«65 Χρόνια Πρωταγωνιστές» σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον

26

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων* για τα 65 Χρόνια παρουσίας της Κωτσόβολος στην Ελληνική αγορά, ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, παρέθεσε συνέντευξη Τύπου, την Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2015, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, παρουσιάζοντας τη θέση της εταιρείας στο συνεχώς μεταβαλλόμενο, κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον του σήμερα και του αύριο. 

Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα που έχει ανακοινώσει η εταιρεία επανήλθε σε κερδοφορία, παρουσιάζοντας αύξηση του μικτού κέρδους κατά 1,2% σε σχέση με την προηγούμενη οικονομική χρήση.Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία είναι αυτοχρηματοδοτούμενη και έχει πραγματοποιήσει αύξηση εργαζομένων κατά 250 άτομα τα τελευταία 2 έτη. Ο Ανδρέας Αθανασόπουλος δήλωσε σχετικά: «Η μεγαλύτερη επιτυχία μίας εταιρείας είναι η μακροχρόνια επιβίωση και όταν αυτή η επιβίωση είναι με βελτιούμενο οικονομικό, θεσμικό και κοινωνικό αποτύπωμα, μάς γεμίζει δυνάμεις για να συνεχίσουμε.  Το πετύχαμε αυτό ακολουθώντας απλούς κανόνες όπως να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των καταναλωτών και να ανταποκρινόμαστε άμεσα σε αυτές, να γινόμαστε διαρκώς οι καλύτεροι και όχι απλά οι «φθηνότεροι» και  να βάζουμε την αύξηση των εσόδων πριν την μείωση του κόστους» 

Ο Ανδρέας Αθανασόπουλος επεσήμανε ότι η Κωτσόβολος διακρίθηκε για τη σταθερή πορεία της μέσα στο χρόνο και διατηρεί τη Νο 1 θέση της στον κλάδο των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών στη χώρα ακλουθώντας ως πυλώνες την καινοτομία και την εστίαση στις ανάγκες των πελατών.  «Δεν πουλάμε προϊόντα στον Κωτσόβολο, βρίσκουμε λύσεις για τις ανάγκες των πελατών μας. Οι λύσεις απαιτούν νέες ιδέες και τόλμη στην υλοποίησή τους. Οι διαφορετικοί πελάτες έχουν διαφορετικές ανάγκες και η καινοτομία δεν σταματά ποτέ!». Η Κωτσόβολος είναι συνδεδεμένη με σημαντικές στιγμές του Ελληνικού λιανεμπορίου.

Αποτελεί ένα ζωντανό οργανισμό που θέτει πάντα στο κέντρο των αποφάσεών της: τον πελάτη, από τον «Κωτσόβολο της Αριστείδου 9… Νέα Γενιά» και τις αγορές με δόσεις Κωτσόβολου, μέχρι τη δημιουργία του μεγαλύτερου ανεξάρτητου επισκευαστικού κέντρου στην Ελλάδα και την επέκταση του Ολοκληρωμένου Συστήματος Υπηρεσιών, Support 360°, με εκατοντάδες υπηρεσίες που κάνουν τη ζωή των καταναλωτών πιο εύκολη. Χαρακτηριστικό είναι ότι η εταιρεία καθημερινά έρχεται σε επαφή με πάνω από 100.000 πελάτες σε όλα τα κανάλια διανομής, πραγματοποιεί πάνω από 1.000 διανομές και εγκαταστάσεις προϊόντων σε σπίτια πελατών και απαντά σε πάνω από 10.000 κλήσεις πελατών, διατηρώντας υψηλά επίπεδα παροχής υπηρεσιών. 

Αξίζει να αναφερθεί πως τα τελευταία δύο χρόνια έχει σημειωθεί σημαντική αναβάθμιση στην αγοραστική εμπειρία των πελατών της εταιρείας, ανακαινίζοντας πάνω από 35 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Στην ανανέωση του δικτύου καταστημάτων της, η εταιρεία θέτει ως προτεραιότητα, εκτός από τη δημιουργία σύγχρονων και λειτουργικών χώρων για την εύκολη πλοήγηση του καταναλωτή, να αναδεικνύει προϊόντικές κατηγορίες που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα όλων. Παραδείγματα αποτελούν ο τρόπος παρουσίασης της μεγαλύτερης ποικιλίας μικροσυσκευών με τη δημιουργία «ατμόσφαιρας» σπιτιού μέσα στα καταστήματα, αλλά και των προϊόντων “wearables”, μίας ανερχόμενης κατηγορίας «έξυπνης τεχνολογίας» προϊόντων (“Smart Tech”). Τα προϊόντα αυτά, όπως smartwatches ή activity trackers, που βοηθούν στην παρακολούθηση των καθημερινών συνηθειών, όπως μεταξύ άλλων ο έλεγχος των βημάτων, οι θερμίδες που έχουν καταναλωθεί, εκτίθενται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, βοηθώντας τον επισκέπτη να επιλέξει εύκολα την κατάλληλη συσκευή μέτρησης για την «καλή» του υγεία.

