Lenovo: Αύξηση 23% στα κέρδη πρώτου τριμήνου

53

Η Lenovo Group ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, που έληξε στις 30 Ιουνίου 2014, με έσοδα για το διάστημα αυτό US$ 10,4 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 18% από έτος σε έτος, ενώ τα έσοδα προ φόρων για το τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 22%, από έτος σε έτος, φθάνοντας τα US$ 264 εκατομμύρια. Τα κέρδη ήταν US$ 214 εκατομμύρια σημειώνοντας αύξηση κατά 23%, από έτος σε έτος, ενώ η εταιρία πέτυχε τους στόχους της στα μερίδια αγοράς και στις οικονομικές επιδόσεις.

Η Lenovo διεύρυνε την #3 θέση που διατηρεί στον κλάδο των small connected devices, αυξάνοντας τις αποστολές κατά 28%, από έτος σε έτος. Για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο, παραμένει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής υπολογιστών στον κόσμο, σημειώνοντας νέο ρεκόρ στο μερίδιο αγοράς, 19,4%*, αυξημένο κατά 2,7 μονάδες από έτος σε έτος που προέρχεται κυρίως από τις περιοχές ΕΜΕΑ και Αμερική. Οι αποστολές των Lenovo PCs για το πρώτο οικονομικό τρίμηνο ήταν 14,5 εκατομμύρια τεμάχια, με αύξηση της τάξεως 15%, το 21ο συνεχόμενο τρίμηνο που η Lenovo κινήθηκε πάνω από τα επίπεδα του κλάδου.

Στα tablets, η Lenovo αποτελεί πλέον τον τρίτο μεγαλύτερο προμηθευτή, με αποστολές που φθάνουν τα 2,3 εκατομμύρια συσκευές, αύξηση 67% ή σχεδόν 8 φορές το ρυθμό της αγοράς αυτής. Στα smartphones, η Lenovo πούλησε περισσότερα smartphones σε σχέση με υπολογιστές, για πρώτη φορά, σημειώνοντας ρεκόρ όγκου 15,8 εκατομμύριων συσκευών, με αύξηση 39%. Παρά τον έντονο ανταγωνισμό στην Κίνα, η Lenovo είναι πλέον ο #1 προμηθευτής smartphones στη χώρα, με πωλήσεις που φθάνουν 13 εκατομμύρια συσκευές.

Το μικτό κέρδος του πρώτου τριμήνου αυξήθηκε κατά 13%, από έτος σε έτος, στα US$ 1,3 δισεκατομμύρια, με μικτό περιθώριο κέρδους 13%. Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο παρουσίασαν αύξηση 40%, από έτος σε έτος και έφθασαν τα US$ 283 εκατομμύρια. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο ήταν US$ 2,06 σεντς, ή 15,97 HK σεντς. Τα καθαρά ταμειακά αποθέματα, από τις 30 Ιουνίου 2014, άθροισαν στα US$ 3,58 δισεκατομμύρια.

«Αυτό ήταν ένα τρίμηνο σταθμός για τη Lenovo – ρεκόρ στα μερίδια υπολογιστών, για πρώτη φορά ο νούμερο τρία προμηθευτής tablets στον κόσμο και μία ακόμα ισχυρότερη τέταρτη θέση στην παγκόσμια αγορά των κινητών» δήλωσε ο Yang Yuanqing, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lenovo. «Καθώς ο κλάδος των υπολογιστών αποκαθίσταται, η αγορά των smartphones συνεχίζει τη στροφή από το premium στο mainstream και η εξαγορές των Motorola και των IBMx86 ολοκληρώνονται, θεωρούμε ότι αυξάνονται οι δυνατότητες για ταχύτερη ανάπτυξη. Η Lenovo συνεχίζει να κινείται πάνω από τα επίπεδα του κλάδου, κάνοντας πράξη τη δέσμευσή μας για αύξηση αποδοτικότητας στους κύριους τομείς δραστηριότητάς μας, ενώ παράλληλα χτίζουμε δυνατούς πυλώνες για μελλοντική αύξηση σε όλο το portfolio μας».

