Η Nestle προσλαμβάνει 1.000… ρομπότ!

40

Στην περίπτωση της Volkswagen τα ρομπότ συμμετέχουν εδώ και χρόνια στην κατασκευή τμημάτων του αυτοκινήτου. Στην Nestle οι «συνάδελφοί» τους για πρώτη φορά θα εξυπηρετούν όσους πελάτες επισκέπτονται καταστήματα ηλεκτρονικών στην Ιαπωνία και επιθυμούν να αποκτήσουν τις καφετιέρες για την παρασκευή εσπρέσο και τις αντίστοιχες κάψουλες καφέ Nespresso της πολυεθνικής τροφίμων.

Τα ανθρωποειδή μηχανήματα με ύψος 120 εκατοστά έκαστο, τα οποία θα φέρουν στο στήθος μία οθόνη, ανάλογη με αυτή της ταμπλέτας, μαθαίνουν και εκφράζουν συναισθήματα και αντιλαμβάνονται το 70% – 80% των μη προγραμματισμένων συζητήσεων. Η Nestle θα «προσλάβει» αρχικά είκοσι ρομπότ με τελικό στόχο τα 1.000 ρομπότ στα τέλη του 2015. Το όνομά τους είναι Pepper (πιπέρι) και ήδη χρησιμοποιούνται από τον όμιλο υψηλής τεχνολογίας SoftBank. Απαντώνται σε περισσότερα από 70 καταστήματα κινητής τηλεφωνίας της Softbank, όπου κινούνται με ρόλερ και καλωσορίζουν τους καταναλωτές. «Πιστεύουμε πως αυτή η νέα -ιαπωνικής εμπνεύσεως- μέθοδος για την εξυπηρέτηση πελατών θα διαδοθεί σε όλον τον κόσμο» δήλωσε ο πρόεδρος της Nestle Ιαπωνίας, Κοχζόχ Τακαόκα, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για τον τρόπο… πληρωμής των Pepper. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Nestle, αν και σε άλλες μεγάλες αγορές της Δύσης δείχνει σημάδια κόπωσης, στην Ιαπωνία εμφανίζει υγιή ανάπτυξη.

«Από τον Δεκέμβριο θα αρχίσουν να πωλούν τα ρομπότ μηχανές του καφέ σε μεγάλα καταστήματα λιανικής» ανέφερε η εκπρόσωπος της Nestle Μίκι Κάνο. «Είμαστε σίγουροι πως οι πελάτες θα απολαύσουν τα ψώνια τους και θα διασκεδάσουν με τα ρομπότ». Το κάθε μηχάνημα κοστίζει περίπου 1.900 δολάρια. Μία άλλη μέθοδος προώθησης των προϊόντων της, την οποία έχει εισαγάγει η Nestle Ιαπωνίας είναι το «Σύστημα των Πρέσβεων». Στο πλαίσιο αυτό οι καταναλωτές/πρεσβευτές στο γραφείο τους μπορούν να αγοράζουν και να αποθηκεύουν κάψουλες καφέ, να τις πωλούν για λογαριασμό τους με αντάλλαγμα τη δωρεάν χρήση των μηχανών παρασκευής εσπρέσο καθώς και άλλες παροχές. Εως το 2020 η Nestle προσβλέπει να έχει αποκτήσει περί τους 500.000 «πρεσβευτές», δηλαδή τετραπλάσιους από τους σημερινούς, και να επεκτείνει την προωθητική δράση σε μουσεία, ινστιτούτα ομορφιάς ακόμα και ναούς.