3 στα 5 κορυφαία brands smartphone στον κόσμο προέρχονται από την Κίνα

40

Σημάδια ανάκαμψης εξέπεμψε η παγκόσμια αγορά smartphones το 3ο τρίμηνο του 2016, με τις πωλήσεις συσκευών, που το 1ο εξάμηνο του έτους βρέθηκαν σε μεγάλη πίεση, να αναθερμαίνονται. Συνολικά, το εξεταζόμενο διάστημα διατέθηκαν, σε διεθνές επίπεδο, 375,4 εκατ. συσκευές από 354,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2015, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 6% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Σύμφωνα με την Strategy Analytics, από την οποία προέρχονται τα παραπάνω στοιχεία, αυτός ήταν ο ταχύτερος ρυθμός αύξησης των πωλήσεων στον κλάδο των smartphones εδώ και ένα χρόνο: “όπως ήταν αναμενόμενο, η παγκόσμια αγορά έφτασε σε ένα κατώτατο σημείο κατά το 1ο εξάμηνο του 2016. Οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2ο εξάμηνο του τρέχοντος έτους είναι σαφώς πιο θετικές”, αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας. 

Όπως προκύπτει από τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Strategy Analytics, η παγκόσμια αγορά smartphones επιβεβαίωσε και το 3ο τρίμηνο του 2016 την έντονη κινητικότητα, που επικρατεί μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών του κόσμου. Η μεν Samsung διατήρησε την πρώτη θέση της διεθνούς αγοράς, με την Apple να παραμένει στη δεύτερη, ωστόσο και τα δύο κορυφαία brands είδαν τις δυνάμεις τους να εξασθενούν σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Στον αντίποδα, εξαιρετικά εύρωστους ρυθμούς ανάπτυξης κατέγραψαν τρεις κατασκευαστές ορμώμενοι εκ Κίνας. Huawei, Oppo και Vivo βρέθηκαν το 3ο τρίμηνο του 2016 στην κορυφαία πεντάδα του κόσμου όσον αφορά τις πωλήσεις smartphones, ενισχύοντας, μάλιστα, τα μερίδια τους στη διεθνή αγορά. 

Απώλειες δυνάμεων
Η Samsung διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 75,3 εκατ.smartphones το 3ο τρίμηνο του 2016, με τις πωλήσεις της να υποχωρούν κατά 10% σε ετήσια βάση (από τα 83,8 εκατ. συσκευές το 3ο τρίμηνο του 2015). Οι αναλυτές της Strategy Analytics τονίζουν ότι αυτός είναι ο βραδύτερος ρυθμός ανάπτυξης της Samsung εδώ και μία διετία, προσθέτοντας ότι το μερίδιο αγοράς της υποχώρησε από περίπου 24% ένα χρόνο νωρίτερα σε σχεδόν 20% το 3ο τρίμηνο του 2016.

Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις του δεύτερου μεγαλύτερου κατασκευαστή της παγκόσμιας αγοράς smartphones υποχώρησαν το εξεταζόμενο διάστημα κατά 5%, καθώς κινήθηκαν στα 45,5 εκατ. συσκευές το 3ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης έναντι 48 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το δε μερίδιο αγοράς της αμερικανικής εταιρείας μειώθηκε στο 12% από 14% ένα χρόνο νωρίτερα. 

Ανοδικοί ρυθμοί
Στον αντίποδα των δύο κορυφαίων κατασκευαστών της παγκόσμιας αγοράς κινήθηκαν οι παίκτες που κατέλαβαν την τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση της διεθνούς κατάταξης.

Η Huawei διατήρησε την τρίτη θέση με παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 9% έναντι 8% ένα χρόνο νωρίτερα. Οι πωλήσεις της κινεζικής εταιρείας αυξήθηκαν κατά 26% σε ετήσια βάση το 3ο τρίμηνο του 2016, ρυθμός, πάντως, σαφώς υποδεέστερος έναντι εκείνου που είχε πετύχει η εταιρεία το 3ο τρίμηνο του 2015 και ήταν της τάξης του 62%. Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές, η Huawei υφίσταται τον έντονο ανταγωνισμό ανερχόμενων κινεζικών brands, όπως αυτά των OPPO, Vivo και της LeEco.

Ειδικά η OPPO, σύμφωνα με την ανάλυση της Strategy Analytics, πέτυχε το 3ο τρίμηνο του 2016 μια πραγματικά εντυπωσιακή επίδοση, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση μεταξύ των πιο ισχυρών κατασκευαστών smartphones στον κόσμο. Η εταιρεία “είδε” το συγκεκριμένο διάστημα τις πωλήσεις της να ενισχύονται κατά 140%, ενώ το μερίδιο αγοράς της ανήλθε σε 5,8% έναντι μόλις 2,5% ένα χρόνο νωρίτερα.

Τέλος, η Vivo εισήλθε το 3ο τρίμηνο του 2016 στην πέμπτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, για πρώτη φορά, πετυχαίνοντας μερίδιο αγοράς 5% έναντι 3% την ίδια περίοδο του 2015.