Γεωγραφική Επισκόπηση

Η Lenovo στην Κίνα παρουσίασε US$3,8 δισεκατομμύρια σε έσοδα κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, μια αύξηση 2% από έτος σε έτος, αντιπροσωπεύοντας το 36% των συνολικών εσόδων της εταιρίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Lenovo προστάτευσε τη δεξαμενή των κερδών της και βελτίωσε τα περιθώρια κατά 0,3 μονάδες από έτος σε έτος, πετυχαίνοντας λειτουργικά περιθώρια κέρδους 5,5%. Λειτουργικά, ενδυνάμωσε την πρωτοκαθεδρία της στους υπολογιστές με μερίδιο αγοράς 37,1%. Σύμφωνα με το IDC, η Lenovo ξεπέρασε τη Samsung, κατακτώντας την πρώτη θέση στην κατασκευή smartphones στη χώρα. Στις κινητές συσκευές, η Lenovo συνέχισε να βελτιώνει τα κέρδη, με διευρυμένη πορεία στην αγορά και μεγαλύτερη εστίαση στις online, ανοιχτές αγορές.

Στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική (EMEA), η Lenovo είχε πολύ ισχυρή παρουσία με έσοδα αυτό το τρίμηνο, αυξημένα κατά 49% ή US$ 921 εκατομμύρια από έτος σε έτος, αγγίζοντας τα US$ 2,8 δισεκατομμύρια σε έσοδα αντιπροσωπεύοντας το 27% των παγκόσμιων εσόδων της Εταιρίας. Εμφάνισε ρεκόρ στα μερίδια υπολογιστών και στα λειτουργικά περιθώρια κέρδους, κατακτώντας τη #1 θέση στα Notebooks για πρώτη φορά και την #1 θέση σε 15 χώρες της περιοχής ΕΜΕΑ, ενώ οι αποστολές smartphones ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο συσκευές για πρώτη φορά. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι αποστολές υπολογιστών στην περιοχή αυξήθηκαν κατά 4,8 μονάδες, από έτος σε έτος, φθάνοντας ένα νέο ρεκόρ, μερίδιο 18%.

Στην Ασία και τον Ειρηνικό, τα έσοδα της Lenovo ανήλθαν σε US$ 1,6 δισεκατομμύρια, μια αύξηση της τάξεως των US$ 270 εκατομμυρίων το πρώτο τρίμηνο, αντιστοιχώντας δηλαδή στο 15% των παγκόσμιων εσόδων της Εταιρίας. Το μερίδιο αγοράς ήταν σχεδόν 2 μονάδες, από έτος σε έτος, αγγίζοντας το 15%. Οι αποστολές smartphones στην περιοχή ήταν 1,5 εκατομμύρια συσκευές, 3,7 φορές περισσότερες από το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους στις χώρε αυτές, ήταν 4,1%, ιδιαίτερα αυξημένο συγκριτικά με το 0,9% της περσινής χρονιάς. H Lenovo διεύρυνε την πρώτη της θέση στην Ιαπωνία, ενώ η βελτιωμένη της απόδοση στην αγορά, επηρέασε την συνολική αύξηση κέρδους στην περιοχή.

Στην Αμερική τα κέρδη έφτασαν τα US$ 2,2 δισεκατομμύρια κατά το πρώτο τρίμηνο, με αύξηση 19% από έτος σε έτος, αντιπροσωπεύοντας το 22% των παγκόσμιων εσόδων της Lenovo. Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους ήταν 1,1%, παρουσιάζοντας μία μείωση 0,3 μονάδων συγκριτικά με την περσινή χρονιά, καθώς η Εταιρία συνέχισε τις επενδύσεις στη Λατινική Αμερική και τη Βραζιλία. Η Αμερική σημείωσε ρεκόρ στα μερίδια αγοράς υπολογιστών, αγγίζοντας το 12,5%, αυξημένο κατά 23,7% , δηλαδή 3 μονάδες, από έτος σε έτος και ρεκόρ στις Η.Π.Α. με 11,3%, δηλαδή +1,5 μονάδες, από έτος σε έτος.

