Εσύ πάσχεις από “ψηφιακή αμνησία”;

49

Το «Google Effect», η επίδραση δηλαδή που έχει στη μνήμη μας η δυνατότητα να βρίσκουμε πληροφορίες στο Διαδίκτυο, έχει επεκταθεί και φτάνει πλέον και στις σημαντικές πληροφορίες προσωπικού χαρακτήρα, αλλά και στις φορητές συσκευές, σύμφωνα με νέα έρευνα της Kaspersky Lab. 

Η μελέτη αποκαλύπτει ότι οι περισσότεροι «διασυνδεδεμένοι καταναλωτές» στην Ευρώπη δε μπορούν να ανακαλέσουν στη μνήμη τους σημαντικούς τηλεφωνικών αριθμών, όπως εκείνοι των παιδιών τους (53%), των σχολείων των παιδιών τους (90%) και του χώρου εργασίας τους (51%). Επιπλέον, περίπου το ένα τρίτο δεν μπορούσε να θυμηθεί τον αριθμό του / της συντρόφου του, ενώ τέσσερις στους δέκα δήλωσαν ότι είχαν ξεχάσει τον τηλεφωνικό αριθμό του σπιτιού τους κατά την ηλικία των 10-15 ετών.

Στην έρευνα της Kaspersky Lab συμμετείχαν 6.000 καταναλωτές ηλικίας 16 ετών και άνω από έξι ευρωπαϊκές χώρες. 

Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι η αδυναμία μας να θυμόμαστε σημαντικές πληροφορίες οφείλεται στο γεγονός ότι έχουμε παραδώσει την ευθύνη για τη διαχείριση των πληροφοριών σε ψηφιακές συσκευές, όπως τα smartphone. 

Σχεδόν οι μισοί (43%) από τους νεότερους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα (16-24 ετών) δηλώνουν ότι στο smartphone τους βρίσκονται αποθηκευμένα σχεδόν όλα όσα χρειάζεται να ξέρουν ή να θυμηθούν.

Η Kaspersky Lab αποκαλεί αυτό το φαινόμενο ως «Ψηφιακή Αμνησία», ώστε να περιγράψει το γεγονός ότι κάποιος ξεχνά πληροφορίες γιατί εμπιστεύεται μια ψηφιακή συσκευή για να τις αποθηκεύει και να τις θυμάται για λογαριασμό του. Δεν τις προστατεύει όμως επαρκώς, επιμένει η εταιρεία που αναπτύσσει σχετικό λογισμικό.