Lenovo: Ρεκόρ οικονομικών αποτελεσμάτων για το οικονομικό έτος 2011/2012

45

Η Lenovo Group ανακοίνωσε σήμερα τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο και ολόκληρο το έτος, που έληξε στις 31 Μαρτίου 2012. Έχοντας σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων ύψους $US 29,6 δισ. στο σύνολο του έτους και αύξηση σχεδόν 37% από έτος σε έτος, η Lenovo ολοκλήρωσε το οικονομικό της έτος ως ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής υπολογιστών στον κόσμο, με ένα ρεκόρ μεριδίου αγοράς 12,9%, στο σύνολο του έτους. Κατά τη διάρκεια του έτους, η Lenovo συνέχισε να ακολουθεί τη στρατηγική προστασίας του μεριδίου της στις αναπτυγμένες αγορές, και την επιθετική της πολιτική για τις νέες αγορές αντίστοιχα, ενώ συγχρόνως σημείωσε ισόρροπη ανάπτυξη σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, τις κατηγορίες πελατών και τις σειρές προϊόντων. Το αποτέλεσμα ήταν το ρεκόρ εισοδημάτων προ φόρων ύψους $US 582 εκατ., στο σύνολο του έτους, μία αύξηση της τάξης του 63% από έτος σε έτος.

 

Κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, οι ενοποιημένες πωλήσεις της Lenovo αυξήθηκαν σε ένα υγιές 54%, στα $US 7,5 δισ. Για το δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο, η εταιρεία ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη ανάμεσα στις τέσσερις κορυφαίες εταιρίες πωλήσεων PC, με αύξηση των παγκόσμιων αποστολών που άγγιξε μέχρι και το 44%, από έτος σε έτος. Σε σύγκριση με τον μόλις 4,6% συνολικό ρυθμό ανάπτυξης της βιομηχανίας από έτος σε έτος, η Lenovo ξεπέρασε το σύνολο του κλάδου, για το 12ο τρίμηνο στη σειρά.

Η Lenovo πέτυχε προ φόρων εισοδήματα ύψους $US 102 εκατ., κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, μία εντυπωσιακή αύξηση του 69%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Τα μικτά κέρδη της εταιρείας έφτασαν τα $US 806 εκατ., σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 34% από έτος σε έτος. Το μικτό περιθώριο ήταν 10,8%. Τα λειτουργικά κέρδη για το τέταρτο τρίμηνο ήταν $US 102 εκατ., αυξημένα κατά 46% από έτος σε έτος, ενώ τα κέρδη που αναλογούν στους μετόχους αυξήθηκαν κατά 59%, από έτος σε έτος, στα $US 67 εκατ.

Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή ήταν ¢US 0,65 ή ¢ΗΚ 5,04. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Lenovo ανακοίνωσε τελικό μέρισμα ¢US 1,29, ¢ΗΚ 10 ανά μετοχή για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου 2012.

Για το οικονομικό έτος 2011/12, οι αποστολές PC της Lenovo αυξήθηκαν κατά 34,9% από έτος σε έτος, ποσοστό ιδιαίτερα σημαντικό, ειδικά εάν αναλογισθεί κανείς το συνολικό ρυθμό ανάπτυξης της βιομηχανίας που ήταν 3% κατά την ίδια περίοδο. Τα μικτά κέρδη στο σύνολο του έτους ανήλθαν σε $US 3,4 δισ., σημειώνοντας αύξηση 46%, από έτος σε έτος. Το περιθώριο μικτού κέρδους ήταν 11,7%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του οικονομικού έτους ήταν $US 584 εκατ., δηλαδή σημείωσαν ένα άλμα ύψους 53%, από έτος σε έτος Τα κέρδη της Lenovo που αναλογούν στους μετόχους της σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση ύψους 73% από έτος σε έτος, και ανήλθαν στα $US 473 εκατ.

