hellas online: Ενίσχυση κερδοφορίας προ φόρων στα € 2,4 εκατ.

36

Η hellas online (ATHEX: HOΛ) ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το εννεάμηνο του 2013, σύμφωνα με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα.

 

  • Κέρδη προ φόρων στα € 2,4 εκατ.
  • Αύξηση 7,9% λειτουργικής κερδοφορίας στα € 53,4 εκατ. από €49,5 εκατ. πέρσι
  • Περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας EBITDAστο 31,4%
  • Μείωση του καθαρού τραπεζικού δανεισμού κατά € 11,3 εκατ. σε σχέση με το 9μηνο του 2012
  • Αύξηση πελατών κατά 4,2% σε σχέση με το 9μηνο του 2012
  • 506.181 LLUπελάτες

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του εννεάμηνου 2013 και τις πρόσφατες εξελίξεις, ο Διευθύνων Σύμβουλος της hellasonline κ. Αντώνης Κεραστάρης ανέφερε: «Στο εννεάμηνο του 2013 η hellas online συνέχισε την ανοδική της πορεία, διευρύνοντας την πελατειακή της βάση, αυξάνοντας την κερδοφορία της, τόσο σε λειτουργικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο κερδών προ φόρων και αυξάνοντας, σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον, τις συνολικές επενδύσεις κατά 23%. Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους (EBITDA) που ξεπερνά το 31% των εσόδων για το εννεάμηνο, κατατάσσει την εταιρεία μας στην κορυφή του κλάδου στην Ευρώπη, ενώ οι αυξημένες επενδύσεις εξασφαλίζουν τα αποτελέσματα αυτά σε βάθος χρόνου. Η βελτίωση της εταιρείας μας σε όλους τους τομείς μας επιτρέπει να εστιαζόμαστε και να προετοιμαζόμαστε για την επόμενη μέρα των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα.»

Οικονομικά αποτελέσματα

Τα συνολικά έσοδα διαμορφώθηκαν στα € 170,0 εκατ. από € 182,1 εκατ. το 9μηνο του 2012, μειωμένα κατά € 12,1 εκατ. (-6,6%). Η μείωση στα έσοδα αποδίδεται κατά 75% ή € 9,2 εκατ. περίπου στη μείωση των τελών τερματισμού προς κινητά αλλά και σταθερά δίκτυα, η οποία έχει επηρεάσει αρνητικά τα έσοδα από υπηρεσίες χονδρικής καθώς και από τερματισμό κλήσεων στο δίκτυο της hellasonline. Εξαιρώντας τον αντίκτυπο της μείωσης των τελών τερματισμού, η μείωση των εσόδων στους τομείς που μπορεί να επηρεάσει η εταιρεία συγκρατήθηκε στο -1,9%, επίδοση η οποία κρίνεται ικανοποιητική αναλογιζόμενοι τον έντονο ανταγωνισμό τιμών ο οποίος συνεχίστηκε αμείωτος και κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) σημείωσαν αύξηση 7,9% και διαμορφώθηκαν σε € 53,4 εκατ., σε σύγκριση με € 49,5 εκατ. στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Η αύξηση οφείλεται στην αποτελεσματική διαχείριση των λειτουργικών εξόδων, μέσω της οποίας αντισταθμίστηκε η απώλεια εσόδων από λειτουργικές δραστηριότητες. Επιπλέον, η προσπάθεια για τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών είσπραξης που έχει ξεκινήσει τον τελευταίο 1,5 χρόνο έχει φέρει σημαντικά αποτελέσματα, καθώς η πρόβλεψη για επισφαλείς απαιτήσεις ήταν μειωμένη κατά 35% σε σχέση με το 9μηνο του 2012.

Παράλληλα, η σημαντική μείωση του κόστους αποσβέσεων κατά € 7,3 εκατ. και του χρηματοοικονομικού κόστους κατά € 3,7 εκατ. συνέβαλλαν στην περαιτέρω ενίσχυση της κερδοφορίας προ φόρων (ΕΒΤ) στα € 2,4 εκατ. για το 9μηνο του 2013 παραμένοντας συνεπής στην πορεία που χάραξε η εταιρεία όλο το τρέχον έτος.

