Νέο Volvo V40: Αερόσακος πεζών

105

Παρακολουθώντας τα νέα και τις  εντυπώσεις από την έκθεση της Γενεύης 2012, με τις καινούριες κυκλοφορίες, ενδιαφέρον παρουσίασε η κυκλοφορία του νέου Volvo V40.

Στον βασικό του εξοπλισμό, το μοντέλο θα προσφέρει τη μοναδική καινοτομία του αερόσακου πεζών. Η Σουηδική εταιρεία έχει βάλει «στοίχημα», ως το 2020, κανένας πεζός να μην τραυματίζεται ή να χάνει τη ζωή του, κατά την διάρκεια πρόσκρουσης με ένα από τα αυτοκίνητά της.

Μετά από έρευνες, μελετήθηκαν και καταγράφηκαν τα στοιχεία που αφορούσαν την άνιση μάχη του αυτοκινήτου με τον πεζό, όπου υπάρχει και το μεγαλύτερο ποσοστό θανάσιμων τραυματισμών στα τροχαία.

Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητες μεταξύ 20 και 50 χλμ/ώρα, αφού το 75% των ατυχημάτων γίνονται μεταξύ αυτών των ορίων. Η Τεχνολογία Αερόσακου Πεζών (Pedestrian Airbag Technology) διαθέτει επτά αισθητήρες τοποθετημένους στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, που μεταδίδουν σήματα σε μια κεντρική μονάδα ελέγχου. Τα σήματα μεταβάλλονται, όταν το αυτοκίνητο έρθει σε επαφή με κάποιο αντικείμενο. Αξιολογώντας τα σήματα, η μονάδα ελέγχουν, αποφασίζει αν το αντικείμενο αυτό αφορά ανθρώπινο πόδι. Σε αυτή την περίπτωση, ενεργοποιούνται δύο μηχανισμοί προστασίας του πεζού.

Ανύψωση του καπό κατά 10 εκατοστά. Ειδικοί πυροτεχνικοί μηχανισμοί προσαρμοσμένοι στους μεντεσέδες, τραβούν μια περόνη, όταν ενεργοποιηθεί το σύστημα, απελευθερώνοντας το πίσω τμήμα του πλαισίου του καπό. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργείται ένα κενό μεταξύ του καπό και των σκληρών τμημάτων του αυτοκινήτου στο χώρο του κινητήρα. Το κενό προσφέρει χώρο για παραμόρφωση του καπό με αποτέλεσμα την απορρόφηση της ενέργειας πρόσκρουσης με τον πεζό.

Ταυτόχρονα, ενεργοποιείται ο αερόσακος που βρίσκεται κάτω από το καπό και μπροστά από τη βάση του παρμπρίζ, αποτελούμενος από τον σάκο και μια υβριδική γεννήτρια αερίου. Ο αερόσακος έχει σχήμα αντεστραμμένου «Π»  και φουσκώνοντας μέσα σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου, καλύπτει την περιοχή των υαλοκαθαριστήρων, το ένα τρίτο περίπου του παρμπρίζ και το κατώτερο μέρος των μπροστινών κολώνων.

Οι δύο αυτοί μηχανισμοί, αποβλέπουν στην μείωση των σοβαρών τραυματισμών και των κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων.

Θυμίζουμε ότι το 2010, η Volvo Car Corporation, είχε πρωτοπορήσει παρουσιάζοντας στα μοντέλα Volvo S60 και V60, το σύστημα Ανίχνευσης Πεζών με Πλήρως Αυτόματο Φρενάρισμα (Pedestrian Detection with Full Auto Brake) για την πλήρη αποτροπή μιας σύγκρουσης με πεζό σε ταχύτητες μέχρι 35 χλμ/ώρα.

Το νέο Volvo V40 θα είναι στις Εκθέσεις Volvo στην Ελλάδα τον Ιούλιο.

 

Video Pedestrian Airbag: http://www.youtube.com/watch?v=D4EawhdCO6M