκτικό Συνέδριο, και εσείς υπερασπίζεστε την όαση της ανομίας;” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.

“Σε ό,τι αφορά το στάτους της ΕΕΤΤ, είμαι υπέρ του ρόλου μιας ανεξάρτητης αρχής και από την εκάστοτε κυβέρνηση και από τα ιδιωτικά συμφέροντα. Αν το υπουργείο ή η Βουλή αποφασίσουνε ότι κάποιες αρμοδιότητες πρέπει να μεταφερθούν στο υπουργείο, θα τις σεβαστούμε”, τόνισε από την πλευρά του ο κ. Τσαμάκης και προσέθεσε: “Μόνο για τις κεραίες άκουσα από τον υπουργό την μεταφορά αρμοδιότητας στο υπουργείο, όχι για να αλώσει την ΕΕΤΤ. Είπε μάλιστα ότι δεν αντίκειται στο ευρωπαϊκό δίκαιο”.