Η Vodafone στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης στις υπηρεσίες M2M

28

Παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου των υπηρεσιών επικοινωνίας μεταξύ συσκευών (Machine to Machine – M2M) αναδεικνύεται για το 2015 – και για τέταρτη συνεχή χρονιά – η Vodafone. Σύμφωνα με ανεξάρτητη έκθεση για το M2M της Analysys Mason, που εξετάζει τις επιδόσεις των μεγαλύτερων παρόχων υπηρεσιών επικοινωνίας Μ2Μ, η Vodafone είναι ο μόνος πάροχος, που καταλαμβάνει την πρώτη θέση με βάση και τα πέντε κριτήρια, που θέτει η ετήσια έρευνα της Analysys Mason (το μέγεθος και την εκτέλεση των υπηρεσιών, την οργανωτική δομή, τις τεχνολογικές δυνατότητες, την υποστήριξη των πελατών και την εξυπηρέτηση μετά από την πώληση).

Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, η Vodafone κατέχει το μεγαλύτερο αριθμό M2M συνδέσεων σε παγκόσμια βάση, με 21,5 εκατ. σχετικές συνδέσεις (στα τέλη Μαρτίου 2015). Αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει, μάλιστα, μια σειρά από διεθνείς πελάτες της εταιρείας Τηλεπικοινωνιών, οι οποίοι διαθέτουν περισσότερες από 1 εκατ. M2M συνδέσεις έκαστος. Να σημειωθεί ότι η Vodafone, μέσω της ελληνικής θυγατρικής της Zelitron, έχει ήδη αναπτύξει και παρέχει στους πελάτες της, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως, νέες υπηρεσίες και έξυπνες εφαρμογές M2M, που απευθύνονται στις ανάγκες διαφόρων κλάδων της αγοράς.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Vodafone, τη νεόκοπη – για τα ελληνικά δεδομένα – αγορά των ασύρματων επικοινωνιών μεταξύ μηχανών έχουν αρχίσει να διερευνούν οι εγχώριες επιχειρήσεις, αναμένοντας οφέλη, όπως αύξηση της ανταγωνιστικότητας και παραγωγικότητας και μείωση του κόστους λειτουργίας.

Ήδη, στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, υπάρχουν σήμερα περίπου 150.000 συνδέσεις ασύρματης επικοινωνίας μεταξύ συσκευών, με συγκεκριμένους κλάδους να επιτυγχάνουν – με τη χρήση τους – μείωση του λειτουργικού κόστους σε ποσοστό έως και 30%.

Διεθνή δεδομένα
Οι λύσεις Μ2Μ εξελίσσονται, πλέον, σε καθημερινό εργαλείο για τις επιχειρήσεις με το 22% των εταιρειών – σε διεθνές επίπεδο – να κάνουν, ήδη, χρήση σχετικών υπηρεσιών, ποσοστό αυξημένο άνω του 80% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Ο κλάδος των Μεταφορών και των Logistics, η Αυτοκινητοβιομηχανία και ο τομέας της Ενέργειας είναι εκείνοι, που καθοδηγούν, διεθνώς, την ανάπτυξη των συνδέσεων M2M.

Σύμφωνα με την έρευνα “M2M Global Adoption Barometer 2014” της Circle Research, που παρουσίασε πρόσφατα η Vodafone, το 75% των επιχειρήσεων θεωρεί την αξιοποίηση των συνδέσεων Μ2Μ ως ουσιώδη ή σημαντική για την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα. Επιπλέον, το 72% πιστεύει ότι η χρήση real time δεδομένων των συνδεδεμένων μηχανών θα είναι, στο μέλλον, επιτακτική ανάγκη για τη λειτουργία και την προβολή των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η επένδυση σε υπηρεσίες Μ2Μ είναι εγγυημένη, καθώς, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 89% των επιχειρήσεων, που ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν Μ2Μ, άρχισε να αποσβένει την επένδυση μέσα στα πρώτα δύο χρόνια. Αν και το 41% των επιχειρήσεων έχουν καθαρά εσωστρεφή στρατηγική όσον αφορά τη χρήση Μ2Μ υπηρεσιών, εντός της προσεχούς τριετίας το ποσοστό αυτό θα μειωθεί στο 25%, αντανακλώντας τη συνεισφορά της συγκεκριμένης τεχνολογίας στην εξωστρέφεια των εταιρειών.