Mercedes-Benz E 200 Natural Gas Drive

47

Παρατηρώντας τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος και μέχρι το βλέμμα σου να σταθεί στην επιγραφή «Natural Gas» του πίσω τμήματος, η εντύπωση που σου δημιουργείται είναι ότι έχεις να κάνεις με μια συμβατική έκδοση, βενζίνης ή ντίζελ, της E-Class. Παρά το μικρό μέγεθος της ενσωματωμένης στο ταμπλό κεντρικής οθόνης και παρά το γεγονός ότι τα χειριστήρια ελέγχου των συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ακολουθούν μια διαφορετική λογική από εκείνη που θα συναντήσεις στη σαφώς νεότερη και πιο σύγχρονη C-Class, από τον θάλαμο επιβατών της E 200 Natural Gas Drive δεν πρόκειται να σου λείψει τίποτα, τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας. Έξυπνες λειτουργίες

Στη λίστα με τις περισσότερο ή λιγότερο εμφανείς ιδιαιτερότητες της E 200 Natural Gas Drive προσθέστε και τις επιπλέον ενδείξεις που φιλοξενεί η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων και σχετίζονται με τα αποθέματα και την κατανάλωση του φυσικού αερίου. Λιγότερο προφανής, μιας και θα πρέπει να την αναζητήσεις-διεκδικήσεις «ξεδιπλώνοντας» το μενού των ρυθμίσεων που προσφέρει η E-Class, είναι η δυνατότητα επιλογής του τύπου καυσίμου που θα τροφοδοτεί τη δεδομένη χρονική στιγμή τον δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης-φυσικού αερίου των 1.991 κ.εκ.  Η απόδοση του τελευταίου φτάνει τους 156 ίππους, με τη μέγιστη ροπή των 270 Nm να γίνεται διαθέσιμη μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. Όσο για το σύστημα μετάδοσης, το γνώριμο από το πρόσφατο παρελθόν αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων (7G- Tronic Plus) αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του τετρακύλινδρου κινητήρα και του πίσω άξονα. Κατανάλωση που εντυπωσιάζει

Αν και οι επιδόσεις της E 200 Natural Gas Drive είναι απόλυτα συμβατές με το προφίλ ενός premium sedan, δεν είναι εκείνες που θα σε κάνουν να σκύψεις με μεγαλύτερη προσοχή πάνω από τη μοναδική έκδοση φυσικού αερίου της Mercedes-Benz E-Class.  Στην πράξη η κατανάλωση των 4,3 κιλών φυσικού αερίου ανά 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες είναι μάλλον απίθανο να επαληθευτεί, ωστόσο, ακόμα και αν το νούμερο αυτό αγγίξει τα 8 κιλά/100 χλμ. και συνεπώς το κόστος κίνησης τα 7 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα, μπορείς να είσαι σίγουρος ότι έχεις κάνει τη σωστή επιλογή. Μένοντας στο κόστος κίνησης, η απόσταση από τη μικρότερη σε κυβισμό και ισχύ έκδοση ντίζελ της E-Class μπορεί να μην είναι τόσο μεγάλη ώστε να δικαιολογήσει την παρουσία της E 200 NGD στην γκάμα της καταξιωμένης Mercedes-Benz, συνυπολογίζοντας παρ’ όλα αυτά τα πλεονεκτήματα που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός σύγχρονου και αποδοτικού κινητήρα βενζίνης-φυσικού αερίου, κατανοείς απόλυτα τον λόγο ύπαρξης της εν λόγω έκδοσης. Γιατί αξίζει;

Η απουσία θορύβου ή κραδασμών, το μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας, η συνδυαστική αυτονομία των 1.300 χιλιομέτρων, ακόμα και η ασφάλεια και σιγουριά που προσφέρει το γεγονός ότι το φυσικό αέριο ως καύσιμο δεν επιδέχεται νοθεία, δίνει τον πρώτο λόγο στην E 200 NGD.

 

 

 

Πηγή: Mercedes