«Το οικονομικό έτος 2011/12 ήταν χρονιά-ορόσημο για τη Lenovo, αφού σημειώσαμε τις υψηλότερες επιδόσεις όλων των εποχών στα έσοδα, αποστολές, μερίδια αγοράς και προ-φόρων εισοδήματα. Το οικονομικό έτος που πέρασε, έληξε με εντυπωσιακή δυναμική. Οι παγκόσμιες αποστολές PC της Lenovo αυξήθηκαν κατά 35% από έτος σε έτος, ξεπερνώντας δέκα φορές τους ρυθμούς της βιομηχανίας, το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 73% από έτος σε έτος. Κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, η Lenovo ήταν ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος προμηθευτής υπολογιστών σε όλες τις αγορές, τόσο στις αναδυόμενες και τις εμπορικές, όσο και τις καταναλωτικές και τις ώριμες, όπου για πρώτη φορά κατακτήσαμε διψήφιο μερίδιο αγοράς. Ενισχύσαμε την ηγετική μας θέση στις αναδυόμενες αγορές παγκοσμίως, σε 15 από τις οποίες η Lenovo έχει ήδη κερδίσει διψήφιο μερίδιο αγοράς, ενώ αναδείχθηκε σε #1 εταιρεία στην Ινδία», δήλωσε ο Yang Yuanqing, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lenovo. «Με την εμφάνιση πολλών συσκευών όπως τα smartphones, τα tablets και η smart TV, η βιομηχανία μας εισέρχεται στην PC+ εποχή. Η Lenovo αποτελεί πρωτοπόρο της βιομηχανίας των υπολογιστών και αξιοποιεί την ηγετική της θέση, αναπτύσσοντας προϊόντα για την PC+ εποχή».

Κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, η Lenovo ανακοίνωσε τη δημιουργία τεσσάρων νέων επιχειρησιακών μονάδων, βασισμένες στη γεωγραφική απόδοση, τη μείωση του κόστους και την αξία για τον πελάτη: στην Κίνα, την Ευρώπη/Μέση Ανατολή/Αφρική (ΕΜΕΑ), Βόρεια Αμερική και Ασία-Ειρηνικός/ Λατινική Αμερική (APLA), όπου επικεφαλής για την κάθε περιοχή είναι αντιπρόεδροι της Lenovo. Κατέχοντας ηγετική θέση σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς τόσο στην Κίνα όσο και την Ιαπωνία, η Lenovo αποτελεί σήμερα τον #1 κατασκευαστή υπολογιστών σε δύο από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές PC στον κόσμο. Αυτό το νέο σχήμα δημιουργήθηκε με τη σκέψη ότι η συνεχής επιτυχία της Lenovo οφείλεται στο ότι η εταιρεία βρίσκεται κοντά στους πελάτες της, ενώ αναμένεται να συμβάλει στη διασφάλιση της ισχυρής της θέσης, ώστε να υλοποιήσει την παγκόσμια στρατηγική της και να πάει μπροστά.

 

ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ

Οι αποστολές PC από τη Lenovo Κίνας κατά το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 22,7% από έτος σε έτος, ποσοστό μεγαλύτερο από το διπλάσιο του συνολικού ρυθμού ανάπτυξης της αγοράς που κυμάνθηκε στο 10% κατά την ίδια περίοδο. Αυτό βοήθησε τη Lenovo να πετύχει ισχυρή αύξηση 3,2 μονάδων του μεριδίου αγοράς της στην Κίνα κατά το τέταρτο τρίμηνο κατακτώντας την πρώτη θέση στην αγορά με 30%. Οι ενοποιημένες πωλήσεις στην Κίνα για το τρίμηνο αυξήθηκαν 32% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα $US 2,9 δισ., ή αλλιώς το 39% των συνολικών πωλήσεων της εταιρίας. Οι ισχυρές επιδόσεις της Lenovo στην Κίνα, εξακολουθούν να οφείλονται εν μέρει στη σημαντική της παρουσία στις αναδυόμενες πόλεις σε ολόκληρη τη χώρα και στην προστιθέμενη αξία που μπορεί να δώσει η εταιρία στους πελάτες της στις ξεχωριστές αυτές αγορές.