Στο 9μηνο του 2013, οι ταμειακές ροές από λειτουργικές και επενδυτικές δραστηριότητες διαμορφώθηκαν στα € 5,6 εκατ. έναντι € 9,4 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η μείωση των ταμειακών ροών μεταφράζεται σε αποπληρωμές προμηθευτών, αφού εξαιρώντας περίπου € 4 εκατ., τα οποία αφορούν σε συμφωνία ανταλλαγής δικτύου και έως το τέλος του έτους θα συμψηφιστούν με αντίστοιχο ποσό που εμφανίζεται ως απαίτηση, το πραγματικό τους υπόλοιπο μειώθηκε περαιτέρω φτάνοντας στα € 68,8 εκατ. Σε σχέση με το τέλος του 2012 η συνολική μείωση του υπολοίπου των προμηθευτών ξεπέρασε τα €11,0 εκατ.

 

Επιπλέον, οι ισχυρές ταμειακές ροές επέτρεψαν την περαιτέρω μείωση του καθαρού τραπεζικού δανεισμού, ο οποίος διαμορφώθηκε στα € 161,3 εκατ., βελτιωμένος κατά € 4,8 εκατ. σε σχέση με το κλείσιμο της χρήσης του 2012 και κατά € 11,3 εκατ. σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο

Στοιχεία Συνδρομητικής Βάσης

Η συνολική LLU πελατειακή βάση της εταιρίας στο τέλος του 9μηνου του 2013 ανήλθε σε 506.181 πελάτες, αύξηση 4,2% σε σχέση με το 9μηνο του 2012, και εκτιμώμενο μερίδιο αγοράς 27,1%. Ο έντονος ανταγωνισμός, ο οποίος συνεχίστηκε αμείωτος και κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους έχει οδηγήσει σε μία απώλεια μεριδίου αγοράς για την hellasonline κατά 0,5% σε σχέση με το 9μηνο του 2012, ωστόσο είναι συνειδητή επιλογή της εταιρείας να προσφέρει ουσιαστική και διαχρονική αξία στους πελάτες της και όχι ευκαιριακές προσφορές με προσεκτικές εμπορικά κινήσεις και διατηρώντας παράλληλα την οικονομική της ευρωστία.

 

Επενδύσεις

Προς την ίδια κατεύθυνση, άλλωστε, κινείται και το επενδυτικό πλάνο της εταιρίας καθώς οι επενδύσεις της κατά το 9μηνο του 2013 ανήλθαν στα € 25,3 εκατ., αυξημένες κατά 23% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συνολικά, από τις αρχές του 2006 οι επενδύσεις προσεγγίζουν τα € 430 εκατ., υποστηρίζοντας την ανάπτυξη του ιδιόκτητου δικτύου οπτικών ινών, τη βελτιστοποίηση των τεχνολογικών συστημάτων εξυπηρέτησης πελατών, τη συνεχιζόμενη αναβάθμιση της διασύνδεσης με το εξωτερικό και της συνολικής χωρητικότητας, καθώς και των υπηρεσιών hol cloud.

Σήμερα, το ιδιόκτητο δίκτυο οπτικών ινών της hellasonline εκτείνεται σε πάνω από 5.000 χιλιόμετρα πανελλαδικά, παρέχοντας πρόσβαση σε 75% των γραμμών του ΟΤΕ με 335 συνεγκαταστάσεις σε κόμβους του ΟΤΕ φτάνοντας σε 50 νομούς και 141 πόλεις.