Προϊοντική Επισκόπηση

Κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, τα Laptops της Lenovo ήταν το μεγαλύτερο κομμάτι των εσόδων της εταιρείας σε όλο τον κόσμο, παράγοντας το 49% των συνολικών εσόδων της Lenovo. Σε ολόκληρο τον κλάδο, οι αποστολές σε laptop μειώθηκαν κατά 3,7%, από έτος σε έτος, βελτιωμένες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, όταν η μείωση ήταν 13%, από έτος σε έτος, κυρίως λόγω της επιχειρηματικής ανανέωσης και των καινοτομιών στην κατηγορία. Υποβοηθούμενα από αυτή την σταθεροποιητική τάση, τα ενοποιημένα κέρδη των laptops PC της Lenovo σε παγκόσμιο επίπεδο, το πρώτο τρίμηνο άγγιξαν τα US$ 5,1 δισεκατομμύρια, με αύξηση 12%. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η Lenovo ανακοίνωσε το ThinkPad10, ένα 10” premium multimode business tablet, ιδανικό για επαγγελματική χρήση, καθώς και τα πρώτα Chromebooks για καταναλωτές, το N20 και Ν20p. Αυτά τα Chromebooks προσφέρουν στους καταναλωτές δύο τρόπους για να απολαμβάνουν την εμπειρία Chrome σε μία λεπτή και ελαφριά μορφή. Η Lenovo επίσης παρουσίασε το Β50 laptop για μικρές επιχειρήσεις και τα Z40 και Z50 laptops για καταναλωτές που επιθυμούν τη διασκέδαση.

Η Lenovo κατέκτησε την πρώτη θέση στις αποστολές Desktop PC που αυξήθηκαν κατά 12,1% από έτος σε έτος κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο, σε σύγκριση με τη συνολική βιομηχανική αύξηση ύψους 2,4%. Η αύξηση κατά 1,5% του μεριδίου αγοράς από έτος σε έτος προσέδωσε στη Lenovo μερίδιο στην αγορά των desktop 17,5%. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών των desktop PCs της Lenovo αυξήθηκε κατά 20%, από έτος σε έτος, κατά το πρώτο τρίμηνο στις ΗΠΑ, σε 3,0 δισεκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 29% των συνολικών εσόδων της εταιρείας. Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η Lenovo εισήγαγε αρκετά νέα desktop PCs αρχίζοντας με την A Series A540 AIO (all-in-one) desktop, ιδανικό για οικογένειες και εξοπλισμένο με τελευταίας τεχνολογίας δυνατότητες ήχου και βίντεο. Ακόμη, η Lenovo αποκάλυψε πρόσφατα το ανασχεδιασμένο entry-level ThinkStation P300, που διαθέτει απαράμιλλη ευελιξία, ιδανικό για επαγγελματίες που χρειάζονται ISV application certification hardware σε μια προσιτή τιμή.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Mobile Device Business της Lenovo**, συμπεριλαμβανομένων των smartphones και tablets, αυξήθηκε κατά 32%, από έτος σε έτος, κατά το πρώτο οικονομικό τρίμηνο σε 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 15% των συνολικών εσόδων της εταιρείας κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Στην Κίνα, η Lenovo κατέκτησε την πρώτη θέση στον κλάδο των smartphones και των tablets. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η Lenovo ανακοίνωσε την άφιξη πολλών νέων A-series Android tablets, προσφέροντας διαφορετικές ρυθμίσεις και μεγέθη οθόνης ανάλογα με τις ανάγκες των καταναλωτών τόσο για τα ultra-portable και όσο και για multimedia tablets. Το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει το 7 ιντσών TAB A7-50, το οκτώ ιντσών TAB Α8, και το δέκα ιντσών A10 TAB, εξοπλισμένο με ένα προαιρετικό πληκτρολόγιο Bluetooth.

H Lenovo συνέχισε να καινοτομεί σε όλες τις Smart Connected συσκευές, έχοντας εισέλθει στο νέο και συναρπαστικό κόσμο των smartphones, με επιχειρησιακά προϊόντα που θα είναι διαθέσιμα μέσα στο δεύτερο εξάμηνο. Παράλληλα, η Lenovo διερευνά ορισμένες νέες internet-centric ευκαιρίες ανάπτυξης, όπως πρόσφατα ανακοινώθηκε και μέσω της πλατφόρμας της New Business Development (NBD). Στο πλαίσιο αυτό, η Lenovo εμπλέκει τη συμμετοχή των συνεργατών της ώστε να προωθήσουν την καινοτομία σε νέες κατηγορίες hardware. Τέλος, οι προσπάθειες της Lenovo στις δύο επιχειρηματικές συναλλαγές των x86 server από την Motorola Mobility και της IBM παραμένει σε καλό δρόμο ενώ η εταιρεία παραμένει αισιόδοξη για να κλείσει και τα δύο επιχειρηματικά βήματα πριν από το τέλος του έτους.