Στις αναδυόμενες αγορές, οι αποστολές της Lenovo ξεπέρασαν κατά πολύ τις προσδοκίες της αγοράς για αποστολές υπολογιστών, αφού η κατά 50% αύξηση των αποστολών της εταιρίας ήταν επτά φορές μεγαλύτερη από το συνολικό ποσοστό αύξησης της βιομηχανίας που κυμάνθηκε στο 7,4% κατά τη διάρκεια του τέταρτου οικονομικού τριμήνου. Αντιπροσωπεύοντας το 16% των συνολικών πωλήσεων της Lenovo, οι πωλήσεις στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 43% από έτος σε έτος, φτάνοντας τα $US 1,2 δισ. Η Lenovo απολαμβάνει αξιοσημείωτη αύξηση του μεριδίου αγοράς της, αφού κέρδισε 2,1 μονάδες από έτος σε έτος, σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις στην Ινδία και τη Ρωσία. Η Lenovo έκλεισε το τρίμηνο όντας για πρώτη φορά ο #1 κατασκευαστής υπολογιστών στην Ινδία, ενώ στη Ρωσία κατέκτησε την τρίτη θέση στην κατάταξη, επίτευγμα επίσης εντυπωσιακό.

Με την κοινοπραξία με τη NEC και την ολοκλήρωση της απόκτησης της πλήρως λειτουργικής Medion, οι ενοποιημένες πωλήσεις στις ώριμες αγορές για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 85% από έτος σε έτος, αγγίζοντας τα $US 3,4 δισ. ή το 45% των συνολικών πωλήσεων της εταιρίας. Παρά το γεγονός ότι το σύνολο του κλάδου παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο, οι αποστολές PC της Lenovo εκτοξεύτηκαν στο 81% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Αξιοσημείωτη ήταν η απόδοση της εταιρίας στη Βόρεια Αμερική, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26%, ενώ η συνολική αγορά παρέμεινε σταθερή. Με τη βοήθεια της ισχυρής αύξησης μεριδίου αγοράς στη δυτική Ευρώπη και στην Ιαπωνία, όπου η Lenovo είναι ο #1 κατασκευαστής υπολογιστών, η εταιρία κατέκτησε για πρώτη φορά το 10% του μεριδίου αγοράς στις ώριμες αγορές.

 

ΠΡΟΪΟΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ

Οι ενοποιημένες πωλήσεις για την παγκόσμια βιομηχανία των φορητών υπολογιστών της Lenovo αυξήθηκαν κατά 41% στο τέταρτο οικονομικό τρίμηνο του έτους και έφθασαν στα $US 4,2 δισ., αντιπροσωπεύοντας το 56% των συνολικών εταιρικών πωλήσεων. Κατά την ίδια περίοδο, οι αποστολές υπολογιστών Lenovo σε όλο τον κόσμο, παρουσίασαν μία σταθερή αύξηση της τάξεως του 44%, η οποία είναι σχεδόν εννέα φορές μεγαλύτερη από την μόλις 5% αύξηση του συνόλου της αγοράς. Στο τέταρτο οικονομικό τρίμηνο, η Lenovo εισήγαγε το ThinkPad X1 hybrid laptop με έως και δέκα ώρες διάρκεια ζωής της μπαταρίας και το Thinkpad T430u Ultrabook, το πρώτο business ultrabook της εταιρίας, με εξαιρετικά λεπτό και ελαφρύ σχεδιασμό. Επιπλέον, η Lenovo παρουσίασε διάφορα νέα καταναλωτικά μοντέλα IdeaPad laptops, καλύπτοντας ένα πλήρες φάσμα χρωμάτων, στυλ και αποδόσεων, ικανοποιώντας τις ανάγκες κάθε καταναλωτή- από mobile professionals μέχρι φοιτητές.