 

Πρόσφατες Εξελίξεις

Η hellas online πρωτοπορώντας για μια ακόμα φορά είναι ο πρώτος πάροχος σταθερής τηλεφωνίας και internet που λάνσαρε υπηρεσία streaming μουσικής για τους συνδρομητές της. Το «hol music club by akazoo» δίνει τη δυνατότητα στους συνδρομητές της hellasonline να απολαύσουν πάνω από 15 εκατομμύρια τραγούδια, από το ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο, μέσω του υπολογιστή, του κινητού και του tablet. Η υπηρεσία υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τη μουσική υπηρεσία Akazoo της εταιρείας InternetQ.

Η νέα σειρά ευέλικτων προγραμμάτων της hellas online που λανσαρίστηκε στις αρχές του 3ου τριμήνου 2013 και προσφέρουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη δυνατότητα στον καταναλωτή να χρησιμοποιεί το χρόνο ομιλίας του προς αστικά, υπεραστικά αλλά και προς όλα τα κινητά όπως αυτός θέλει, έχει βρει ήδη μεγάλη ανταπόκριση από τους οικιακούς πελάτες, καθώς ένας στους τέσσερις νέους συνδρομητές επιλέγει «hol double play ευέλικτα».

Το «hol video club» στα 2 χρόνια παρουσίας του έχει καταφέρει να δώσει μια διαφορετική, διαδραστική εμπειρία τηλεθέασης στο ελληνικό κοινό και με περισσότερες από 3.000.000 θεάσεις video on demand περιεχομένου αποδεικνύει το ενδιαφέρον των συνδρομητών της υπηρεσίας. Με 32 τηλεοπτικά κανάλια που καλύπτουν όλες τις ανάγκες, το μεγαλύτερο κατάλογο video on demand περιεχομένου -που φτάνει πλέον τους 4.000 τίτλους- σε συνεργασίες με διανομείς και παραγωγούς παγκόσμιου βεληνεκούς (The Walt Disney Company, Warner Bros, 20th Century Fox, Universal, Paramount, Sony Pictures, MGM, Miramax) όσο και με εγχώριους διανομείς περιεχομένου (Odeon, Village, Hollywood Entertainment, PCV, Web Entertainment) και χρηστικές εφαρμογές, το «hol video club» προσφέρει μια ολοκληρωμένη οικονομική λύση ψυχαγωγίας στο σπίτι.

Συνεχίζει να ενδυναμώνεται το portfolio και το πελατολόγιο των υπηρεσιών «hol cloud», γεγονός που δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά εταιρικών πελατών, καθώς καλύπτει ολοκληρωμένα και οικονομικά τις ανάγκες των επιχειρήσεων σε πληροφορική και τηλεπικοινωνίες. H hellas online παρέχειπλέονκαιυπηρεσίες Disaster Recovery as a Service (DRaaS), Security as a Service (SecaaS), καθώςκαι Desktop as a Service (DaaS – desktop virtualization). Παράλληλα, σύμφωνα με την δημοσιευμένη μελέτη του CloudeAssurance, που αποτελεί έναν διεθνώς αναγνωρισμένο φορέα στον τομέα της ασφάλειας cloud, ο τεχνολογικός συνεργάτης της hellasonlineγια τις υπηρεσίες cloud, Intracom Telecom, έχει καταταχθεί ανάμεσα στους δέκα κορυφαίους τεχνολογικούς παρόχους παγκοσμίως για θέματα ασφάλειας Cloud για την ασφαλή λειτουργία των hol cloud υπηρεσιών μας.

Τέλος, το ισχυρό εταιρικό πελατολόγιο της hellasonlineσυνεχίζει να ενισχύεται με νέους πελάτες όπως DigitalEcosystems, PeninsulaPetroleum, ΒΑΝΟΣ ΑΕ, Tribe, κα, ενώ παράλληλα διευρύνει τις συνεργασίες της με υφιστάμενους όπως Τράπεζα Πειραιώς, Eurobank, ΕΧΑΕ, Telefonica, LapinHouse, SeamarManagement, LeroyMelrin, ΙΑΣΩ, Homenet, ΣΥΝΕΤ Φαρμακοποιών Θες/νίκης κα. προσφέροντας τους νέες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες ή/και υπηρεσίες cloud.