 Στη συνέχεια, ο Ανδρέας Αθανασόπουλος αναφέρθηκε στις συνθήκες που επικρατούν στη λιανική αγορά εστιάζοντας σε τρεις βασικές παραμέτρους: το προϊόν (που διατίθεται από όλους), την τιμή (ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το κόστος λειτουργίας)και την εξυπηρέτηση (εξατομίκευση των παρεχομένων υπηρεσιών που αποτελεί την τελική διαφορά). Αναφερόμενος στη συνύπαρξη ηλεκτρονικού εμπορίου και φυσικού καταστήματος, υπογράμμισε ότι το φυσικό κατάστημα αλλάζει και συνεχώς θα αλλάζει με μία ικανότητα να συνυπάρχει θεσμικά με το ηλεκτρονικό κατάστημα για onlineαγορές. Το κατάστημα υπηρετεί 3 κύριους ρόλους: είναι σημείο παρουσίασης εμπορευμάτων, σημείο διανομήςπαραλαβής προϊόντων και σημείο εξυπηρέτησης μίας πολυκαναλικής διάστασης πωλήσεων.

Αυτό που μπορεί να κάνει το κατάστημα και να λειτουργήσει συμπληρωματικά σε σχέση με τις onlineαγορές είναι να παρέχει  τα «3Ε»: Εμπειρία – Ευκαιρία – Επείγουσα ανταπόκριση. «Αυτός είναι ο ρόλος του δικτύου μας και γι’ αυτό αναμορφωνόμαστε διαρκώς και αναπτύσσουμε ολοένα και περισσότερο την omnichannelπροσέγγιση για να παρέχουμε ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία στους πελάτες που μας εμπιστεύονται για τις αγορές τους», δήλωσε ο Ανδρέας Αθανασόπουλος.     

Στο διοικητικό κομμάτι της εταιρείας έκανε αναφορά ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, δηλώνοντας ότι η εταιρεία δεν έχει υποστεί μεγάλες διαφοροποιήσεις διοικητικής διαχείρισης με σημεία αναφοράς την «Ελληνική της περίοδο», γεμάτη έμπνευση και δημιουργικότητα, αλλά και την περίοδο που η εταιρεία αποτελεί πλέον μέλος του Ομίλου της Dixons Carphone, του μεγάλου κολοσσού του λιανεμπορίου στην Ευρώπη, με τεράστιες προκλήσεις ανάπτυξης και διαφοροποίησης. 

Στο κλείσιμο, ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος, Ανδρέας Αθανασόπουλος, δήλωσε: «Το περιβάλλον είναι συνεχώς μεταβαλλόμενο, αυτό σημαίνει ότι η δουλειά μας απαιτεί διαρκή σπίθα και ενέργεια για να μπορούμε να είμαστε με διαφορά η εταιρεία που βελτιώνει έμπρακτα τη ζωή των πελατών μας. Η δουλειά μας θέλει και αγάπη που είναι πέρα από τον επαγγελματισμό… Η πρόκληση δεν σταματά εδώ, καθώς στην οικογένεια της Κωτσόβολος προσπαθούμε διαρκώς να διατηρούμε την Ελληνικότητά μας μέσα σε ένα διεθνοποιημένο περιβάλλον ενός πολυεθνικού γίγαντα της Dixons Carphone που αποτελεί για εμάς πυξίδα και εγγύηση για το μέλλον. Η χώρα μας θα αλλάξει πολύ τα επόμενα χρόνια και το ίδιο και η αγορά της λιανικής.  Εμείς θα επιδιώκουμε διαρκώς να είμαστε στην πρώτη γραμμή της εξυπηρέτησης των πελατών μας και να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για αυτούς».