6 στους 10 κατόχους smartphone δυσαρεστημένοι από τη συσκευή τους

37

Προβληματική εμπειρία από το smartphone τους έχουν περίπου έξι στους δέκα κατόχους “έξυπνων” συσκευών, με αποτέλεσμα να εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο αλλαγής παρόχου. Τα κύρια προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι χρήστες, αφορούν τη συνδεσιμότητα των συσκευών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Accenture (Accenture’s 2016 Digital Consumer Survey), το 60% των κατόχων smartphone είναι δυσαρεστημένοι από την εμπειρία τους σε θέματα συνδεσιμότητας, σε βαθμό να επιθυμούν αλλαγή παρόχου τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Επιπλέον, η μεγάλη πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα και ειδικότερα το 83%, δηλώνει ενοχλημένο από τις διαφημίσεις που λαμβάνει στο smartphone και οι οποίες δυσχεραίνουν την εμπειρία πλοήγησης.

 

Η συνδεσιμότητα δεν είναι, ωστόσο, το μόνο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοχοι smartphones: το 62% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ανησυχεί για την ασφάλεια των οικονομικών συναλλαγών που πραγματοποιεί μέσω του κινητού. Επιπλέον, το 47% των συμμετεχόντων στην έρευνα προβληματίζεται για την ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων.

Πάντως, σύμφωνα με το ετήσιο report της Accenture, το οποίο αποτυπώνει τις κορυφαίες τάσεις των καταναλωτών στην υιοθέτηση και χρήση των “έξυπνων” κινητών συσκευών, η χρήση των smartphones, παρά τα όποια προβλήματα, βαίνει διαρκώς αυξανόμενη. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 80% των συμμετεχόντων στην έρευνα διαθέτει μια “έξυπνη” φορητή συσκευή, από μόλις 26% που ήταν το 2012.

Βέβαια, η αγορά των φορητών συσκευών δεν “τρέχει” σήμερα με ρυθμούς ανάλογα υψηλούς με αυτούς της περιόδου 2012 – 2015. Δεν είναι τυχαίο ότι το ποσοστό των καταναλωτών, που σκοπεύουν να επενδύσουν στην αγορά ενός smartphone, tablet, laptop και PC τους επόμενους 12 μήνες, μειώθηκε κατά 60% μεταξύ 2014 και 2015, καθώς μειώθηκε από το 33% το 2014 σε μόλις 13% το 2015.

Ευκαιρίες 
Παρά τα προβλήματα που εντοπίζει, η μελέτη της Accenture “βλέπει” και σημαντικές ευκαιρίες στον κλάδο των συσκευών και ειδικότερα των smartphones. Για παράδειγμα, σχεδόν τα τρία τέταρτα των χρηστών smartphone (71%) δηλώνουν ότι θα πλήρωναν περισσότερα προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε μια βελτιωμένη εμπειρία συνδεσιμότητας.

Επιπλέον, η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών και συγκεκριμένα το 83%, σημειώνει ότι θα αγόραζε περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες στην περίπτωση που αυξανόταν η αξιοπιστία και η ταχύτητα επίλυσης των προβλημάτων.

Ευκαιρίες για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους αναδεικνύονται και από την αυξανόμενη στροφή των καταναλωτών προς τη χρήση data μέσω φορητών συσκευών. Ήδη, σήμερα, το 81% των κατόχων smartphone χρησιμοποιεί τη συσκευή του για την παρακολούθηση video, ενώ το 69% για να παίζει online games.

Η έρευνα
Η έρευνα της Accenture “2016 Digital Consumer Survey” διενεργήθηκε το διάστημα μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2015, σε δείγμα 28.000 καταναλωτών σε 28 χώρες (Αυστρία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Τσεχία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ινδία, Ινδονησία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μεξικό, Ολλανδία, Φιλιππίνες, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Σαουδική Αραβία, Σλοβακία, Νότια Αφρική, Νότια Κορέα, Ισπανία, Σουηδία, Τουρκία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μεγάλη Βρετανία και ΗΠΑ). 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