Η Google επενδύει στην ψηφιακή δημοσιογραφία

262

Το 2016 το Ταμείο Καινοτομίας της Google “Digital News Initiative” (DNI), η πρωτοβουλία των €150 εκατομμυρίων με σκοπό την στήριξη της καινοτομίας στην Ευρωπαϊκό Δημοσιογραφικό Κλάδο, προσέφερε 51 εκατομμύρια ευρώ σε 251 φιλόδοξα έργα ψηφιακής δημοσιογραφίας σε 27 χώρες. Σήμερα, η Google ανοίγει με ενθουσιασμό το Ταμείο για τον τρίτο γύρο αιτήσεων, οι οποίες θα γίνονται αποδεκτές μέχρι τις 20 Απριλίου.

Εξ αρχής, το Ταμείο σχεδιάστηκε για να παρέχει βραβεία χωρίς δεσμεύσεις σε αυτούς που αναζητούν τον χώρο και τα χρήματα να πειραματιστούν. Στην Google γνωρίζουν από εμπειρία, ότι οι μεγαλύτερες και πιο τολμηρές ιδέες συχνά ξεκινούν από κάτι μικρό. Με το Ταμείο DNI, η εταιρεία θέλει να δώσει σε νέες προσεγγίσεις τη δυνατότητα του πειραματισμού και της ανάπτυξης.

Ο αριθμός αλλά και η ποιότητα των αιτήσεων που έλαβε η Google στους πρώτους δυο γύρους χρηματοδότησης, για τις οποίες μπορείτε να ενημερωθείτε στην καινούργια ιστοσελίδα του Ταμείου, ήταν πραγματικά εντυπωσιακές. Για να υπάρξει χρόνος στους επίδοξους αιτούντες να προετοιμαστούν, ο φετινός γύρος αιτήσεων θα είναι ανοιχτός για τις επόμενες 6 εβδομάδες, με καταληκτική ημερομηνία την 20η Απριλίου.

Η πρόσκληση αφορά έργα που φέρνουν φρέσκο τρόπο σκέψης στην πρακτική της ψηφιακής δημοσιογραφίας, που υποστηρίζουν την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων, ή ακόμα και την αλλαγή του τρόπου που χρησιμοποιούνται και καταναλώνονται τα νέα στο ψηφιακό περιβάλλον. Η εστίαση από την Google σε αυτόν το τρίτο γύρο του DNI βρίσκεται στην ανάδειξη και δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων και την εύρεση  νέων πιθανών εσόδων για τον κλάδο.

Το Digital News Initiative, που ξεκίνησε σαν συνεργασία ανάμεσα στην Google και μερικών Ευρωπαϊκών Δημοσιογραφικών Οργανώσεων, έχει αναπτυχθεί σε ένα οικοσύστημα πάνω από 180 συμμετεχόντων, οι οποίοι εργάζονται από κοινού για να στηρίξουν την υψηλής ποιότητας δημοσιογραφία μέσα από την τεχνολογία και την καινοτομία. Μέρος αυτής της συνεργασίας είναι το έργο ανοιχτού κώδικα “Accelerated Mobile Pages” που αφορά σελίδες κινητών και ο εξειδικευμένος YouTube Player για Εκδότες, που χρησιμοποιείται από τους μεγαλύτερους ενημερωτικούς ιστοτόπους στην Ευρώπη. Η πρωτοβουλία DNI  είναι ανοιχτή σε οποιονδήποτε δραστηριοποιείται στον κλάδο ψηφιακής Δημοσιογραφίας της Ευρώπης, είτε είναι μικρή ή μεγάλη, νεοφυής ή υφιστάμενη επιχείρηση.