Citroen Aircross Concept: Η αισθητική της περιπέτειας με plug-in υβριδικές προεκτάσεις

140

 

Citroen Aircross Concept: Η αισθητική της περιπέτειας με plug-in υβριδικές προεκτάσεις
Εκτός από το πώς θα μπορούσε να μετουσιωθεί η «φρέσκια» αισθητική του C4 Cactus σε ένα μεγαλύτερο off-road μοντέλο, το Aircross concept είναι το πρώτο Citroen που αξιοποιεί την plug-in υβριδική τεχνολογία  
 
Το Citroen Αircross Concept αντλεί, προφανώς, τις σχεδιαστικές του επιρροές από το C4 Cactus σε μια επιθετικότερη προσέγγιση αλλά και σε μεγαλύτερη «κλίμακα» μιας και το νέο concept car της γαλλικής φίρμας έχει 4,58 μ. μήκος, 2,1 μέτρα πλάτος και 1,8 μέτρα ύψος, κάτι που σημαίνει ότι μια αντίστοιχη έκδοση παραγωγής θα τοποθετηθεί πάνω από C4 Cactus. 

Υπό το σκεπτικό της πιο off-road προσέγγισης τα χαρακτηριστικά «Air Bumps» στα πλευρά του Cactus, έχουν μεταμορφωθεί σε ένα κυψελοειδές πλέγμα από αλουμίνιο που περιστοιχίζεται από ανθεκτικό καουτσούκ, ενώ έχουν μετακινηθεί χαμηλότερα λειτουργώντας ως προστατευτικό των κατώτερων πλευρικών τμημάτων. 

Στα χαρακτηριστικά του concept ξεχωρίζει και το χρωμιωμένο πλαίσιο των πίσω παραθύρων και οι επιχρωμιωμένες οπές στο πίσω μέρος των μπροστινών θόλων, που σύμφωνα με την Citroen, συντελούν στην καλύτερη αεροδυναμική. Την εικόνα συμπληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου του 22 ιντσών και οι λεπτομέρειες από χρώμιο στο καπό. 

Το Citroen Aircross εξοπλίζεται με plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο αξιοποιεί ένα κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με ισχύ 221 ίππων σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ 97 ίππων το οποίο τοποθετείται στο πίσω τμήμα. Το σύνολο συμπληρώνουν μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες του εξασφαλίζουν ηλεκτρική αυτονομία έως και 50 χλμ. ενώ η πλήρης φόρτισή τους απαιτεί 3,5 ώρες σε οικιακό δίκτυο. 

Με συνδυαστική ισχύ 318 ίππων, το Citroen Aircross concept απαιτεί 4,5 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα, ενώ σε ό,τι αφορά τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, περιορίζονται σε 1,7 λίτρα/100 χλμ. και 39 γρ./χλμ, αντιστπίχως.

Στο εσωτερικό του ξεχωρίζουν οι δύο οθόνες των 12 ιντσών εκ των οποίων η μία είναι και αποσπώμενη, ενώ κάθε επιβάτης έχει στη διάθεσή του μικρόφωνο και ξεχωριστά ηχεία για να «ενθαρρύνεται ο διάλογος μεταξύ των επιβαινόντων» όπως σημειώνει η Citroen, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την πρώτη εντύπωση και τις καλά κρυμμένες χειρολαβές, το Aircross Concept διαθέτει πίσω πόρτες οι οποίες ανοίγουν αντίστροφα. 

Προς το παρόν η γαλλική φίρμα δεν συγκεκριμενοποιεί τις προοπτικές παραγωγής του concept car, αναφέροντας μόνο ότι το Aircross αντικατοπτρίζει τις «διεθνείς φιλοδοξίες» της φίρμας και ότι επέλεξε τη Σαγκάη για την παρουσίασή του, καθώς η κινεζική αγορά εκπροσωπεί το 25% των συνολικών πωλήσεών της.