Google: Η «προληπτική αναζήτηση» φέρνει επανάσταση στη ζωή μας

36

Στο Χόλιγουντ μοναδική εργασία κάποιων ατόμων είναι, όταν βρέχει, να κρατούν την ομπρέλα των αστέρων. Σε άλλες περιπτώσεις οι γραμματείς γνωρίζουν ακριβώς πόσο γάλα να βάλουν στον καφέ του αφεντικού τους, προτού καν τους το ζητήσει, και βέβαια στα παλάτια της βασιλικής οικογένειας της Βρετανίας, αλλά και όπου υπάρχει βασιλεία, δεκάδες θαλαμηπόλοι υλοποιούν την κάθε επιθυμία των γαλαζοαίματων. Τώρα, όμως, η Σίλικον Βάλεϊ έρχεται να δώσει μία τεχνολογική λύση στο θέμα της επιθυμίας με μία απλή εφαρμογή για το έξυπνό σας κινητό.

Η Google, παραδείγματος χάριν, έχει ρίξει μεγάλο βάρος στην έρευνα και ανάπτυξη της λεγόμενης «προληπτικής αναζήτησης». Πρόκειται για μία σειρά από εργαλεία που μπορούν να δράσουν ως ρομποτικοί βοηθοί, έτοιμοι να ενεργήσουν πριν από εσάς… για εσάς. Το πρωί, παραδείγματος χάριν, μπορούν να σας ξυπνήσουν μισή ώρα πριν από την προκαθορισμένη, αν έχετε ραντεβού και υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση. Και για να το κάνουν αυτό, δεν είναι ανάγκη να ρυθμίσετε το τηλέφωνό σας, ούτε να του δώσετε τις πληροφορίες που απαιτούνται.

Αυτή η τεχνολογία είναι η τελευταία λέξη στην αναζήτηση στο Ιντερνετ και η πρώτη που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για κινητά τηλέφωνα. Δεν χρειάζεται καν να μπείτε στον κόπο της αναζήτησης. Ο τόπος, ο χρόνος και η ψηφιακή σας δραστηριότητα είναι η αναζήτηση, λένε οι μηχανικοί που ειδικεύονται σε τέτοιες υπηρεσίες. Ηδη το GoogleNow είναι ένα σημαντικό στοιχείο του GoogleGlass, των καλωδιωμένων γυαλιών της Google.

Για πολλούς η νέα μέθοδος είναι εντυπωσιακή. Για άλλους είναι μία ακόμα εισβολή στη ζωή μας, ένας διαρκής βόμβος, που θα σκαλίζει τις ψηφιακές μας ζωές για προσωπικές πληροφορίες σχοινοβατώντας ανάμεσα στο εφιαλτικό και το εξυπηρετικό. Το GoogleNow, παραδείγματος χάριν, μπορεί να σε πληροφορήσει ότι είναι ώρα να ξεκινήσεις για το εστιατόριο όπου έχεις κρατήσει τραπέζι και αυτό επειδή έχει δει το mail της κράτησής σου, γνωρίζει πού βρίσκεσαι εξαιτίας του GPS του τηλεφώνου σου και έχει ελέγξει τα Google maps για το κυκλοφοριακό.

Η υπηρεσία ReQall, ενσωματωμένη στο νέο πρόγραμμα, μπορεί να μπλοκάρει τις τηλεφωνικές κλήσεις έτσι ώστε να μην υπάρχει διακοπή σε μία σύσκεψη. Φυσικά, και εδώ υπάρχουν κάποια προβλήματα, αλλά βασικός στόχος είναι να κινηθεί κανείς πέρα από τη βοήθεια στην πληροφόρηση, όπως παραδείγματος χάριν, προτάσεις για βιβλία, ταινίες και μουσική.

Και βέβαια σε μία τέτοια ψηφιακή επανάσταση δεν είναι δυνατό να λείπει το διαφημιστικό υλικό. «Οσο καλύτερες πληροφορίες δίνουν οι εμπορικοί κολοσσοί, ακόμα κι αν κανείς δεν χρειάζεται, τόσο καλύτερες πληροφορίες θα λαμβάνει ο ενδιαφερόμενος», λέει ο Λάρι Πέιτζ, διευθύνων σύμβουλος της Google. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το πληροφοριακό υλικό θα είναι ενοχλητικό και θα παραβιάζει την ιδιωτική ζωή.

Οπως υποστηρίζει ένας εκ των εμπνευστών του GoogleNow, η εταιρεία γνωρίζει τον κίνδυνο και τον κρίνει περιορισμένο. Ο Ντάνιελ Γκρος, δημιουργός της εφαρμογής Cue, υποστηρίζει ότι γι’ αυτόν το λόγο όλα ξεκινούν με τα ενημερωτικά δελτία για τα οποία ο χρήστης έχει εκφράσει ενδιαφέρον. «Είναι πραγματικά ένα πολύ ευαίσθητο πρόβλημα επειδή από τη μία πραγματικά θέλεις να δώσεις σε κάποιον την καλύτερη εμπειρία που θα μπορούσε να έχει και από την άλλη δεν θέλεις να τον κάνεις να αισθανθεί υπερβολικά άνετα».

 

Από τη «Herald Tribune» και την «Καθημερινή»