Audi A3 g-tron

108

Μπορεί να κοστίζει 26.050 ευρώ, αλλά σε αποζημιώνει χάρη στην πολύ χαμηλή του κατανάλωση. Βλέπετε, το AudiA3 g-tron κινείται με CNG, συμπιεσμένο φυσικό αέριο δηλαδή, αποδίδοντας χαμηλότερα επίπεδα ρύπων αλλά και πολύ μικρές καταναλώσεις καυσίμου!

 

Ακόμη και ο πιο δύσπιστος καταναλωτής που θεωρεί ότι τα εναλλακτικά καύσιμα δεν προσφέρουν ουσιαστική βελτίωση των παραμέτρων που καθορίζουν το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου θα δυσκολευτεί να προσπεράσει την προσπάθεια της Audiνα δημιουργήσει μια γκάμα μοντέλων διπλού καυσίμου. Η τελευταία προσθήκη στη σειρά της Audi είναι το A3 g-tron με βενζινοκινητήρα 1.4 ΤFSΙ τεχνολογίας Euro 6, ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει βενζίνη και φυσικό αέριο (Bi-fuel), χωρίς να καταλαβαίνεις καμιά διαφορά στην κίνηση. Η ιπποδύναμη του πρώτου μοντέλου φυσικού αερίου της Audi είναι μόνον 110 ίπποι, αλλά το ενδιαφέρον εστιάζεται στα οφέλη από την καύση του εναλλακτικού καυσίμου CNG.

Μπροστά από την εποχή του

 

Το νέο Audi Α3 g-tron βαδίζει ακριβώς επάνω στην κατεύθυνση της καινοτομίας αφού παρέχει:

• Σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές CO2 τόσο από τους κινητήρες βενζίνης όσο ακόμα και αυτούς του πετρελαίου TDI.

• Μέσω της τεχνολογίας CNG συνδυάζει μια σημαντική δέσμευση ως προς το περιβάλλον με χαμηλό κόστος λειτουργίας.

• Συνδυάζει έναν συμβατικής τεχνολογίας Τurbo FSI κινητήρα με την τεχνολογία CNG παρέχοντας παράλληλα ιδιαίτερα δυναμική οδηγική συμπεριφορά.

• Παρέχει τη δυνατότητα μετακίνησης με δύο εναλλακτικές καυσίμου (βενζίνης και φυσικού αερίου) προσφέροντας αυτονομία που αγγίζει και τα 1.300 χλμ.

• Το CNG είναι φθηνότερο τόσο από τη βενζίνη όσο και από το ντίζελ.

• To νέο Audi Α3 g-tron προσφέρει εξαιρετική οικονομία σε συνδυασμό με sport επιδόσεις.

• Με μέση κατανάλωση 3,3 κιλών φυσικού αερίου στα 100 χλμ., το Α3 g-tron καταναλώνει μόλις 3,3 ευρώ με δεδομένο ότι αυτή την εποχή η τιμή του κιλού του φυσικού αερίου είναι 1 ευρώ.

 

 

Γιατί CNG;

Με το CNG η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι μόλις 3,3 κιλά ανά 100 χλμ., ενώ με τη χρήση της βενζίνης 5,2 λίτρα ανά 100 χλμ. Δηλαδή με λιγότερα από 3,3 ευρώ (0,97 ευρώ/κιλό) διανύει 100 χλμ. όταν καταναλώνει CNG, ενώ για βενζίνη απαιτούνται 8,84 ευρώ (1,7 ευρώ/λίτρο). Η καρδιά του νέου Audi A3 Sportback g-tron χτυπά μέσω ενός βελτιστοποιημένου για λειτουργία με CNG βενζινοκινητήρα 1.4 Τurbo FSI κινητήρα ο οποίος αποδίδει 110 ίππους. Εκτός του συμβατικού ρεζερβουάρ βενζίνης (50 λίτρων), το νέο g-tron είναι επίσης εφοδιασμένο με δύο δεξαμενές CNG με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλών. 

Πρόκειται για δύο επιπρόσθετα δοχεία υψηλής πίεσης (δομή ρεζερβουάρ: 2 x 7,2 κιλά) εξαιρετικά ελαφριάς κατασκευής που λόγω των συνδυασμένων υλικών κατασκευής CFRP-GRP matrix ζυγίζουν 16 κιλά το κάθε ρεζερβουάρ (27 κιλά λιγότερα συγκριτικά με τα συμβατικά ρεζερβουάρ).

Ο διττός αυτός χαρακτήρας του αυτοκινήτου (Bi-fuel) προσφέρει μοναδικά επίπεδα αυτονομίας και οικονομίας χωρίς κανέναν περιορισμό στη μετακίνηση. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως η αυτονομία με φυσικό αέριο φτάνει τα 400 χλμ. ενώ με αυτήν της βενζίνης τα 900 χλμ., και συνδυαστικά 1.300 χλμ.

Το βασικό καύσιμο κίνησης του αυτοκινήτου είναι το CNG, εφόσον όμως αυτό καταναλωθεί και μέχρι το αυτοκίνητο να βρεθεί στον επόμενο σταθμό ανεφοδιασμού το αυτοκίνητο παραμένει σε κίνηση χρησιμοποιώντας αυτομάτως το καύσιμο της βενζίνης.

 

FISIKON για ποιότητα

 Να υπογραμμίσουμε πως η εταιρεία ΔΕΠΑ (εμπορεύεται το Φυσικό Αέριο Κίνησης, αλλιώς FISIKON) σχεδιάζει να συμπληρώσει τους ήδη υπάρχοντες τρεις σταθμούς (σε Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια και Θεσσαλονίκη) με πέντε νέους σταθμούς εφοδιασμού (σε Βόλο, Λαμία, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα), ανεβάζοντας έτσι συνολικά τον αριθμό των πρατηρίων FISIKONσε οκτώ.