Κατά τη διάρκεια του τέταρτου οικονομικού τριμήνου οι αποστολές των desktop της Lenovo σημείωσαν 43% παγκόσμια αύξηση από έτος σε έτος, η οποία, όπως ακριβώς και στην περίπτωση των laptops, είναι σχεδόν εννέα φορές μεγαλύτερη από την μόλις 5% αύξηση του συνόλου της παγκόσμιας αγοράς. Οι αποστολές των desktop της Lenovo που αυξήθηκαν κατά 45% αγγίζοντας τα $US 2,4 δισ., αντιπροσωπεύουν το 32% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρίας. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου αυτού, η Lenovo εισήγαγε στην αγορά το IdeaCentre A720 allinone desktop, το οποίο διαθέτει μία πρωτοποριακή οθόνη 27 ιντσών που επιτρέπει μεγαλύτερη διεύρυνση στη γωνία της οθόνης από 5 μέχρι 90 βαθμούς. Επίσης, στο ίδιο διάστημα ανακοινώθηκε το νέο IdeaCentre K430, ένα παραδοσιακό tower desktop PC με προαιρετικά dual graphics και twin hard drives.

Η Lenovo σημείωσε επίσης ισχυρή ανάπτυξη στον προϊοντικό τομέα του Mobile Internet Digital Home (MIDH) καθώς οι αποστολές των smartphone της εταιρίας αυξήθηκαν δέκα φορές πιο γρήγορα από το σύνολο της αγοράς στην Κίνα, επιτρέποντας στην εταιρία να κερδίσει 8,2% μονάδες στο μερίδιο αγοράς της σε σχέση με το προηγούμενο έτος και να κλείσει το οικονομικό της έτος στην τέταρτη θέση των παρόχων smartphone στην Κίνα, όντας μία ανάσα μακριά από διψήφιο ποσοστό μεριδίου. Σε μία αγορά που σημείωσε μία δραματική πτώση της τάξεως του 25%, η Lenovo κατάφερε να σημειώσει 4,5% αύξηση στην πώληση κινητών τηλεφώνων κερδίζοντας 8,2% μονάδες στο μερίδιο αγοράς της σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ανάμεσα στα MIDH προϊόντα, αυτά με την πιο εντυπωσιακή, συνεχιζόμενη πορεία ήταν τα tablets, των οποίων το μερίδιο αγοράς σκαρφάλωσε στο 17,2% στην Κίνα, επιτρέποντας στην εταιρία να γίνει ο #2 πάροχος tablet στην Κίνα και ο #4 παγκοσμίως.

LENOVO GROUP

FINANCIAL SUMMARY

Για το οικονομικό τρίμηνο και το συνολικό χρόνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, 2012

(σε US$ εκατομμύρια, εκτός από τα share data)

 

 


Q4 11/12


Q4  10/11


Y/Y CH
G

 


FY11/12


Y/Y CH
G

Πωλήσεις

 

  7,496

4,879

54%

 

  29,574

37%

Μικτό κέρδος

 

     806

600

34%

 

    3,446

46%

Περιθώριο μικτού κέρδους

 

10.8%

12.3%

(1.5 pts)

 

11.7%

0.8 pts

Λειτουργικά έξοδα

 

    (704)

(530)

33%

 

  (2,862)

44%

Αναλογία Εσόδων-Εξόδων

 

9.4%

10.9%

(1.5 pts)

 

9.7%

 0.5 pts

Λειτουργικά κέρδη

 

     102

70

46%

 

      584

53%

Άλλα, μη λειτουργικά έξοδα

 

        –

(10)

NA

 

        (2)

(93%)

Έσοδα προ φόρων

 

     102

60

69%

 

      582

63%

Φορολογία

 

     (34)

(18)

91%

 

     (107)

27%

Κέρδος περιόδου

 

       68

42

60%

 

      475

74%

Non-controlling interests

 

        (1)

NA

 

         (2)

NA

Κέρδος που αναλογεί στους μετόχους

 

       67

42

59%

 

      473

73%

EPS (US cents)
Βασικό
Diluted

 

 

0.65

0.63

 

0.43

0.42

 

0.22

0.21

 

 

4.67