Ανεβαίνει το online shopping στην Ελλάδα

53

Τη μετακίνηση μερίδας καταναλωτών από τα φυσικά καταστήματα στα ηλεκτρονικά επιβεβαιώνει έρευνα της E-commerce Europe.

Σύμφωνα με την έρευνα οι Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν πέρυσι 3,8 δισ. ευρώ, ποσό υπερτριπλάσιο από αυτό που είχαν δαπανήσει το 2010, για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, όπως ρούχα, εισιτήρια, πακέτα διακοπών, ηλεκτρονικές συσκευές, ασφάλειες ακόμη και φαρμακευτικά προϊόντα.

Παρά το γεγονός ότι τα 3,8 δισ., κατατάσσουν την Ελλάδα χαμηλά στη λίστα των κρατών που πραγματοποιούν τις μεγαλύτερες δαπάνες στις e-αγορές, ωστόσο παραμένουμε ως καταναλωτές υψηλά τόσο στην κατά κεφαλή δαπάνη, όσο και στο ρυθμό ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς.

Στην μεν πρώτη περίπτωση, οι Έλληνες το 2012 δαπάνησαν σύμφωνα με την E-commerce Europe, 1.347 ευρώ κατά κεφαλήν για αγορές μέσω online καταστημάτων και 1.400 ευρώ πέρυσι σύμφωνα με έρευνα του εργαστηρίου ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ποσό ιδιαίτερα υψηλό σε σχέση με το τι συνέβη στην υπόλοιπη Ευρώπη και δη στη Νότια Ευρώπη όπου η μέση δαπάνη το 2012, ήταν 833 ευρώ, ο μέσος όρος της ΕΕ των 28 τα 1.234 ευρώ και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος τα 1.402 ευρώ.

Στη δεύτερη περίπτωση η Ελλάδα καταγράφει την τελευταία πενταετία διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην 6η θέση των χωρών με τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη, μετά από χώρες όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Τουρκία, η Ρουμανία και η Γερμανία.

Μόνο πέρυσι ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς αυξήθηκε κατά 18,8% σε σχέση με το 2013 όπου είχε αυξηθεί 25% έναντι του 2012 όπου με τη σειρά του είχε σημειώσει άνοδο 50% σε σχέση με το 2011.

Αποτέλεσμα στα χρόνια της κρίσης (2010-2014) οι Έλληνες ξόδεψαν συνολικά 12,5 δισ. ευρώ για αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Για τη φετινή χρονιά οι πωλήσεις των e-shops έτρεξαν το πρώτο δίμηνο με ρυθμό αύξησης 25%-30%, πορεία που αν συνεχισθεί ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς θα ξεπεράσει εφέτος τα 5 δισ. ευρώ.

Αυτό και μόνο του το στοιχείο είναι ένα καλό κίνητρο για τους παραδοσιακούς παίκτες οι οποίοι επενδύουν σε online καταστήματα για να μην χαθεί ο συγκεκριμένος τζίρος μιας και το διαδίκτυο δεν έχει σύνορα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το online κατάστημα της ΙΚΕΑ το οποίο από τον περασμένο Οκτώβριο έως σήμερα πραγματοποιεί το 4% του τζίρου της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, ποσοστό που έχει ξεπεράσει το μέσο όρο επίδοσης των υπολοίπων online καταστημάτων ΙΚΕΑ στην Ευρώπη.

Πηγή: euro2day.gr