iOS 6 – η χαρά του διαφημιστή

24

Στην μεγάλη γιορτή του iPhone 5, όπου η εταιρεία μάς παρουσίασε και την έκτη έκδοση του λειτουργικού, αναφέρθηκαν τα νέα χαρακτηριστικά του. Όχι όμως όλα. Η Apple, φρόντισε εντέχνως να «ξεχάσει» ένα νέο χαρακτηριστικό, που σίγουρα θα δυσαρεστούσε τους περισσότερους χρήστες.

Το iOS6 υποστηρίζει την τεχνολογία IFA (Identifier for Advertising). Η τεχνολογία αυτή λειτουργεί σχεδόν σαν τα cookies του φυλλομετρητή (browser) και παρακολουθεί τις συνήθειες του χρήστη. Το IFA, σε συνεργασία με το UDID (Unique Device ID) καταγράφει  τις εφαρμογές που χρησιμοποιούνται και τις σελίδες που επισκέπτεται ο κάτοχος της συγκεκριμένης συσκευής. Στην συνέχεια δημιουργεί και στέλνει μια, στοχευμένη στις ανάγκες του, αίτηση για διαφημιστικό υλικό σε κάποιον Ad Server. Η χαρά των διαφημιστών δηλαδή.

Έτσι, δεν λαμβάνει άχρηστα μηνύματα, αλλά μόνο χρήσιμο διαφημιστικό υλικό, φτιαγμένο στα μέτρα του.

Παρόμοιες δυνατότητες υπήρχαν και στο παρελθόν, σε επίπεδο εφαρμογής και μάλιστα η Apple ήταν πολέμιος των τεχνικών αυτών (αφού μάλλον δεν έβγαζε κέρδος). Τώρα όμως, η επιλογή είναι σε επίπεδο λειτουργικού με τις ευλογίες της. Και μάλιστα -για παραπλανητικό λόγο υποθέτουμε- δεν βρίσκεται στις ρυθμίσεις “Privacy”, αλλά στις “General”. Ίσως γιατί θεωρείται δεδομένο πλέον από την Apple η χρησιμότητα της δυνατότητας αυτής, που όλοι θα θέλουν να την έχουν και μάλιστα ενεργοποιημένη εξ ορισμού. Και ακόμα χειρότερα, το κουμπί ελέγχου “Limit Ad Tracking” πρέπει να είναι στο “ON” για να κάνεις τις διαφημίσεις off (λογικό μεν, αλλά…).

Επίτηδες ή όχι, η Apple βάζει τους χρήστες της σε Opt Out. «Είναι όλοι μέσα, εκτός από αυτούς που θέλουν να βγουν». Μέχρι όμως να το πάρουν χαμπάρι, θα έχουμε πουλήσει τις διαφημίσεις.

Μην το παίρνετε στραβά. Και αυτό για το καλό σας γίνεται.