Αυξημένη η χρήση ανέπαφων συναλλαγών στις χριστουγεννιάτικες αγορές

242

Είτε μέσω διαδικτύου είτε σε καταστήματα, οι καταναλωτές επιλέγουν την ταχύτητα και την ευκολία των ανέπαφων καρτών και των νέων μεθόδων πληρωμής.

Με 165 εκατομμύρια ανέπαφες κάρτες και 3,4 εκατομμύρια τερματικά ανά την Ευρώπη, η χρήση έχει αυξηθεί από 36% το 2015 σε 52% το 2016, σύμφωνα με Έρευνα Ηλεκτρονικών Πληρωμών που διεξήγαγε το 2016 η Visa. Αυτή η τάση δεν είναι  διαδεδομένη μόνο στους νέους που είναι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, αλλά και στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Η χρήση των ανέπαφων καρτών έχει άμεσο αντίκτυπο και σ’ άλλες μεθόδους πληρωμής. Ανά την Ευρώπη, οι χρήστες ανέπαφων καρτών είναι πιο ανοιχτοί στο να χρησιμοποιούν μία κινητή συσκευή ως μέθοδο πληρωμής σε ένα κατάστημα (52% χρηστών ανέπαφων έναντι 32% χρηστών μη ανέπαφων καρτών), να ψωνίσουν μέσω μίας  εφαρμογής (49% έναντι 31%) και να πληρώσουν για το γεύμα τους (50% έναντι 30%).

Το 44% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν εφαρμογές πληρωμής μέσω κινητών (mobile payment apps), σε σχέση με το 38% το 2015. Σχεδόν οι μισοί συμφωνούν ότι το να έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν χρησιμοποιώντας την φορητή ή τη wearable συσκευή τους έχει διευκολύνει τις αγορές τους.

Επίσης, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δείχνουν ενδιαφέρον και για τα ψηφιακά πορτοφόλια. Η ευκολία (61%) και η δυνατότητα να πληρώνουν οποτεδήποτε και οπουδήποτε (59%), ήταν τα κυρίαρχα πλεονεκτήματα.

Η έρευνα της Visa έδειξε επίσης ότι οι αγοραστές χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό διαδικτυακών και φυσικών καναλιών όταν πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους, ειδικά για πιο ακριβά αντικείμενα. Επτά στους δέκα Ευρωπαίους καταναλωτές χαρακτηρίζονται ως ‘showroomers’, δηλαδή που κοιτούν ένα αντικείμενο σε ένα κατάστημα προτού το αποκτήσουν διαδικτυακά, ενώ 66% χαρακτηρίζονται ως ‘webroom’, δηλαδή ψάχνουν για την καλύτερη τιμή στο διαδίκτυο προτού αποκτήσουν το αντικείμενο στο κατάστημα.

Παρά την άνοδο των Χριστουγεννιάτικων πωλήσεων στο διαδίκτυο, τα καταστήματα συνεχίζουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καταναλωτικής συμπεριφοράς, με το 60% των καταναλωτών να επιλέγει να διαλέξει τα δώρα του σε κατάστημα.